www.e-mistika.lv Šodien vārda dienu svin:
Andis, Zeltīte
 
JAUNUMI
N-Latvija
Budisms
Kabala
Veselība
Rožkrustieši
Antroposofija
Brīvmūrniecība
Kristietība
Par mums
Arhīvs
* Bibliotēka
Domu nolasītājs




E-Mistērija
Lasītava
Takas un Celinieki
Latvijas Rožkrustiešu mājas lapa




Karš – tas ir apmāna ceļš.17.03.2006

Jamamoto Cunetomo grāmatā „Hagakure” teica:

„Novērtējot pretinieka pili no attāluma nedrīkst aizmirst par sekojošiem vārdiem: Cauri dūmiem un miglu viss atgādina kalnus pavasarī; pēc lietus viss atgādina dzidru dienu. Vienmēr, pat skaidrajā laikā, kaut kas būs paslēpts no tavām acīm.”

Tad, kad es ciešu sakāvi divkaujā, esmu patiesi apmierināts ar šādu rezultātu. Jo katra pļauka, ko dabūju no pretinieka, norāda man, ka es neredzu to, kas man ir jāredz. Ka es nedaru to, kas man būtu jādara, lai gūtu uzvaru. Esmu sarūgtināts, kad līdz beigām tā arī nesaprotu, ko esmu darījis nepareizi.

Ja es uzvaru, bet nezinu kāpēc, es neesmu apmierināts, jo zinu, ka nākamajā treniņā viss atkārtosies tāpēc, ka es nesapratu savas uzvaras iemeslu, un tādējādi nespēšu to izmantot turpmāk.

Esmu sapratis, ka nepietiek tikai redzēt pretinieku. Vajag redzēt arī sevi. Ja esmu ieskatījies pretiniekā un esmu paredzējis viņa rīcību, var uzskatīt, ka esmu uzvarējis. Bet, ja es nebiju spējīgs ieraudzīt un saprast to, ko es grasos darīt, tad šādai uzvarai ir maza vērtība.

Manuprāt, vispirms jākliedē migla sevī, tad arī pretinieks būs kā uz delnas.

Sun Czi grāmatā „Kara māksla” teica:

„Karš – tas ir apmāna ceļš. Tādējādi, lai gan tu vari kaut ko, izrādi pretiniekam, ka nevari; ja tu kaut ko lieto, izrādi viņam, ka tu it kā to nelietotu; lai gan tu īstenībā esi tuvu, izrādi, it kā tu esi tālu; lai gan tu arī biji tālu, izrādi, ka esi tuvu; pievilini viņu ar labumiem; izjauc viņa gara stāvokli un ņem; ja viņam nekas netrūkst, esi gatavībā; ja viņš ir stiprs, izvairies no viņa; uzmodinot viņā dusmas, izjauc viņa gara stāvokli; pieņemot padevīgu izskatu, izraisi viņā pašpārliecinātību; ja viņa spēks ir svaigs, nogurdini viņu; ja viņi ir draudzīgi, pašķir; uzbrūc viņam tad, kad viņš nav gatavs; ej uz priekšu tad, kad viņš to negaida.”

Nav veselīgi, kad migla apskauj manu prātu un nodomus tā, ka es pats tos lāgā neredzu. Tā nav pareiza vieta, kur tai miglai ir jāatrodas. Manus nodomus nedrīkst redzēt pretinieks... nevis es pats. Tad, kad migla būs izdabūta no savas galvas, rīcība un nodomi būs apzināti un skaidri, tad es varēšu ietīt tos dūmakā un paslēpt no pretinieka.

Es nezinu nevienu divcīņas veidu, kur nebūtu vietas stratēģiskam apmānam. Taču priekš manis ir svarīgi pareizi pozicionēt melus. Ir labi apmānīt pretinieku ar savu stratēģiju un gūt uzvaru, taču slikti uzvarētam melot un slēpt faktu, ka pretinieka sitiens ir sasniedzis mērķi.

Sinmen Musaši-no-Kami Fudzivara-no-Genšin jeb Mijamoto Musaši savā „Piecu gredzenu grāmata” teica:

„Vispirms cilvēki šauri domā un saprot Stratēģijas iespējas. Izmantojot tikai pirkstu galiņus, viņi zina tikai par trim-piecām plaukstas collām. Viņi domā, ka divkaujas iznākums ir atkarīgs no savu apakšdelmu kustībām, it kā runa ietu par vēdekļa salikšanu. Viņi specializējas banālajā veiklībā apgūstot tādus sīkumus kā roku un kāju kustības ar mācību bambusa zobenu. Šajā Stratēģijā kareivja apmācība notiek cīņā par paša dzīvi, dzīves un nāves jēgas meklējumos, turpmākajā garā zobena Ceļa apgūšanā, pareizajā spriešanā par uzbrukumu spēku un „asās un trulās” zobena malas Ceļa saprašanā.”

Sports Čanbara ir tieši tāds sporta veids, ar kuru jau sen esmu gribējis nodarboties. Šeit nav robežu prāta un ķermeņa attīstībai. Cilvēks var attīstīties jebkurā virzienā un piekopt tādu disciplīnu vai tehniku, kādu vēlas. Tiešām, šis sports sniedz daudz vairāk īsā laika posmā nekā daudzas citas kaujas mākslas. Manuprāt, Čanbaras divkaujā atklājas pilnīgi viss cilvēka cīņas potenciāls, jo prāts nav saistīts ar kāda stila vai mācības rāmjiem.

samuraisports.lv


Loading

 

Kopējot ievietoto informāciju, lūgums pievienot linku uz www.e-mistika.lv