www.e-mistika.lv Šodien vārda dienu svin:
Kazimirs, Izidors
 
JAUNUMI
N-Latvija
Budisms
Kabala
Veselība
Rožkrustieši
Antroposofija
Brīvmūrniecība
Kristietība
Par mums
Arhīvs
* Bibliotēka
Domu nolasītājs




E-Mistērija
Lasītava
Takas un Celinieki
Latvijas Rožkrustiešu mājas lapa




Lūk, ko par "ētiskajiem ne-mežoņiem" saka Džud-Ši (XII gs.):22.10.2008

Tie ir tik reti kā udumbara ziedi
Tie ir kā „skrundu” diegs, kas liekas padara dharanas un mantras.

Tie ir kā „brīnumainā čakra”, kas liek atkāpties Nāves valdniekam un dēmonu pūļiem.
Kā „drošības ziedojums”, kas aizsargā dzīvību.

Kurus gan vajadzētu mācīt šiem cilvēkiem? Kam nodot savas „zināšanas” (tantru) – bija aktuāls jautājums gan XII-XX gadsimtos, gan ir aktuāli arī tagad, ar to atšķirību, ka šajā laikmetā „slēpt” vairs nav ko, šobrīd pazemes „upe” jau ir izlauzusies virszemes plašumā:

Traukam, kurā glabājas tantra, nedrīkst būt defektu, jo slikts trauks nenoturēs tajā ielieto.

Piemēram, ja baltās lauvenes pienu ieliet vienkāršā, nevis dārgmetāla, traukā, tas saplīsīs un saturs būs zudis.

«Slikts» trauks, no kura tantra ir jāslēpj, ir šāds:

Viņš nepiemin skolotājus, bet izceļ sevi.
Mācības zog, izmantojot dažādas viltības, jautā ar zemtekstiem, ir nepateicīgs, ne ar vienu nerēķinās, - skties, neuztici tādam šīs tantras.
Viņš ar krāpšanos un viltu gūst to, kas pieder citam, ir lepnības apmākts, nepazīst līdzcietības.
Galvenais tam ir „šī dzīve”, - skaties, neuztici tādam šīs tantras.
Viņš uzpērk ar balvām, ar zeltu, ar tirkīzu, zirgiem un ieročiem, glaimiem, - skaties, neuztici tādam šīs tantras.
Un ja nav cilvēka šeit, kas cienīgs par trauku tām būt, lai, kā dārgakmeņi drakona rīklē, šīs tantras no mutes tavas lai neiziet līdz pat pašām kalpas beigām.
Neizmaini Mācību šo pret ķecerīgām zinībām par to, kā uzsūtīt nāvi, sausumu vai krusu, vai kā izgatavot indes.
Neizmaini to pret ačgārnām mācībām, tādām kā Šenraba mācība, vai pret zinībām par zelta iegūšanu un citām, kas patiesībā ir amati un tehnoloģijas.
Nemaini to pret dažādām dusmīgām mācībām, kuras ir patiesas tikai relatīvi.
Tas, kurš nesaturēs svētās pamācības un ļaus tantrām izplatīties, nav gudrs, jo, samaisītas ar indēm, tās nedos labumu cilvēkiem.
Izpuvuši no iekšpuses, tie nespēs pacelt svēto zināšanu galvu.
Tāds cilvēks nokļūs sliktās pārdzimšanās par to, ka pārkāpis zvērestus un solījumus.
Tādēļ, o, gudrie, esat piesardzīgi.

Trauks, kurā var ieliet šo tantru, ir šāds: viņš sargā solījumus un ciena savu skolotāju.
Viņa dēļ nežēlos ne īpašuma, ne dzīves.
Ar lielu gudrību viņš novērš pretrunas, kas rodas no burtiskajām nozīmēm.
Viņam ir bodhisattvas dvēsele, svešu rūpes viņam ir augstākas par savējām.
Viņš dharmu balsta, tam sveša viltība un savtīgums – lūk tādam izredzētajam, kuram piemīt sešas dotības lai rīkotos, tādam var nodot šīs tantras.
Pie tāda var vērsties bez lišķības un dāvanām, viņam tās nesvarīgas, sevi tas neizceļ.
Lai pārlejoties no viena šāda trauka otrā un bez pārtraukumiem turpinās tantras visu dzīvo būtņu labā.
Svētīju tos, kuri, esot pilnīgi trauki, nes šīs tantras.

Lai šajā dzīvē viņi ir ietekmīgi, bagāti, veiksmīgi.

Lai ļaudis tos cildina lai viņi būtu cienīti, pazīstami, bet nākamajā dzīvē lai paceļas līdz bodhisattvas tīrībai.

1. http://klein0.livejournal.com/60130.html
2. http://tibet-med.narod.ru/hi/hi.htm

/Wu/


Loading

 

Kopējot ievietoto informāciju, lūgums pievienot linku uz www.e-mistika.lv