Fragmenti "Sestā Patriarha Platformas Sūtras"
* * * Lielais skolotājs teica: „Labie draugi! Pieņemiet patvērumu Apskaidrotajā, pašā cienītākajā no visiem divkājainajiem (Budā)! Pieņemiet patvērumu pašā cildenākajā un patiesi pareizākajā [Mācībā], kura atbrīvo no vēlmēm! Pieņemiet patvērumu vistīrākajā un cilvēku visvairāk cienītajā [sanghā]!”
No šī brīža un turpmāk par savu skolotāju jūs dēvēsiet Apskaidroto (Budu) un nebalstīsieties uz maldīgām mācībām. Mudinu jūs vienmēr apskaidrot sevi ar savas paša dabas triju dārgumu līdzcietības gaismu! Buda ir atmošanās (apskaidrošanās), Dharma ir patiesums, Sangha ir tīrība.
Ja jūs savā paša apziņā pieņemsiet patvērumu Apskaidrotajā (Budā), tad nepareizi uzskati un maldi neradīsies, jūsu vēlmes (ju) samazināsies un jūs būsiet mierā ar to, kas ir, atbrīvosieties no vēlmes pēc bagātības, atbrīvosieties no vēlmes pēc jutekļu baudām. Tāpēc arī [Buda] tiek dēvēts par pašu cienītāko no divkājainajiem.
Ja jūs savā paša apziņā pieņemsiet patvērumu Mācībā (Dharmā), tad, tā kā secīgajā jūsu domu plūsmā neiekļūs nepareizas domas, jums nebūs pieķeršanos. Bet tā kā nebūs pieķeršanos, tad to arī sauks par pašu patiesāko [Mācību], kura atbrīvo [cilvēkus] no vēlmēm.
Ja jūs savā paša apziņā esat pieņēmuši patvērumu tīrībā (Sanghā), tad, lai arī visi aptumšojošie faktori un maldi atrodas jūsu paša dabā, jūsu paša daba neaptraipās un tai nav pieķeršanos. Tādēļ [sanghu] arī ciena visas dzīvās būtnes.
Parastie cilvēki (profāni) to nesaprot un dienu no dienas saņem priekšrakstus par trijiem patvērumiem. Ja šāds cilvēks saka, ka pieņem patvērumu Budā, tad kur atrodas Buda? Un, ja viņš saka, ka neredz Budu, tad nav arī vietas, kur būtu iespējams patverties. Bet ja nav vietas, kur būtu iespējams patverties, tad ko gan darīt tam, par kuru var teikt, ka viņš ir maldu aptumšots?
Labie draugi! Katram no jums uzmanīgi ir jāizpēta pašam sevi, vērojot savu [paša dabu], lai nepieļautu nepareizu savas apziņas funkcionēšanu. Sūtrās tiek runāts, ka ir jāizmanto Budas patvērums (atbalsts) tikai pašam sevī, bet netiek runāts par to, ka ir jābalstās uz svešiem Budām. Ja jūs savā paša dabā nebalstīsieties uz neko, tad vispār nebūs vietas, uz kuru vajadzētu no balstīties.
* * * Pašatmošanos un sevis iepazīšanu (paškultivāciju) arī sauc par „izmantot patvērumu”. Āda un gaļa ir fiziskais ķermenis (rūpa-kaja), bet fiziskais ķermenis ir mājoklis, tāpēc nevar teikt, ka jūs izmantojat šo patvērumu. Taču, ja esat atmodušies pie trijiem [Budas] ķermeņiem, tas nozīmē, ka esat izpratuši lielo [Mācības] būtību.
* * * Tas, kurš izmanto patvērumu pats sevī, pārstāj darīt sliktu, un to arī sauc par Patvēruma izmantošanu.
* * *
/Wu/ |