Aleksandrs Gīze

  Fragments no Aleksandra Gīze grāmatas “Brīvmūrnieki”.


 Pēc Grand Orient toreiz vēl spēkā esošās kārtības uz­ņemšanā viņam tika jautāts, vai viņš tic Dieva eksisten­cei. Litrē atbildēja (tas bija 1875. gadā):

  Pēc Grand Orient toreiz vēl spēkā esošās kārtības uz­ņemšanā viņam tika jautāts, vai viņš tic Dieva eksisten­cei. Litrē atbildēja (tas bija 1875. gadā):

“Kāds senatnes gudrais, kuram ķēniņš uzdeva šo pašu jautājumu, domāja par to diendienā un nekad ne­jutās drošs atbildēt. Es lūdzu jūs arī no manis neprasīt ne apstiprinājumu, ne noliegumu. Neviena zinātne ne­noliedz pirmsākumu, jo tā nekur nesastop, kas liecinātu pret to, nedz arī tā apliecinājumu. Visas zināšanas ir relatīvas. Atkal un atkal mēs sadūrāmies ar būtību un seniem likumiem, kuru dziļāko pamatu mēs nezinām. Tas, kurš nešaubīgi izsakās, ka viņš ir dievticīgs vai Dieva noliedzējs, pierāda tikai savu neizpratni par lietu tapšanu un aiziešanu.”


04.03.2005

Komentāri:

 Ledins,   21:10:33 02.07.2005 
grāmata principā vāja. Vājš tulkojums, grūti uztveramas teikumu formas. Izskatās pēc enciklopēdiskas vēstures. Neciešami daudz reliģiozitātes rakstā.

 agnesa,   13:34:01 14.04.2005 
es piekrītu izvirzītajai tēzei par to ka patiesos nolūkus mūsu eksistencei mēs nejaušam.... tapat kā savas eksistences jēgu nejauš tie mikroorganismi kas apdzīvo mūs un kuriem pateicoties mēs eksistejam un dzīvojam.. iespējams ka mēs esam tadi pasi mikroorganismi kādā citā organismā un ar savu darbību nodrošinām šī cita organisma eksistenci..... kas to gan lai zin`..... bet cilveki sajūk pratā jo paceļ aizskaru tām zināšanām kurām nav gatavi, tie kas ir gatavi tādas zināšanas saņemt, tie prātā nesajūk... tikai apzinās savu niecību un bezgalīgo nezināšanu.....

 agnesa,   13:21:42 14.04.2005 
..cilvēks jau pašā savā būtībā ir ieprogrammēts uz pašiznīcību... tur neko nepadarīsi...tomēr no mums pasiem ir atkarīgs vai šis pašiznīcināšanās kods tiks iedarbināts vai ne..... jo kā liekas tas ir nepieciešams - pārāk jau daudz dvēseļu sadzimušas kas ir uz zema attīstības līmeņa - tās kas spēs pacelt galvu augstāk, tās izdzīvos, tās kas turpinās dzīvot pēc materiālā pasaules uzskata jeb zemākajos attīsītbas līmeņos tās pašas sevi iznīcinās... kā? hahaha... vienkārši - homoseksuālisms (paliek bez pēcnācējiem), narkotikas (degradējas gēnu materiāls, bērni dzimst slimi un ātri mirst dvēselei nav kur pārdzimt pēc tam), sexuālā izvirtība (STS, AIDS), kam naudas pārak daudz tas dodas ZS svinēt uz tālām zemēm kā rezultātā vētra vai taifūns vai orkāns viņus vienkārsi iznīcina, vai piemetas kāda putnu gripa Ķīnā kā zināms Āzijas zemēs cilvēku vājā vieta ir plaušas....cits nositas meklējot vēl vairak adrenalīna...... līdz smieklīgumam vienkārši..... īstenībā man patīk balva par idiotismu - tā ko izsniedz to cilveku tuviniekiem kuri ir miruši neatstājot savu iditiotisma gēnu pēcnācējos - nu kā sauca to balvu?.... piemirsās..:))

 agnesa, agniga@inbox.lv  13:10:44 14.04.2005 
atvainojiet, bet te ir vesela kaudze šiziku, kas apgrābstījuši bībeli, vel kādu citu info avotu - pārsvarā i-neta infu (kas liek pasmīnēt par zināšanu patiesumu) ... bet incanti.... tiešām incanti..... te vesela psihologu brigade varētu strādāt gadiem:D................ tas tā ironiski... bet tomēr - lūdzu ja kas interesē iesaku savas zināšanas nostiprināt ar patiesāku un pamatīgāku infu nekā tikai to ko atrod googles meklētaja ieklikšķinot vārdu - sātans, dziednieks, vai teiksim bībele..:D:D.. ļoti jau virspusēji un apgrābšķīti šie spriedelējumi man šķietas...... ceru, ka manai latviešu valodai piedos:) man patīk vecmodīgs izteiksmes veids.:))) un tie kam nav ko teikt nepiesiesies manai rakstībai, kā tas i-neta portālos un pļāpātuvēs parasti notiek:)

 David,   13:29:12 14.03.2005 
Nu i, par ko satraukties? Izmira dinozauri, nu ir? Dievam pofig, radīs jaunu dzīvību! Nav jēgas filosofēt vai zīlēties, kā būs un kas būs, tā pat kāds neticēs, kāds ticēs tam, gam grib ticēt! Tikai laiks rādīs, nomirsim redzēsim, nodzīvosim, redzēsim, nekur jau nekas nepaliks, jo ir tāds enerģijas nezūdamības likums. Es nebaidos, man po, ja arī mani izceps tajā ellē, vismaz būšu nodzīvojis dzīvi tā, kā pats vēlos :)

 Aivars, MB  10:55:31 14.03.2005 
Tev taisnība.Man jau arī draugi to pašu saka,ka šo pašiznīcināšanas mašīnu vairs neapturēt.

 MB, Aivar  10:04:32 14.03.2005 
un ko tu iespringsti tik daudz? vai domā ka vari kaut ko mainīt šai pasaulē?

 David ,   09:21:00 14.03.2005 
Kā domāsi, tā arī būs..

 Aivars,   22:44:11 13.03.2005 
Tā ir.Viņš vienmēr ir parādījis,ka Viņš nejoko.Sodoma ir štruns salīdzinot ar visu pirmsplūdu civilizāciju.Tur tika iznīcināti pilnīgi visi cilvēki,izņemot Noasu un vēl septiņus viņa radus.
Ameriku arī tagad pastāvīgi Dieva pravieši brīdina.Ņujorka ir tikai brīdinājumu sākums.Bet vai tad Amerika ko sāk darīt lai sāktu bīties Dieva?-Nē.Ņirdz.Lai ņirdz.Par Noasu arī visi ņirdza.Vienkārši rēca.Jo tajos laikos lietus nelija.Viņš 120 gadus būvēja kaut kādu kuģi.ķerts! vai ne?Toties viņš ir mūsu sencis.Mums ir jāpasakās šim taisnajam vīram.

 David ,   21:46:32 13.03.2005 
Nja, kruts tev dievs, ko nevajag, kas nelocas viņa priešā, tos nafig...

 Aivars,   15:08:08 13.03.2005 
Nu tev jau arī kaut kur ir senču kapi,bijušas senču mājas.Tur iespējams ir tagad tikai gruveši,vai melorācijas nolīdzināta vieta.Jā kristiešiem ir ļoti interesanti uzzināt,ka vietas kuras aprakstītas bībelē ir atrastas un iezīmētas.Savukārt zinātniekiem,kuri ir veidojuši savas teorijas par pasaules attīstību, nokļūst neērtā pozīcijā.Viņu pareizā izvēle būtu:jā Dievs tev ir taisnība,viss ko Tu esi teicis ir taisnība,kā to izdarīja Darvins.Citi izlaidīs atkal jaunas grāmatas,ka tas Noasa kuģis tur nav.Viņi aizbrauks uz to vietu ,redzēs,bet atgriezies mājās , uzraukstīs jaunu teoriju par to ,ka Noasa kuģis tur ir butaforija.Ticīga cilvēka nostāja nemainīsies arī tad ,ja tas kuģis netiktu atrasts,viņš sapratīs-Dievs negrib lai pasaule redzētu.
Par gadu līnijām koku koksnē.Pēcplūdu laikā ir mainījies klimats un tās gadu līnijas parādās,iespējams,- ir kaut kur koki bez šīm pazīmēm.
Par akmeņogļu krāvumiem.Varbūt neesmu pareiz izteicies,bet es domāju par procesu,kad tika aprakti koki zem zemes.Tas būtu jārēķina tā.-Kad sāka kristies ūdeņi virs zemes(Tā tika pārklāta ar ūdeni pilnībā,pat visaugstākās kalnu virsotnes),Radās pilnīgi cits reljefs,izveidojās milzīgas bedres,kur šie mūža vecie koki sagāzās,un tad vēji dzenot smiltis pa gaisu šīs vietas pārklāja,arī viso dzīvo radību.Iespējams daudzās vietās tas notika savādāk.Tātad-šis laika posms varētu ilgt apm. pusgadu.+-
Arī progresīvā zinātne tagad sāk nosliekties šim modelim par labu,jo citi varianti principā ir tikai hipotētiski,viņiem nav nekādu arheoloģisku apstiprinājumu.Ir ļoti daudz melu no vienkārši sliktiem zinātniekiem,jeb vienkārši nojūguišmies savās hipotēzēs cilvēkiem.
Viss īstenībā ir ļoti vienkārši.Ja mēs redzamās lietas nesākam pārveidot par mīklām.
Par sodomu arī ir daudz hipotēžu,bet vajadzētu palasīt kā šo notikumu apraksta Dievs un vai tas sapas ar nopietniem zinātniskajiem pētījumiem.īzrādās,ka šīs hipotēzes neatbilst patiesajam ,kas ir redzams šīs sadegušās pilsētas drupās.Bībelē ir teikts:,,uguns un sērs lija no debesīm,,Tas notika pēkšņi.Ja tas notiktu vulkāna lavas izvirduma laikā ,tad noteikti būtu cilvēki,kuri tomēr paglābtos.Bet tur ir teikts:neviens,jo Dievs tur vairs neatrada nevienu ticīgo.Dievam tādi cilvēki principā nav vajadzīgi.Tur pat esot aizgājis tik tālu,ka veselas pedarastu kompānijas skraidījušas pa pilsētu un izvarojušas visus kurus gribējuši.Sodomā ir milzīgi daudz kapsulizējušies šie sēra lietus(Lasi -krusas)gabaliņi.To ķīmiskais sastāvs ir savādāks nekā sēram uz zemes.(sēram ir klāt ķīmiskas vielas,kas sēru padara par svelmi,kas pat akmeni spēj kausēt)Rodas jautājums-kā tie sēra gabaliņi varēja tur saglabāties?Vienkārši.Lai pat neticīgie saprastu,ka Dievs spēj radīt arī iznīcinošus ieročus tukšā gaisā,tāpat kā mannu ,lai pabarotu izsalkušos.Kā šie sēra gabaliņi spēja saglabāties tādā svelmē,to spēj paskaidrot katras valsts ķīmiķis ar elementāru skolas izglītību.

 ggg, P. S.  16:55:18 11.03.2005 
Paarakmenjojies koks starp citu ir kolosaals juveliermateriaals - un ir vinjam arii gadskaartu gredzeni, viss kas ir:))).

 ggg,   16:30:06 11.03.2005 
Par to, ka pusgada laikaa - liekas mazliet smiekliigas idejas. Pastaasti kaadam gjeologam:))).

Kopumaa shie centieni man liekas liidziigi to 'zinaatnisko ateistu' centieniem, ko es atceros no savas agraas beerniibas, kas peec pirmajiem lidojumiem kosmosaa rakstiija broshuuraas un staigaaja rinkjii un staastiija tantinjaam: 'nu re,... tachu uzbrauca debesiis, un Dieva tur nav', un bija naivaa liimenja ticiigie, uz kuriem tas pat iedarbojaas. Man toreiz kaadus 6 vai 7 gadus vecam puikam gan taadi argumenti likaas jociigi, jo to tak arii beerns tomeer var saprast, ka ar Dievu nu nevienaa religjijaa pa nopietnam tomeer nesaprot onkuliiti uz maakonja malinjas. Toreiz es atceros shie idotiskaa ateisma meegjinaajumi bija pirmais, kas man lika aizdomaaties, ka kaut kas ar to, ko maaca, nav kaartiibaa:))). Ateisms panaaca preteeju efektu.

Liidziigi manupraat ar shiem meegjinaajumiem kjerties pie burtiskaa teksta, burtisko pamatojumu mekleejumiem:)))...
Veel jo vairaak tekstam, ko gan pashi taa autori - senie juudi, gan pirmie teksta paarnjeemeeji - agriinie kristieshi no saakta gala plashi interpreteeja dazhaadu liimenju simbolikaa.

 David ,   15:41:43 11.03.2005 
Jā, whatever tur ir bijis, bet tas jau mūs neizmaina kā cilvēkus nekādā mērā un svarīgākais jau nav atrast kaut kādu tur patiesību, cik tur zemei gadu utt., bet saprast pašam sevi! Problēmas ikdienā, grūtības, cilvēki apkārt, viss tagad notiekošais mūs garīgi bagātina! Es varu zināt patiesību no A-Z, bet kā cilvēks, kā personība savā briedumā varu būt galīgs zīdainis un tā arī neko nebūšu sapratis! :) Kad grib strīdēties kā bija un kas bija, var to darīt, taču primārais ir un paliek tas, kas attiecas tikai uz tavu dzīvi!
Es nedomāju ka Dievs jāmeklē tikai vienā grāmatā vai vienā veidā! Un nau jau svarīgi atrast to dievu, svarīgi ir vispirms iemācīties saprast, mīlest sevi un savu tuvāko! Cita uzdevuma šajā dzīvē nav! Viss pārējais nāks ar laiku, jo kad esam gatavi patiesībai, tā atnāk pati!

 Aivars, GGG UN citiem  15:22:55 11.03.2005 
Es uz divām dienām pazūdu no mājām.Un nevarēšu ar to sūtīšanu pašlaik nodarboties.
Redzi -ir meli un patiesība par meliem.Ir arī patiesība un patiesība par patiesību.
Man vienmēr ir interesējis vai bībelē ir kaut kas samelots.Par to noasa kuģi.Protams,kamēr neaizbraukšu uz Turciju tā īsti ar to ticēšanu būs kā būs.Bet sirdī es ticu,ja tas kuģis ir saglabājies, tad viņš 100% tur ir.Jo es zinu labi,ka tā nav cilvēku informācija,bet Dieva nodoms.
Arī šis zinātnieks skaidri pasaka,ka šie atradumi nav domāti neticīgajiem,jo viņi tāpat neticēs,bet šie pierādījumi ir vairāk kā uzruna ticīgajiem,ka neviens rakstu galiņš no bībeles nav izmaināms līdz pasaules beigām.
Es esmu redzējis akmeņogļu vietās.Raktuvē na augšas līdz apakšai saglabājies koks.Tas arī apgāž oficiālo zinātni,ka akmeņogles ir veidojušās miljoniem gadu.Es saprotu to tā ,ka akmeņogles ir veidojušās noasa plūdu laikā no mežu sanesumiem.Pusgada laikā.Praviete E.Vaita apraksta pēcplūdu laiku.Pār zemi ir ilgi pūtis vējš un visu iznīcināto dz'ivo radību pārklājis ar zemi,biezā slānī.Arī mežu sanesumu vietas.Toreiz koki auga bez gadu kārtu rakstiem,jo bija cits klimats.Lietus vispār nelija,bet bija pastāvīga miglas veldze.
Var kaut kam ticēt un vienkārši neticēt.Aizbrauc uz ložmetējkalnu un vari teikt:tas viss ir izdomāts.Tu redzi,bet netici.Var izlasīt ar ticību par šīm kaujām,aizbraukt un ar acīm apstiprināt:jā tā ir patiesība.

 ggg,   12:12:19 11.03.2005 
Vislabaakais, ja gribi kaut kaadu materiaalu piedaavaat, ir uzlikt uz ftp servera kaada pieejama un pateikt mums visiem linku un pieejas rules.

Biju dzirdeejis par shiim ekspediicijaam, bet esmu bijis diezgan skeptisks, jebkuraa gadiijumaa taas ir attieciigo atradumu interpretaacijas, es nedomaaju, ka taam ir lielaaka veertiiba no stingri zinaatniskaa viedoklja kaa striidiem ap cilveekveidiiga galvaskausa atradumiem Vaacijas akmenjlauztuvees vai striidiem par pazudushajiem milzu kauliem Baazeles antropologjijas muzejaa, vai stikla lodiishu atradumiem Dienvidaafrikas ruudas raktuvees vai kur tur. Bet man arii neliekas prieksh manis personiigi iipashi svariigi, ir tur kaut kas, ko taa var interpreteet, atrasts vai nav. Pirmkaart jebkuraa gadiijumaa taa ir interpretaacija - tajaa pashaa Vidusaazijaa, ja nemaldos bija atrastas patiesiibaa nevis viena, bet pat vairaakas senas pilseetas, kas gaajushas bojaa visai augstaas temperatuuraas - taadaas, ka kjiegjelji kusushi, par ko zinaatnieki striidas, kas tas taads vareetu buut, kas izraisiijis sho augsto temperatuuru - ir pat tehnogeenas izcelsmes hipoteezes (lai gan driizaak jau kaadas dabiskas vulkaaniskas vai kaa, es personiigi domaaju, bet viss kas jau ir iespeejams).

Otrkaart religjija nav no taa atkariiga un nevar buut peec definiicijas, jo runaa par pilniigi cita liimenja lietaam manupraat, runaa simbolos un liidziibaas un kaut arii fiziskaa pasaule ir atspulgs shiim transcendentaalajaam lietaam un tomeer tas ir tikai atspulgs kaa saciija veel senie griekji. Nozheelojama taa religjija, kas meegjina sevi no kaut kaa tamliidziiga padariit atkariigu - tad mees neesam nekur taalu no Galileja piespieshanas kluseet par saviem zinaatniskiem atradumiem vai Dzhordaano Bruno sadedzinaashanas par to, ka vinjsh uzdroshinaajies deklareet pasaulju daudziibu tikushi savaa izpratnee. Zinaatne un taas iespeejas vienmeer buus ierobezhotas, interpretaaciju iespeejas bezgaliigas, bet gariigais saakums un nepiecieshamiiba cilveekam ieveerot noteiktus principus, ko deklaree visas lielaas religjijas un kur vinjas patiesiibaa visas ir pilniigi vienispraatis - nezagt, nemelot, dziivot tikai atbildiigu seksuaalo dziivi, neskaust, iztureeties ar cienju pret tiem, kam cienja pienaakas, sniegt atbalstu vaajaakiem un atteikties no vardarbiibas utt. - tie ir muuzhiigi neatkariigi no laika, vietas, apstaakljiem un kultuuras cilveeciibas principi kaa saciits Indijas gudraa Patandzhali aforismos, tam nevajdzeetu mainiities, kameet vien cilveece pastaav.

 Aivars, David  11:11:28 11.03.2005 
Par tiem zaļajiem es Tev nepiekrītu.Tie ir mistificēti.Tas kas darbojas un ir dzīvs-to var pārbaudīt.Nedzīvais parasti nedarbojas-tātad mistificējams.

 Aivars,   11:07:36 11.03.2005 
Pie noasa kuģa strādājusi labākā pasaules zinātniskā komanda.Kristietis vai nekristietis?- nav jāakcentē.Es jau nezinu vai Rons Vaits ir kādas konfesijas pārstāvis.Tas nav galvenais.Galvenais ir tas,ka bībelē aprakstītās lietas ir šokējoši precīzas ar šiem te pierādījumiem.Varētu to materiālu apskatīt un tad debatēt.Nav slikta ideja par materiālu nosūtīšanu.Es varētu vienam pārsūtīt un tad redzētu ,vai var ko saprast un tad sūtīt pārējiem.

 Diablo, David  09:29:09 11.03.2005 
Labrīt, Dāvid. Saprotams, ka cilvēks apkārtējo pasauli lielākoties uztver zīmju un simbolu veidā. Mūsu apziņa nespēj uztvert realitāti tādu, kāda viņa patiesība ir, tamdēļ arī mistificējam, tā mums vinekāršāk saprast. Vienīgā reālā lieta, kas atliek ir ticība.

 David ,   08:50:56 11.03.2005 
Aivars, kas ir Dievs? :) Var pieķertis dažādām dzīvības formām, bet kā var pieķerties dzīvībai? :)
Tās filmiņas skatīties būtu interesanti, ja režisori nebūtu paši kristieši. Iespējams, ka Bībelē ir aprakstīti vēsturiski notikumi, taču tas nekādi nepierāda, ka tagad viss kas rakstīt Bībelē, jāņem pa pilnu, jo notiek nepamatota vispārināšana! Es tik pat labi pieļauju iespēju, ka mazie zaļie varēja būt tavs Jahve Aivar, viņiem ir zināšanas un tehnoloģijas, kā to visu dabūt cauri, bet cilvēks kā parasti visu mistificē atbilstoši savai sapratnei!

 Diablo, Aivaram  08:00:16 11.03.2005 
Esmu ar mieru skatīt filmiņas par sātana izdzīšanu:))) Bet principā var tak uzklikt uz ftp uz mēs nosūknēm tās filmas pa netu.

 Aivars, MB,GGG,David,RV,DIABLO,KARLSONAM  22:37:46 10.03.2005 
Man ir viens piedāvājums.Es tikai visiem gribu atvainoties par savu slikto uzvedību reizēm šajā saitā it sevišķi GGG.
Es gan nezinu no kurām Latvijas vietām Jūs visi esiet,bet ja būtu iespēja kaut kur satikties ,es varētu parādīt īsas filmiņas par Sodomu Irānā,par vietu kur Mozus bēga no Ēģiptiešiem(Tur jūras dzelmē atrastām Ēģiptes karaspēka atliekām),Noasa šķirstu Turcijā un vēl šo to interesantu.Arheologa Rona Vaita ekspedīcijas.Jūs esiet tādi cilvēki kuriem tas var interesēt.

 Aivars, David  21:57:29 10.03.2005 
Piekrītu.Bet Dievam vari droši pieķerties cik vien vari ar savu sirdi un prātu.Droši.Apsolu rezultātus.

 David ,   20:38:23 10.03.2005 
Savā laikā biju uz J.Kalna lekcijām, izlasīju viņa grāmatu 'Dvēsele', biju pat uz dažām konsultācijām, ne tieši pie viņa, bet pie grupas piederīgā! Varētu teikt, ka izprotu viņa pasaules uztveri, to, ka dibinājis kontaktus ar kaut kādām astrālām augsta līmeņa būtnēm, no kurām smēlies info! Vienīgais, šis info krasi atšķīries no citu autoru pieredzes, domām, vispār kaut vai auru krāsu traktējums! Violētā krāsa parasi aurā liecina par augstu garīgumu, Štoknim tas rādījies kā 'astriņš', velna kalps!
Nenoliedzu, ka ir gan gaišās, gan tumšās astrālās būtnes un tur ir sava hierarhija, taču tālāk par tām viņš arī netika! Viņa lielākā kļūda bija tā, ka viņš uzsāka cīņu ar tumsas spēkiem! Viņš neredzēja visu notiekošo vienotā likumsakarībā, ka ikviens savā laikā ir tumšā būtne, kura evolucionē par gaišo, izgaismo sevi ar zināšanām un pieredzi, iepazīst, atklāj sevī dievu! Kalns pats nedomāja, tikai pārtraktēja to, ko viņam tur lēja, bet ieliet jau vari visu ko vajag! Budisms šajā ziņā nepiesaistās kādai ideju, astrālai vai mentālai pasaulei, budisms tēmē uz absolūto. Tā kā, nekam nevajag pārāk pieķerties un neko nevajag pārāk noliegt!

 ggg, MB  13:07:32 10.03.2005 
Vispaar jau par Skolotaajiem saka, ka kas meklee, tas atrod:))). Bez tam veel gudri cilveeki ir mineejushi, ka, ja buus nepiecieshams, jebkas var buut par veestnesi... Atceros jauniibaa viens puisis man lika pie sirds ieklausiities, ko cilveeki runaa liidzaas, ko pretii naakoshais dzeeraajs saka vai dara, resp. ko pasaule mums apkaart saka:))). Tikai nav jau tas tik vienkaarshi... Tas prasa noturiigu uzmaniibu, kas rodas tikai ciitiigaa ilgu gadu darbaa laikam tomeer. Un religjija jau taa kaa taa ir jebkuru gariigo centienu pamats - sirds celjsh un audzinaashana, bez kaa arii pie gudriibas netikt. Un kaut kaa saka musulmanju sufiji - visi pravieshi ir viens, muusu kultuurai ir dabiigi izveeleeties muusu kultuuras dabiigo pamatu par pirmo celjvedi laikam jau, tas jau arii taa ir. Visa taa mekleeshana peec eksotikas biezhi vien saistaas ar lielaam probleemaam, jo nav izpratnes par pamatlietaam attieciigajaa kultuuraa, nav arii galiigi nekaadas jeegas par formuleejumu patieso noziimi utt.

Zinu cilveekus, kas lieliigi plaataas ar Dzen'a aforismu piemeeram 'kad gribu, eedu, kad gribu, dzeru...', attaisnojot ar to zinaamu visatljautiibu savaa uzvediibaa, un aizmirst vai negrib redzeet, ka Dzens kaa gariigais celjsh ir raksturiigs un saakas ar visstingraako pashdiscipliinu un askeezi, kas saliidzinaama varbuut vieniigi ar askeezeem visstingraako regulu krsitieshu ordenjos, un neko nezinot par to, ka patiesiibaa shii fraaze 'kad gribu eedu, kad gribu dzeru' noziimee pilniigi preteejo, jo taadu apgalvojumu var patiesiibaa izteikt tikai cilveeks, kas tiktaal speejiigs kontroleet savas veelmes, ka speej neveeleeties, piemeeram, eest un dzert, kad attieciigaas lietas vinjam nav pieejamas:))). Rietumnieki visbiezhaak nesaprot Austrumu kultuuru formuleejumu kontekstu un taapeec vinjiem biezhi iznaak taas lietas apgriezt uz otru pusi.

Lai gan tas pa laikam raksturiigs arii shodienas kristieshiem, iipashi visaadiem modernistiem un eksotisku sektu paarstaavjiem, jo vinji neintereseejas ne par laiku, ne par kontekstu, kuraa vinju Rakstu lietas ir teiktas, kas raksturiigi.

 Diablo, MB  07:42:06 09.03.2005 
Lūk, par to jau arī runājam, ka Jānī Štoknī nav šo kvalitatīvo īpašību, lai viņš vispār varētu pretendēt uz Skolotāja statusu. Eksistē likumsakarības, kuras pārkāpjot cilvēks, kā personība tiek iznicīnāts, kapēc gan par to nerunāt?

 Diablo, Aivaram  07:34:26 09.03.2005 
Jā, varu piekrist tevis teiktajam, ka Dievs piesmieties neļaujas. Esmu ievērojis, ka tie kuri aktīvi sludina dažādas teorijas un mācības tiek pārbaudīti pēc viņu pašu sludināto teoriju likumsakarībām. Un šeit citāts no bībeles 'Lai jums notiek pēc jūsu ticības', tā nu tas ir...

 MB,   22:39:45 08.03.2005 
skolotaja izvele un atrašana vispār ir liela problema...
ja par skolotaju izvelas tadus kalnus un štokmaņus un citus šarlatanus un ja pie tadiem mācās meditāciju vai budismu vai nu kā nu kurš to sauc, rezultāts 90% gadijumu būs bēdīgs... :(
Jēzus izvēle šķiet var būt drošākā. bet ne jau visiem;-)
kamēr savu ceļu neuzspied citiem kā labāko un vienīgo;-)

 AIVARS, DIABLO  22:30:43 08.03.2005 
Es īsti nezinu kā tas viss sanāca viņam ar to psiheni.Jā ,tā to varētu formulēt -kā apsēstība.Es jau kādreiz te teicu,ka Dievs neļaujas piesmieties.Uzskatu,ka viņa galvenā kļūda bija Dieva vārda izmainīšana.To varētu saukt kā sektantismu.(novirzīšanās no pareiza Dieva vārda un citu ietekmēšana).
Jēzus mācība ir šajā jautājumā elementāra - cilvēkā iekšā ir ielaisti sātana dēmoni.Jēzus momentā tādus atšifrēja :',,sātan,izej no viņa!,, un cilvēks tūdaļ nokrita zemē un sāka briesmīgi uzvesties,pēc kāda laika cilvēks kļuva mierīgs un jau pēc laika cēlās ,kļuva pilnīgi normāls un slavēja Dievu par izglābšanu.
Es personīgi esmu piedzīvojis vienu gadījumu ar sievieti.Viņa gāja baznīcā un uzvedās perfekti kā ticīgs cilvēks,bet tuvāk iepazīstoties ar viņu -izrādījās baigās problēmas.Vecākie ticīgie teica ,ka viņā iekšā ir sātans,ka jāmēģina no tā viņu atbrīvot.Es vēl tad biju zaļš kristietis.Mēs veselu gadu par to sievieti lūdzām Dievu,bet viņa spēja pastāvīgi izšmaukt,no nopietnas sarunas.Vēlāk es uzzināju,ka viņa tika svaidīta pat ar eļļu.Tas ir galējs smagi slima cilvēka glābšanas variants.Viņai tas nepalīdzēja.Jo viņa arī tajā reizē sameloja.Bet ko?Jautājums ko sameloja?
Atbilde parādījās pēc 2gadiem...Man draugs pastāstīja gadījumu,kad viņš vedis savu draugu uz Igauniju uz kuģi darbā uz ārzemēm,tad uz Latvijas robežas viņš lūdzis pieturēt;viņam jāizmetot mati,ko viena dziedniece,iedevusi lai viņam tur ārzemēs labi veiktos...Izrādījās tā ir tā pati sieviete...Un te jau bija viņas kļūda,ka viņa nepastāstīja savā draudzē ,ka viņa nodarbojās ar neatļautām lietām.Viņa tagad jau esot bijusi vairākas reizes trako mājā.
Lūk pie kā tas viss var novest.īstenībā viņa nav pat slima.Viņai šos sātana dēmonus var izdzīt ārā,bet viņa ir tādos valgos,ka vairs pati nerunā,bet tie dēmoni viņā.
Es ar draugu aizbraucām uz Rīgu pie gudriem cilvēkiem ,kuri šādus sātanus ir ar Dieva palīdzību izdzinuši.Ļoti interesantas lietas.Ir pat dokumentālas filmas,kur tiek parādīts kā pēc psihiatru slēdziena cilvēks ir jāspundē trako mājā,jo zāļu nav,bet tad kristieši apstājušies ap šo cilvēku lūdz Dievu Jēzus Kristus vārdā un pēc šausmīgiem skatiem cilvēks pēc brīža kļūst pilnīgi vesels.Labākais gadījums ir ja cilvēks spēj saņemties un izstāstīt savai draudzei visas savas problēmas, tad tā lieta ir vienkāršāka,bet tāpat ir bijuši gadījumi,kad sātans no viena izgājis tūlīt mauc iekšā citā,tad visi vājprātā nometušies ceļos lūdz Dievu un sātans pazūd no šī rajona.Tās ir trakas lietas.Grūti par tām runāt.
Es tāpēc šajā saitā arī uzsveru tādu lietu,ka ir jāprot pazīt garus ar kuriem tu darbojies,citādi var nonākt psihenē katrs,kas pie tās lietas ir gājis pavirši.Es jau nesaku ka budisms ir slikts,tas man ir daudz palīdzējis attīstīties,bet vai tiešām mums latviešiem būtu jānodarbojas te ar šo ļoti unikālo dzīvesveidu,Labāk braukt tur un dzīvot tajā vidē.Domāju,mums pietiek ar mūsu tautas viedo mācībām un kristietību.Jo tā nevar nodarīt ļaunumu,tikai labumu.
Raunā dakters Zālītis arvien pieņem cilvēkus.Viena Cēsnieka sieva pie viņa braukāja uz meditācijām.Pēc pusgada viņa pirmo reiz nokļuva strenčos.Vīrs zvanīja -Tu zini ko tu ar manu sievu esi izdarījis?-viņš atbildējis,ka tas jau bijis gaidāms.Tā elementāri.Viņai mazi bērni.Es viņu redzēju pēc Strenčiem.Viņa vairs nebij tā skaistā sieviete.

 Diablo, Aivaram  19:16:42 08.03.2005 
Hm, Jānis Kalns (patiesajā vārdā Jānis Štoknis) ir visai odioza personība... Tikos ar viņu pirms iesēdināšanas psihenē (tagad viņš jau gan ir izlaists laukā). Grūti pat pateikt ar ko viņš spēja paņemt tās savas 'aitiņas' - informācija neloģiska, personiskās enerģētiskās ietekmēšanas spējas tuvu nullei, tātad spēka avots atradās ārpus viņa, tas bija 'pārcilvēcisks'. Man šķiet, ka šinī gadījumā var runāt par klasisku apsēstības gadījumu, tamdēļ viņa nonākšana psihenē bija diezgan likusakarīga. Pārsteidza drīzāk tas, ka ar saukli 'vienmēr gatavs' atradās deputāti, kuri neiedziļinoties lietas būtībā bija gatavi mesties uz dzota, tas liek aizdomāties par kaut ko, vai ne...?

 Aivars, Diablo  18:29:05 08.03.2005 
Es jau neapvainojos.Citiem liekas,ka es kāds tur mīkstais,ja reiz dzīvoju Dieva paspārnē,Tāpēc var braukt virsū.
Ok.Mums Cēsīs bija tāda māja ,kur rīkojām visādus pasākumus.Tur gleznu izstādes,visādas tikšanās ar visādiem interesantiem cilvēkiem;dzejnieki.dziednieki...nu viss spektrs.Pat lielais hipnotizētājmeistars Zālītis.Mums tur vispār gāja jautri.Tad atradām tādu vīru J.Kalnu.Nu šis bija interesants cilvēks.
Vispirms jau savas sievas gleznu izstādes biļešu tirgotājus viņš pārbaudīja ar kautkādu īpatnēju metodi.-Arietis,vai vietējais.Tā kā viņa mācība balstījās uz kaut kādu tur cilvēka ,,iekšējo baitu skaitīšanu,,tad daudzi tur Cēsīs sadrūma ka viņiem draud zemieš liktenis.Princips tāds-ja esi ārietis tad tu esi glābts pēc tiem ,,baitiem,,pārējiem nekas nespīd.Kālns izcēlās ar to ka šīs lekcijās viņš izmantoja bībeli.Daudzkas tur bija pareiz,bet tomēr viņa mācība bija cita.Piem.Nav jālūdz Dievs,bet sava dvēselīte,jo tā būs kas visu pateiks priekšā kā jādzīvo....
Viena šokējoš lieta ko viņš darīja bija visādu tur tehnoloģiju pārveidošana,piem.viņš sludināja,ka pēc 3 gadiem viņš tirgos pirmos pasaulē mobilos telefonus,bez enerģijas bāzes.Nu jau pagājuši 6 gadi.Nekā nav.Tad viņš teica,ka pēc 20 gadiem te Latvijā būs pēc zemestrīcēm milzīgi kalini kā kaukāzā.Tāpēc viņš rādīja cilvēkiem kur celt māju,jo to vietu zemestrīce neķers.Super !ne?Tad viņš stāstīja,ka rakstot grāmatu,par pasaules īpatnējām parādībām,ko viņam dod dvēselītes informācija.
Tieši pēc viņa lekcijām sekoja veselu mēnesi vienas cēsu draudzes bībeles kursi.Un es varēju salīdzināt Kalna teikto ar patiesību.Daudz kas atšķīrās.Es viņu reiz satiku un teicu vecīt tev daudz kas nesapas,atnāc vakarā,būs interesanti.Viņš neatnāca.žēl.Tagad runā,ka viņš esot trako mājā.Es to neatbalstu.Tie ir tīrākie komunistu gājieni.Viņš tur nu pa īstam nojūgsies.Tā nevar ar cilvēku r''ikoties.Vajadzētu viņām palīdzēt.Man te daži draugi deputāti uzrakstīja protestu,bet laikam jau nekā.Tagad no malas atskatoties es atzīstu ka Kalns nodarbojās ar viltus mācību kā bībelē teikts,,no jūsu pašu vidus nāks viltus mācītāji....,,Lai arī kā-es neatbalstu cilvēku spundēšanu trako mājās. vēlāk varbūt vēl.
Ko Tu saki?

 Diablo, Aivaram  11:30:28 08.03.2005 
Tu kādreiz solīji pastāstīt kaut ko par Jāni Kalnu. Es par viņu arī šo to zinu, varam pasist klaču par šo tēmu ja vēlies... bez savstarpējiem apvainojumiem;))))))))))

 Aivars, Alchemist  12:57:41 07.03.2005 
Kļūdīties ir cilkvēcīgi:D

 alchemist,aivars,   11:24:16 07.03.2005 
man jau liekas, ka visu sapratu... :D

 Aivars, Achemist  05:25:12 06.03.2005 
Nepareiz saprati.Izlasi vēlreiz.

 Alchemist, aivars,   17:12:31 05.03.2005 
tas muuzikjis talsos esi tu?

 Aivars,   18:45:55 04.03.2005 
Jes

 MB,   18:17:40 04.03.2005 
vai tu kaut ko zini par Asīzes Francisku?

 AIVARS,   16:21:39 04.03.2005 
Es ticu Dievam.Viņš ir izmainījis manu dzīvi.Protams,ka es esmu Dievticīgs un ar to varu lepoties un bļaut visai pasaulei.Man pofig ko citi par mani domā.
Tas ,,kāds,, nebija iepazinis Dievu un tāpēc viņam bija tāds formulējums.Īstie Dievticīgie ķēniņi nekad nerunāja tādos formulējumos.Viņi aiz sevis veda visu tautu.Uzvarēja karus,saņēma bagātīgas svētības ražas novākšanas laikā,turpretim kaimiņa pavalstī visu grauza nost siseņi,pamatīgs bads utt.Tāpēc ka zākāja Dievu.Šaubījās par Viņa eksistenci.
Nevar tā svārstīties.Vai nu tu tici -vai netici.Ja tici-tad tāds formulējums izpaliks.
Dievs nav līķis.Dievs strādā visās sfērās;katrā valstī,cilvēkā,dabā,sapņos un parādībās.
Zinu Talsos vienu mūziķi,kurš tiešām pārāk Dieva vārdu izmanto.Bet viņš jau bija nodzēries alkaholiķis.Visas iekšas jau sāka atteikt darboties,bet tad viņš iepazina Dievu, un Dievs viņu dziedināja.Viņam tagad iekšas ir kā jaunam bērnam.Tāpēc viņš ir laimīgs.Un piesauc Dievu kā vien un kur varēdams.Tā ir katra cilvēka personīga darīšana.
Kā ta Asīzes Francisks?-Viņš mierīgi iegāja cilvēku barā un sāka sludināt par Dievu.Bij kas klausījās, un bij kas pagāja malā.Demokrātija.

 Diablo,   08:54:42 04.03.2005 
Jā, fragmentiņš speciāli priekš manis.