Brastiņu Ernests.

Fragments no Brastiņu Ernests darba”Mūsu dievestības tūkstošgadīgā apkarošana ”


Rīga, Labietis, 1936.g. “


Kristīgā teoloģijā kā zinātnē mūsu dienās valda vēsturiskā pētīšanas metode, kas nav patīkama dogmatiski nocietinātiem prātiem. Taču šīs metodes darbu neviens nevar apturēt un viņas atzinumus nav iespējams grozīt. Šī metode brīžam rāda kristīgās ticības izcelšanos, saturu un izplatīšanos citādā ainavā, nekā dažam labam kristietim to patiktos redzēt. Bet, kā jau sākumā minēts, nekad nav bijis vieglāk kā mūsu dienās noteikt kādas reliģijas būtību, jo mūsu vēstures un ģeogrāfijas zināšanas padarījušas pārskatāmas daudzas līdz tam tumšas lietas.

Fragments no Brastiņu Ernests darba”Mūsu dievestības tūkstošgadīgā apkarošana “


Rīga, Labietis, 1936.g. “


Kristīgā teoloģijā kā zinātnē mūsu dienās valda vēsturiskā pētīšanas metode, kas nav patīkama dogmatiski nocietinātiem prātiem. Taču šīs metodes darbu neviens nevar apturēt un viņas atzinumus nav iespējams grozīt. Šī metode brīžam rāda kristīgās ticības izcelšanos, saturu un izplatīšanos citādā ainavā, nekā dažam labam kristietim to patiktos redzēt. Bet, kā jau sākumā minēts, nekad nav bijis vieglāk kā mūsu dienās noteikt kādas reliģijas būtību, jo mūsu vēstures un ģeogrāfijas zināšanas padarījušas pārskatāmas daudzas līdz tam tumšas lietas.


      Kristīgās ticības kodolā ir ticēšana, ka reiz pasaulē dzīvojis Jēzus, saukts Kristus, Dieva un Marijas dēls, kas sūtīts atpestīt cilvēci no iedzimtā grēka un nāves, kur to bija iegrūdis pirmais cilvēks Ādams. Tiem, kas Jēzum tic, viņš var caur priesteriem piedot visādus grēkus un solījis arī pastarā dienā viņus atkal uzmodināt no miroņiem, jo šādu iespējamību pats pierādījis, augšāmceļoties un uzbraucot debesīs atpakaļ pie Dieva, kas viņu sūtījis zemes virsū.


      Ar šo ticību Dieva dēlam Jēzum cieši saistīta arī kristīgā morāle. Lai cilvēks būtu bezgrēcīgs, ir jāvārdzina grēcīgā miesa, kurā caur Ādamu ir iedzimušas visādas ļaunas kārības, jāmīl visi cilvēki, jāizturas pazemīgi un paklausīgi. Par to debesu valstībā viņu ieskaitīs svēto pulkā, kuriem klāsies labāki nekā citiem. Šī morāle bija gluži jauna mācība, kas stāvēja pilnīgā pretstatā Romas augstāko aprindu ieskatiem un dzīvei. Mazāk jauna bija mācība par dievību, kas mirst un atkal augšāmcēlās. Arī mācība par vidutāju jeb starpnieku starp Dievu un cilvēkiem, kā arī pestīšanu no nāves un velna varas bija plaši pazīstama zemēs ap Vidusjūru jau ilgi pirms kristīgās ticības sākumiem. Bet šīs priekškristīgās reliģijas nesolīja nevienu cilvēku uzmodināt no miroņiem. Un lūk, šis jaunais solījums deva kristīgai ticībai jo lielas priekšrocības un līdz ar to milzīgu izplatīšanās spēku. Kuram gan nepatika pēc nāves atkal miesā uzcelties, lai svētlaimībā dzīvotu tālāk?


      Par kristīgas ticības avotu tiek turēts evaņģēlijs jeb Kristus četrkārtīgs dzīves apraksts, kam pievienoti viņa mācekļu raksti. Jaunākie pētījumi par Jaunās Derības rakstiem atklāj viņu diezgan savādo izcelšanos, par ko būs runa vēlāk.


      Lai izprastu kristīgās ticības izcelšanos, nākas izsekot kristīgās morāles, Kristus tēla un kristīgās baznīcas tapšanas gaitām jo no šādām sastāvdaļām Romas valsts īpatnos apstākļos radās mācība, kuras sekas toreiz neviens vēl neapzinājās.


      Kristīgais dzīvošanas veids vispirms sastopams Palestīnas esejiešu draudzēs. Viss šo priekškristīgo draudžu locekļiem bija kopīgs, un tie nav turējuši nekādus īpašumus. Merežkovskis esejiešu izcelšanos ved sakaros ar Krētas salas senajiem kultiem. [D. Merežkovskij. Atlantida – Evropa. – Bielgrad, 1930.] Protams, šais draudzēs vēl nepazina trīspadsmitā apustuļa Pāvila teoriju par iedzimto grēku un miesas augšāmcelšanos.


      Evaņģēlijos atrodamais kristīgās ticības varoņa Jēzus Kristus dzīves apraksts ir sacerējums, kas izcēlies ne agrāk par 68. gadu Marka variantā. Pārējie, apraksti ir jaunāki. Notikumi un nostāsti no kuriem savirknēti šie dzīves apraksti, ir ņemti pa lielākai daļai no citiem tai laikā zināmiem sacerējumiem. Pirmā vietā šeit liekami aizguvumi no indiešu teiksmainā Džisnu Krišnas un Budas leģendām un mācībām.


      Krišnaisms bija pilnos ziedos jau 7. gs. priekš Kristus un pastāv vēl tagad starp citām Indijas reliģijas sistēmām. Vēl šodien misionāriem Indijā turienieši bieži sakot: “Jūs sludināt Kristu, bet mums jau ir Krišna!” [Wilhelm Dilger. Krischna oder Christus? Eine religionsgeschīcnt-liche Parallele. – Basel, 1904.] Patiesi, krišnaismam ir tik daudz līdzīgu vietu ar kristiānismu, ka aizguvumi nav vairs noliedzami. Krišna tāpat kā Kristus piedzimst kūtī 25. dec., viņu pielūdz gani, to meklē nokaut ķēniņš Matura un līdzīgi Hērodam liek nokaut visus puisēnus. Krišna piedod grēkus, uzmodina miroņus, dziedē neveselos. Arī viņa mācībā, kas atrodama grāmatā “Bhagavadgīta”, pārāk daudzās vietās ir uzkrītošas paralēles ar evaņģēlijiem. Viņš ir ļaužu pestītājs, māca mīlestību un atsacīšanos, ir Dieva dēls un cilvēka dēls reizē.


      Vēl vairāk aizgūts kristiānisms no budisma. Pēc prof. Zeideļa, no 28 Mat. ev. nodaļām tikai 22. un 24. nodaļa esot brīva no aizgūtām vietām. Līdzīga aina redzama arī citos evaņģ. Piem., līdzība par sējēju stāvot iekš Samjūta-nikāja 42, 7; līdzība par uzticētiem podiem ir kādā džainu tekstā; Kristus nokāpšana ellē, kas aprakstīta I Pētera grām., pilnīgi saskan ar Budas nonākšanu ellē, tāpat arī Budas un Kristus kārdināšana ir līdzīgas.


      Šāda aizgūšana bijusi iespējama tamdēļ, ka Aleksandrijā, toreizējā pasaules pilsētā Āzijas robežām, pastāvēja diezgan ievērojama indiešu kolonija. Turpat bija arī plaša bibliotēka, kura vairāk reizes tiek nodedzināta un atkal atjaunota. Otra, mazāka grāmaatu krātuve, ko nodibināja Ptolemajs, atradās Serapeimā un pastāvēja vēl līdz Teodoriha Lielā laikiem.


      Daudz kristietība parādā arī Mitras kultam, galvenā kārta kultā, mistikā un hierarhijā. Šīs gaismas dievības dzimtene ir Mezopotāmija bet vēlāk to uzņem Zaratustras reliģija savā sistēmā. [Dr Theodor Kluge. Der Mithrakult, seine Anfānge, Entvvicklungs-geschichte und seine Denkmāler. – Leipzjg, 1911.] Mitra tāpat kā Kristus, ir vidutājs starp neredzamo Dievu un cilvēkiem un pasaules radītāja Ahuras Mazdas emanācija. Mitraismā ir atpestīšanas, mūžīgas dzīvošanas, paradīzes un elles idejas. No šejienes kristietība aizgūst eņģeļus, misticismu un daudzas kulta parašas u. d. c.


      Mitraisms bija Romas valstī visizplatītākā reliģija, ko piekopa karavīri un valdnieki. Pirmos kristietības laikos kristīgai ticībai nākas izturēt grūtu sacensību ar mitraismu, jo abām reliģijām bija daudz kopīga. Bet, tā kā Mitras reliģija gāja uz vienu roku ar Romas valsti, bet kristietība gāja toreiz un visos laikos pret valsti, tad līdz ar Romas valsts sabrukšanu, kas bija pa lielai daļai kristietības nopelns, bija jāiznīkst arī mitraismam. Vel piektā gadsimtā Mitras kults bija atrodams Alpu ielejās, Vogēzos un šur tur arī Romā. Mitraisms izdzisa, bet kristietība paņēma no tā sakramentus, pastaro tiesu, elli u. c. sastāvdaļas.


      Nav pierādāms, ka cilvēks Kristus jebkad būtu dzīvojis. [Prof. Art. Drews. Die Leugnung der Geschichtlichkeit Jesu in Vergan-senneit und Gegenwart. – 1926.] Viņš bijis tāds pats Dievs, kas mirst un augšāmcēlās, kā daudzi citi, piem., Osīrijs, Adonīds, Sandons. Kristīgās baznīcas īstais noorganizētājs bija rabīns Pāvils no Tarsas pilsētas Mazazijas Kilīkijā. Kristu viņš nebija nekad redzējis, bet viņam nenācās sludināt neko nedzirdētu, jo bērnībā viņš pats bija piedalījies Sandona augšāmcelšanās greznajās svinībās. Arī pārējie kristīgās ticības elementi, no kuriem dažus jau minējām, bija Romas valstī viscaur pazīstami. Pāvilam piekrīt tas nopelns, ka, nostājoties uz savas žīdu Bībeles leģendas, kas pauž par pirmā cilvēka grēkos krišanu, viņš prata tai piesaistīt otru leģendu par bezgrēcīgo un nemirstīgo Dieva dēlu.


      No šīm abām teiksmām Pāvils ceļ jaunu reliģiju: nāvē un grēkā iekritusi cilvēce, ticībā saistīdamās ar Dieva dēlu Kristu, cer atbrīvoties no grēkiem un iegūt zaudēto nemirstību.


      Tā kā līdz pat mūsu dienām cilvēce ir ticējusi teiksmām un, otrkārt, ticējusi arī tam, pēc kā tā visvairāk alkusi, – tad ar to arī izskaidrojama kristīgās ticības izplatīšanās. Labi ņemot, neviena cita reliģija gan nav izplatījusies tik lēnītēm kā kristietība. Šai ziņā neapšaubāmi ātrākus panākumus guvis budisms un islāms


      Par evaņģēliju izcelšanos mūsu pazīstamais vēsturnieks prof. Roberts Vipers saka šādus vārdus: “Apbrīnojami savā meistarībā sludinātāji un rakstnieki, dziļi psihologi un siržu zinātāji radīja tautas mācītāja un cilvēces Pestītāja Krustā sistā tēlu. Šī ideālā personība uzreiz kļuva nesalīdzināmi tuvāka vienkāršam cilvēkam, vispār cilvēces masai nekā spīdošie patvaldnieki… Kas tad ir kristietība no vēsturiskā viedokļa? Tā ir lielā atjaunošana pēc lielā sabrukuma. Tas ir – mēģinājums atjaunot reliģiju un patriarhālo iekārtu … Šī laikmeta atjaunotāji atstājuši mums apbrīnojami spēcīgus literatūras ražojumus. Četras mazas grāmatiņas, kuras sauc par evaņģēliju, – līdz pat šai baltai dienai nav zaudējušas savu iespaidu uz cilvēku prātiem … Sacerētāji noslēpa savu vārdu. Izgāja baumas, ka evaņģēlijs ir nemākslots pusizglītoto ļaužu – zvejnieku un namdaru – stāsts. Lai cik aizraujoša būtu šī teika, mēs tai tomēr nevaram ticēt. Mēs skaidri redzam, ka autori ir no inteliģences zieda; viņu sacerējumi kā pēc izdomas, tā arī izveduma ir pieskaitāmi pie literatūras ražojumu brīnuma darbiem.” [Prof. Rob. Vipers. Inteliģences vēsturiskā loma, – Burtnieks, 1927, nr. 3.]


      Kristīgā ticība.sāka turēt sevi par vienīgo īsto reliģiju pasaulē un pastāvīgi tiecās apkarot visas citas. Vispirms tā uzsāka cīņu ar Romas valstī valdošo mitraismu. Neiecietības dēļ vēlāk tika grautas citu reliģiju svētnīcas, dauzīti tēli un krāšņi kulta priekšmeti. 391. g. kristieši, arhibīskapa Teofila uzmudināti, nodedzina Aleksandrijas bibliotēku, kur sadeg daudzi tūkstoši retu grāmatu. Šai bibliotēkā kristītie bija smēlušies mācības savu svēto rakstu sastādīšanai, kas nodrošināja kristietības tālāko pastāvēšanu.


      Tālāka kristietības izplatīšanās un izveidošanās mums visiem pazīstama no baznīcas vēsturēm. Nepietiekoši tur tiek aprādīti tikai tie aizguvumi, kurus katoļu baznīca sākumā pārņem no pagāniskām reliģijām. Tā, piem., krusta zīme, sveces, daudzi svēto vārdi un svētki ir vēlāko gadsimteņu aizguvumi. Vispār katoļu ticība bija sākumā spējīga daudz ko pielāgot sev un arī pati pielāgoties.


      Vēsturnieki noskaidrojuši arī to, kā izcēlusies katoliskā baznīca. Sākumā pastāvējušas Kristus ticīgās draudzes, kas bijušas dažādas atkarībā no tautības, vietas, lieluma, turības, vajadzībām un ieskatiem. Dažādos novirzienus kristietības izpratnē vēlāk sauca par ķecerību un nežēlīgi apkaroja. Sākumā tas tā nebija un kristietības straumes plūda brīvi, savā starpā neizlīdzināti.


      Pāvestībai, kurai vēlāk ir tik milzīga vara pasaule, sākumi meklējami 2. gadsimtā. Šai laikā Romas draudzes bīskaps top pāvests tamdēļ, ka pasaules lielpilsētas Romas draudzes spēks un lielums tai deva arī zināmu vadošu autoritāti citu draudžu starpā, kas vēlāk pārgāja arī uz viņas bīskapu. Pāvestības sākums nav nekāds apustuļa Pētera iestādījums, kā to pauž katoļu baznīca. Pēteris nekad nav bijis Romas draudzes dibinātājs, nedz arī kādreiz bijis viņas bīskaps. [Adolf Harnack. Aus Wissenschaft und Leben, I Bd. “Dis Entstehung des Papstums”, 211. lpp.]


      Ķeizars Decijs ap 250. g. izteicies,, ka viņš Romā labāk paciestu otru ķeizaru nekā Romas bīskapu. Tas norāda, ka jau šai laikā pāvesta vara bijusi ievērojami liela. Galīgi šī vara nostiprinās 5. gs., kad Leons Lielais pauž domu, ka Romas baznīca ir arī Romas valsts un Romas pāvests visas pasaules valdnieks.


      Visu aprādīto un vēl daudzu citu elementu kopā sakušana radīja kristīgo ticību un kristīgo baznīcu. Jūdaisms un parsisms noteica viņas saturu un formas, budisms un krišnaisms aizdeva tai savus mītus un svētās grāmatas pamatus. Šādi radusies ticība izplatās samērā lēnām un tikai tūkstoš gadu pēc savas izcelšanās sastopas ar baltu tautām.


      Vēsture rāda, ka Eiropa kristianizējas trijos cēlienos. Vispirms kristietība izplatās Romas valsts pilsētās. Pēc tam viņa sāk iespiesties lauciniekos jeb pagānos. “Paganus” tai laikā nozīmēja laucinieku, zemnieku. Beidzot kristietība iespiežas barbaros jeb neromiešos. Ārpus šiem trijiem kristietības izplatīšanās cēlieniem stāv viss tas, kas notiek baltu tautās tūkstoš gadu laikā, sākot ar desmito gadsimtu.


10.08.2005

Komentāri:

 Jona, Aivars  11:14:02 16.08.2005 
Brastiņš nu gan nav antikrists.
It kā vārdiski jā, bet pēc būtības viņš tikai ir galēji sašutis par krustnešu (tb 'kristiešu') briesmu darbiem. Turklāt pamatoti.
Vai tad, Tavuprāt, mūsu senā ticība, kas atspuguļojas mūsu garamantās, arī ir pretkristīga??
Brastiņš antikrists... tad jau J.Jaunsudrabiņš arī. Un K.Barons tāpat. :((

 Sfinksa, Sīkai  23:45:49 15.08.2005 
Neesi nu tik neiecīetīga un nepārmet Aivaram! Viņam šobrīd ir aktuāli tas, kas viņa dvēselei dod harmoniju un tas ir tikai normāli. Viņš vienkārši dalās ar mums savās domās un sajūtās. Es arī kādreiz biju tik aizrautīga un savas emocijas nespēju sevī saturēt, gribējās ar visiem dalīties. Katram savs laiks.:) Mēs te nenākam kādu noliegt, bet paust savas sajūtas, viedokli, diskutēt un pieņemt vienam no otra to, kas mums var palīdzēt būt laimīgiem.:)))

 Sīkā, Aivar  10:19:02 15.08.2005 
Kas tās par glupībām - Dievs to, Dievs šito, un bez Dieva vispār nebūtu nekas???
Arī es esmu ticīgā, arī es ticu Kristiešu Dievam. Bet tas jau nenozīmē, ka tagad viss un visi, kas bija pirms mūsu ēras un kas nav saistīts ar Kristiešu Dievu būtu izmetams mēslainē un aizmirstams. Bez tā, ko tu te noliedz, nebūtu arī seno civilizāciju, no kurām dažas bija attīstītas krietni vairāk par mums. Un nesaki, ka es salīdzinu nesalīdzināmo, jo vēl tagad ar visām mūsu tehnoloģijām un iespējām zinātnieki un tehniķi brīnās, kā ir uzceltas dažas senās būves. Cilvēks nav sācies no brīža, kad Kristus skāra šo zemi. Tavi izteicieni izklausās pēc tādiem pašiem fanātiem kā tiem, kas viens otru nogalina nepareizās reliģijas dēļ. Jā... jā... un vēl, kā tu izskadro to, ka ar varu uzspiestā ticība zemēs, kur tā nebija (es nesaku, ka ticība ir slikta, slikts ir veids, kā tas tika ieviests) cēla savas reliģijas namus tieši tajās vietās, kur pims tam paši nopostīja tā saucamos elkdievības altārus?V

 Sfinksa, Ģirtam  20:54:45 12.08.2005 
'Manuprāt, noteicošais ir, ka viņās klīst. Viņās ir tās, kas veido traucējumu režģi, kas neļauj apzināties Esamību, Dievu, Tukšumu mīlestībā - to, kas atrodas aiz domām, aiz prāta.'
Nu ja, domas ir arī prāta augļi, prāts ir smadzeņu darbības izpausme, tāpēc sekundārs un tāpēc ierobežots. Prāts veido filtru vai režģi, uztver kāda subjekta izstrādātas ētikas normas un seko tām. Neierobežota ir dvēsele, tāpēc esamība jāuztver tikai caur dvēseli, caur sirsniņu. Es tevi sapratu!:)))

 Sfinksa, Gugam  19:06:48 12.08.2005 
Es Tev piekrītu, ka pasaule jāizzin no dažādiem aspektiem, dažādu kultūru vēstures un garīgās pieredzes, jā- un no autentiskiem darbiem. Ikviens taču būs lasījis Dalailamas darbus, kuri manuprāt ir unikāli.:)

 guga, Girtam  15:16:21 12.08.2005 
Kaa cilveekam, kas nopietni studee gariigaas lietas, es ieteiktu Tev tomeer nopietni iepaziities arii ar budismu. Citaadi tas ir vienkaarshi robs Tavaa izgliitiibaa. Bet lasi peec iespeejas autentiskus darbus un taadus, kas koncentreeti satur maaciibu, jo laika jau nav daudz. Nav jeegas tereet laiku uz muljkjiibaam.
Kaads liels cilveeks ir teicis - izstudeejiet visas religjijas, visus gariigos celjus, kas ir pieejami, to galvenaas maaciibas, bet izveelieties vienu sev un cieshi pie taa arii turieties. Taa izstudeeshana paliidz arii saveejo peec tam saprast. Bez konteksta biezhi ir gruuti ieguut dziljaaku izpratni.

 Aivars,   10:48:12 12.08.2005 
Līdz ar mātes Terēzes ierašanos šajā forumā,mūs ir pārņēmis savstarpējās cieņas un iecietības gars.Es runāju par Sfinksu.

Ģirtam. efesa@e-apollo.lv

Tikai neaiztinies pavisam!!!!!!

 RV, Girts  09:08:08 12.08.2005 
Speciaali Tev ieliksim,bishki pacieties:-)

 Girts,   08:25:44 12.08.2005 
Laikam uz kādu laiciņu no šejienes pazudīšu.
Ir kaut kāds fīlings, ka viss, kas jāsaka, ir pateikts un sākās cirkulēšana pa otram lāgam.

Ja nu vienīgi ja RV un MB kaut ko sevišķi pavedinošu (ne miesīgi) neieliks, uz ko būs kārdinājums pavilkties.

Aivar, vari te ierakstīt savu meilu?
Varbūt kaut kad varētu saskrieties, iedošu diskā Tev vienu nepublicētu Alda dziesmu viņa pēdējā posmā tapušu. Diezgan unikāls darbs, manuprāt. Cik nu es saprotu nu no mūzikas ...

 Girts, Aivaram,   08:15:39 12.08.2005 
Daudz kas no tā, ko Tu stāsti, jau ir piedzīvots! Tas nav nekas jauns! :o)))
Nevaru nokomentēt Tavus spriedumus par budismu - neesmu tur bijis un laikam arī nebūšu.
Pasaulē bijuši un ir skolotāji, kas atrodas ārpus reliģijām. Rakstot savu iepriekšējo komentu, daudz domāju tieši par viņiem.
Pilnīgi piekrītu - mēs nedrīkstam būt lepni savās zināšanās! Piebildīšu - arī uzskatos!

 guga, Sfinksai  23:15:45 11.08.2005 
Kad lasiiju to kopdarbu Maate Tereeze un Rozhee, domaaju - jaa, lai taa speetu dziivot un darboties, tur nu gan vajag milzu speeku un milzu uzticiibu.
Zemu paklanaamies taadas uzticiibas priekshaa.

 Sfinksa,   20:32:36 11.08.2005 
'Kā es tuvošos Dievam?
Es to darīšu, protams, kā katoliete, jūs, iespējams, kā hinduisti, kāds cits kā budists, katrs saskaņā ar savu sirdsapziņu. Kāds ir Dievs jūsu izpratnē, tāds Viņš arī jāpieņem. Bet es nevaru atturēties, nemēģinot dot jums to, kas ir man.' Māte Terēze.
Nu lūk, precīzāk nepateikt! Katram savs ceļš, bet vārti jau būs visiem vieni.:)

 Aivars, Ģirtam  18:52:56 11.08.2005 
Nu pareiz! Ģirt!Protams!Es jau neko neesmu noliedzis,bet salīdzinājis ar labāko.Tev ar to pašu iesaku.
L.Rampa ko te Guntis par nesējspēku pieteica ir arī man jau sen izdzīvots.Rērihi,visādu tautu kultūras...
Bet ir viens - bet!
Ja Tu nodarbojies ar garīgajām lietām vispār,Tevi sāk uzmanīt Lucifera spēki.Ja Tu to vēl neapzinies,tad varu 100% pateikt,ka ,ja Tu ar viņiem nerēķināsies,aiziesi bojā.Šis te pazudinātājs strādā pie visām reliģijām un piedāvā savus skaistumus.Daudzi krīt.Tas ir ļoti nopietni.
Tagad atceries manus vārdus;Ja sātans jutīs,ka Tu jau tūlīt,tūlīt būsi nostājies Dieva pusē;s;atans tev sāks tīri praktiski piedāvāt visu savu arsenālu,
lai Tu tiktu pazudināts - Tev sāks piedāvāties labākā Rīgas dāma,ar vislabākajiem draugiem izveidosies tādi konflikti,ka Tev būs jāšķeļ,Tev biznesā tiks piedāvāts labi noverņīt naudu,pēkšņi satiksi vecus labus draugus un katru dienu sanāks pjanka,mājās atmosfēra būs ļoti slikta...Tad zini Ģirt,ja Tu uz to neuzķersies ,bet izturēsi-zini,ka sātanam tu drīz rādīsi figu.Es to jau sen daru,reizēm pat tā arī pasaku tagad sātan,sēdi stūrī...
Šī cīņa ir nopietna.Daudzi neiztur.Tāpēc jau baznīcās ir tik daudz kritušo.Bet pārsvarā viņi nav vainīgi,bet tie kuri bezatbildīgi vada Dieva draudzes.
Tad mazliet par budismu.
Man uzreiz rodas jautājums:kādēļ budisms?Kāpēc ne latviešu senā sapratne par Dievu?Kāpēc ne japānas tautu tradīcijas,āfrikas,indiāņu?...?
Ja ir runa par budismu,tad tur meditācijās ātri var iebraukt sātana laukos.Es tur arī biju,diemžēl.Tā ir gandrīz neizskaidrojama lieta no budistu puses,jo budisms nemāca precīzi,kur ir šī te robežšķirtne starp sātana un Dieva spēkiem.Man kā maksimālistam pārvērtās tas viss par traģēdiju.
Nu lai saprastu paņemsim šo pieminēto L.Rampu.Es tieši tāpat arī rīkojos.Darīju visas šīs sfēras;austrumu medicīna,vingrošana,,,aizstāvēšanās cīņas,,,priekšmetu izmantošana pie meditācijām(Kristāli...),cīņa pret netaisnību,Auru krāsu atpazīšanas treniņi,intuīcijas treniņi,sapņu ievirzīšana sev vēlamajā virzienā.Meklēju ekstrasensus,kuri mācēja strādāt ar enerģijām(tas tieši budismā ir būtiski)...vairs necitēšu...
Beidzās viss ar to ,ka gandrīz neaizgāju bojā.Man sākās baigās problēmas.Es jau arī tāpat ,kā te šajā forumā,toreiz mētājos ar šo te skaisto Dieva ceļu,kā to cits tik bezatbildīgi un pārliecinoši dara.Un ja Tu nopietni sāc jautāt šiem slavinātājiem par garīgajām sfērām,nav vienkārši neviena ,kurš man varētu normāli ko atbildēt.Tad es to saprotu tā,ja neesi kompetents tieši praksē,tad nu zini,ka kāds pēc tavām slavas dziesmām aizies bojā.Tā ir milzīga atbildība Dieva priekšā.Mēs nedrīkstam būt lepni savās zināšanās,bet vienmēr pazemīgi saprast,ka tas vēl nav viss.Dievs tad atver tādas fantastiskas iespējas,ka budisms tev tad liekas kā maznozīmīgs piedāvājums.

 RV, Girts  11:22:28 11.08.2005 
Pareizi:-))) Kosmosa/Dabas/Dieva /Radiitaja..utt likumi/nodoms.. ir VIENKAARSHI, tikai cilveekam ir tendence tos SAREZGIIT...

 Girts, Aivaram,   10:59:40 11.08.2005 
Pārfrāzēju viena iemesla dēļ - atkal un atkal gūstu apsliecinājumus, ka Bībele nekādi nav pretrunā ar apskaidroto mistiķu un austrumu filozofijas darbiem. Tas viss brīnišķīgi integrējas kopā! Vārdi un terminoloģija ir cita, bet ne vēstījums!

Tu sabrauci virsū nabaga Brastiņam, taču, pat ja viņa versija par kristietības izcelšanās saitību ar austrumu reliģijām ir patiesa - tas jau nemazina Bībeles vēstījuma nozīmi. Tas nemazina Bībeles vērtību.

Man vakar bija kopējas vakariņas, kas ievilkās divarpusstundu garā sarunā ar vienu laikam jau nu īstenu kristieti Jēzū Kristū.

Tās laikā uzdūros vienai idejai, par kuru pagaidām neesmu gatavs runāt, taču atskārtums ir - viss integrējās kopā pat vairāk kā es sev jebkad esmu pieļāvis! Viss ir līdz nelabumam vienkārši, par nevis tikai pēc definīcijas, bet arī pēc satura (tas nenozīmē, ka viegli priekš piepildījuma!). Un diskusijas šeit lielākoties ir tikai un vienīgi par konzervbundžām (iepakojumu), nevis par tefteļiem (saturu). Problēma, ka prāts (gan manējais, gan Tavējais, gan mūsu visu) tieši uz iepakojumu arī fokusējās!

Atziņa, kas Tev varbūt nepatiks - Bībele nebūt nav vienīgais lieliskais ceļa pavadonis. Ceļš - tāpat kā Dievs - gan ir viens!

 RV, Aivars  10:37:18 11.08.2005 
Katrai maiziitei ir sava garozinja:-(((

 Aivars,   10:29:49 11.08.2005 
Veiksmīgu visiem dienu .Tinos.Līdz vakaram.
Neaizmirstiet,ka bez datora tomēr ir arī citi logi ,kas pasauli parāda vienkāršāku,saprotamāku.

 Aivars, RV  10:26:58 11.08.2005 
Ja jau Radītājs,tad protams Kungs.

 Aivars, Ģirtam  10:25:48 11.08.2005 
Ģirt ,Super!

 RV, Girta  10:22:01 11.08.2005 
To ka kliist tas ir fakts, Labi ka neviens neredz kur tas klist:-)))buutu kauns pa visu giimi..

 Girts,   10:18:33 11.08.2005 
Sorry, par daudz garumzīmes salikās. Pareizi ir 'viņas klīst', 'viņas ir tās'

 Girts, RV,   10:16:53 11.08.2005 
Es nezinu, vai domas atšķiras pēc uzbūves (pēc intensitātes noteikti). Bet vai tas ir svarīgi? Manuprāt, noteicošais ir, ka viņās klīst. Viņās ir tās, kas veido traucējumu režģi, kas neļauj apzināties Esamību, Dievu, Tukšumu mīlestībā - to, kas atrodas aiz domām, aiz prāta.

 RV, Girts  10:11:14 11.08.2005 
Vai domas atskjiras pec uzbuuves?

 RV, Aivars  10:08:18 11.08.2005 
Paldies:-))))
A vai Dievs ir Kungs????Driizaak jau Radiitajs...

 Girts, Aivaram,   10:08:01 11.08.2005 
Vai būs nepareizi, ja Tavu lūgšanu nedaudz pārfrāzēšu? Šitā:

Es zinu, Kungs, ka Tu esi klātesošs. Lai gan manas acis Tevi neredz, mana apzināšanās to sajūt. Atņem man jebkādas klīstošās domas .... un tālāk kā Tev textā.

 Aivars, RV un pārējiem  09:53:06 11.08.2005 
Lai Tev iedrošināšanai viena laba lūgšana;
meditācija;

Es ticu,Kungs,ka Tu esi klātesošs.Lai gan manas acis Tevi neredz,man ticība to sajūt.Atņem man jebkādas aizklīdušas domas.Dari,ka varu saprast patiesības,kuras Tu gribi man mācīt šajā meditācijā.Ļauj man tās vēlāk pielietot dzīvē.Tavs kalps klausās;uzrunā Kungs manu sirdi.
Jēzus vārdā lūdzu!

Pateicība,varbūt pēc darba vai vakarā;

Par visām svētībām,ko Tu mums devis,es Tev pateicos,Kungs Dievs,Visuvarenais,kas dzīvo un valdi mūžīgi.

 RV, Sfinksa  07:21:10 11.08.2005 
Protams ka ar Teviim runaaju, ne jau ar seviim:-)))Jo Tu jau tikai par sevi runaaa...

 Aivars, Ģirtam  00:22:43 11.08.2005 
Man neredzamās lietas gan tiešām pārsvarā ir skaidras,jo Dievs mums ir atņēmis visu redzēt,tāpēc mēs to saucam par neredzamu.Tāpēc nedrīkst to uzreiz saukt par neredzamu.
Piem. es redzu pravietiskus sapņus.Vienā brāļu vakarā mums bija tik milzīga Svētā Gara klātbūtne,ka viens redzēja eņģeļus.Tūlīt mēs visi kritām pie zemes un lūdzām Dievu.Principā katrs var saņemt kādu ,,neredzamu,,redzējumu,ja vien viņš to grib.Dievam jau nav žēl,bet vai mēs to gribam?
Tad nu Tevis iedrošināšanai Vēstule ebrejiem(11 - 1.);,,jo ticība ir stipra paļaušanās uz to,kas cerams,pārliecība par neredzamām lietām.,,

 Sfinksa, RV  23:28:22 10.08.2005 
Zinu!!!! Es jau tur strādāju!:))) Tu jau personiski ar mani runā, tas vairs nav forums!!! Citiiem tas neintersē... Atā!

 Sfinksa, Gugam pesonīgi  23:23:39 10.08.2005 
Patiesībā tas nebija joks, ka Tu varētu būt mans dvēseles sargs. Tā jau arī ir, tikai to Tu vēl nezini.:)) Es kādu laiku te nebūšu, lai jums visiem labi klājas!:)))

 RV, Sfinksa  23:14:42 10.08.2005 
Tieshi taa ari garigi nogalina.....
un nmees esam katrs uz savam sliedem..jaa tas ir normaali:-)
Vai Tu Satiksmes Dispetcheru zini?

 Sfinksa, RV  22:43:04 10.08.2005 
Tavs tex: ...Sapratne par citu cieshanam un sekojoshaas darbibas..moraali un garigi nogalina cietejus.... '
Nesapratu Tavu domu.:Garīgi nogalina cietejus......?????

Es domāju, ka tas , kas ir daudz cietis, kuram sirdsapziņa ir majās, nekad nedarīs pāri citiem, jo apzinās cēloņa un seku saistību. Man grūti ar Tevi dikutēt, piedod, mēs atkal esam katrs uz citām sliedēm, kā pats saki.. Es labāk saidīšu Gugu, viņš man atļāva vāvuļot pa vidu, un ir mans dvēseles miessasargs! Joks, protams!:)))

 Sfinksa, RV  22:16:21 10.08.2005 
Moby es nepieminēju tāpēc, Ka nepazīstu Tavu dvēseli. Tas bija super koncerts!!!!! Moby ir elitāra grupa.!!!!:))) Arī Sāra! Skan dziesma un dvēsele lidio...

 Sfinksa, RV  22:11:10 10.08.2005 
Labi es Tevi nežēlošu, bet iedošu impulsu dzīvot!
'Tev nekad netiek dota vēlēšanās, ja netiek dots spēks to piepildīt. Tomēr tu vari papūlēties tās labā.' (Ričards Bahs).
Precīzāk jau es nevarētu pateikt, tāpēc citēju.:)))) Un es arī tā cenšos dzīvot un viss notiek uz labu.:)))

 RV, Sfinksa  22:02:55 10.08.2005 
Vai tad es izskatos pec taada kursh ciesh????????!!!!!!!!!!!
Man prieks ka Tev Prata Veetra izraisa taadas emocijas....... Bet kazdomu svojo:-))))..lidzigas emocijas man izraisiija 'Moby'koncerts...
Nu, kad atshireeji to sveshvardu( mode sveshvardos runat):-))))
Tad man tas sveshvards iipashi daudz nepiemitt.....
Manupraat...Sspratne par citu cieshanam un sekojoshaas darbibas..moraali un garigi nogalina cietejus....

 Sfinksa, RV  21:54:23 10.08.2005 
Nu neciet vairs! Celies un lido man līdz!:)))) Kā 'Prāta vētra'dzied! Superīgs koncerts tas bija! Visiem iesaku aiziet Mežaparkā uz pēdējo koncertu! Tik daudz labestības un pozitīvu iespaidu! Perfekta kvalitāte un harmonija dvēselē!:))))
Empātija ir līdzcietība... Sapratne par citu ciešanām...

 RV, Sfinksa  21:31:49 10.08.2005 
Nevis nezinashanas sekas, bet seviss pozicioneshana..luuk kaa es cieshu....!!!Un neviens maita mani pat nepazhelo:-)))))
Ko nozimee vards empaatija nezinu:-(((..tadeelj par to neizteikshos..:-))

 Sfinksa, RV  21:28:50 10.08.2005 
Pareizi, ciešanas ir nezināšanas sekas.:)))
Nu tagad es jau sen vairs neciešu, bet līdzcietība jau ir ciešanu sekas. Tas nozīmē, ka bija jācieš, lai saprastu citu ciešanas, tā jau ir tā empātija!:))))

 Sfinksa, Gugam  21:25:12 10.08.2005 
Nevaru Tevi sadzirdēt.......

 RV, Sfinksa  21:24:22 10.08.2005 
Cieshanas mees pashi izvelamies un ari ciesham tik ilgi kameer pashiem neapniik ciest un njaudet:-))

 Sfinksa, RV  21:23:10 10.08.2005 
Mīļais cilvēk! Iecietība nāk caur ciešanām.:))))) Nevienam tad nenovēlēsi neieciecību.:)

 RV, Sfinksa  20:41:09 10.08.2005 
Te vienmeer ir valdiijusi skarba iecietiiba:-)))

 Sfinksa, Girtam  20:08:50 10.08.2005 
Neredzamās lietas, kas saistītas ar gārīgo sfēru, var sajust tikai ar sirdi vai dvēseli. Tur nekādu loģisku izskaidrojumu nevajag, Tev taisnība. Jāpaļaujas uz Radītāju un , kā jau teicu- Debesis zin, kur mākoņi slīd....:))) Viss ar laiku būs saprotams, kad būsim tam gatavi.:))))
Vai neesi ievērojis, cik te visi forumā tādi sirsnīgi un icietīgāki palikuši? Varbūt eņģelis pārlidojis?.....

 Sfinksa, MB  19:51:47 10.08.2005 
Jā, svešiniek, baznīca ir katra sirdī:)))) Cik tīra un skaidra dvēsele, tik jauka Tava garīgā baznīca, un tik daudz jauku cilvēku būs ap Tevi.:))))

 Sfinksa, RV  19:26:42 10.08.2005 
Jā, pareizi saki, ka katram jāieklausās savā sirdsbalsī un sirdsapziņā. Mēs te visi ejam savu ceļu, cienot viens otru un mācoties viens no otra, nezinot vēl, kur īsti galu galā nonāksim. Tāpat, kā ar mākoņiem, kuri nezina kur slīd.:)))
'Mākonis nezina, kāpēc tas kustas tiši tajā virzienā un tieši ar tādu ātrumu. Tas šķiet kā impulss...tieši turp pašlaik jādodas.
Bet debesis zina, kur un kāpēc peld mākoņi, un tu arī to zināsi, ja pacelsies pietiekami augstu, lai redzētu aiz apvāršņa.' (Ričards Bahs)
Tie ir patiesi vārdi! Mēs te visi esam vieni feini mākonīši.:))))

 MB,   19:09:25 10.08.2005 
un baznīca ir katrā paša sirdī

 RV, Sfinksa  18:42:17 10.08.2005 
Pareizi saki religijas un vadonji manipulee ar cilveeci...pashiem ir jadomaa un jaieklausaas savaa ES un ES ir labakais skolotaajs,vadonis un religija...

 Guntis Strautnieks, guntis.str@mail.ru  17:22:57 10.08.2005 
Sfinksa ! No Tavas Mutes - Dieva Ausii :)

 Sfinksa, Guntim  17:20:30 10.08.2005 
Jā....tas gan būtu jauki. Tā jau būtu paradīze, ja tā notiktu....

 Guntis Strautnieks, guntis.str@mail.ru  17:07:32 10.08.2005 
Sfinksa - Tu esi jauks cilveeks. Sahadza-Joga veido 'Wishwa Nirmala Dharma' - tajaa apvienotas cilveces garigo skolotaju visas maaciibas - kuras bijushas patiesas savos pirmssaakumos. Nakotnes religija - bus vienota Vispasaules Religija. Kura sapluudiis ar Zinaatni.

 Sfinksa,   16:58:04 10.08.2005 
Ņemot vērā visu, kas pasaules vēsturē noticis, nākas secināt, ka kāds(?) ar reliģiju palīdzību manipulē ar cilvēkiem, nostāda vienu reliģijas pārstāvi pret citu un uztur haosu pasaulē...
Ticībai nav nekāda sakara ar reliģiju...

 Girts, RV, Aivaram,   16:38:08 10.08.2005 
Ar lūgšanu vien laikam gan tiešām ir par maz. Nepieciešama arī garīga disciplīna. Imantam Ziedonim ir, manuprāt, veiksmīgs termins - 'paškopšana'.

Par apvainošanos - Aivaram tā, manuprāt, ir super doma. Apvainojas tikai ego, kas ir cilvēka galvenā (ja ne vienīgā!) bremze uz apzināšanos (lasi - pie Dieva!). Vēl vairāk - Aivara terminiloģijā - ego ir placdarms Sātana darbībām cilvēkā.

Par neredzamajām lietām - tur vēlētos nedaudz nepiekrist. Lieta tāda, ka neredzamajās lietas nav loģikas! Loģiku var ietērpt vārdos, neredzamās lietas nevar! Prāts neredzamās lietas nesaprot un prāts arī tām neprot vārdus piemeklēt!

 Guntis Strautnieks, guntis.str@mail.ru  15:57:54 10.08.2005 
Jaunaa Paaudze Prieka Vests Bennijs Hills Aleksejs Ledjajevs utt. Harizmati , jaunie 'piecdesmitnieki' Tos visus Pareizticigo Baznica uzskata par sektantiem. Kuri Aivar pec tavam domaam ir 'pareizie kristieshi' ???

 Aivars, Rv  15:57:42 10.08.2005 
Tinos uz Rīgu...Čau!Laikam tomēr nepaspēšu šodien nodot...

 Aivars, RV  15:55:50 10.08.2005 
Jā .varu palielīties man ir pareizais.Lai tie citi kaut pasaka,kurš viņiem ir,kā viņu kaut sauc.Droši.
Par lūgšanu un meditāciju uzrakstīšu vēlāk.Laba doma!

 Aivars, Speciāli Aivaram  15:53:02 10.08.2005 
Nu šo te Raiņa māniju sludina slavenais tautas pietuka krustiņš Stelps.

 RV, Aivaram  15:51:22 10.08.2005 
Labi, kas ir lugshana, paskaidro man vecam mulkim!
Manupraat ar luugshanu ir par maz ..vajaga dariit un dziivot ar savu ES...lugshanas vietaa varetu but meditaacija..(kuru nekad nesmu maaceejis, jo greeciigas domas trauce meditet:-((((..
Jaa un kuram Dievam luugt??Jo Tu saki Tev ir pareizais,parejiem nepareizais Dievs...

 Aivars, RV  15:46:05 10.08.2005 
Loģiskas analīzes sākuma punkts ir lūgšana Dievam,ja tu gribi vispār nodarboties ar sevi neredzamajās lietās.Viņš uzklausa tavu lūgšanu un veido apstākļus tavai izaugsmei.Tas var vilkties pat gadiem,bet var notikt izmaiņas vienā dienā.Te ir jautājums_vai es vispār gribu zināt patiesību,jo nevar būt,ka tā ir tikai noslēpums.
Loģiskas analīzes sākumpunkts ir normāla diskusija.Ja Dievs saka,ka teiksim ,tas viedoklis ir no sātana,tad nu nevajadzētu apvainoties,palikt škrobīgam ,bet ņemt kaut vērā.Šī te apvainošanās ir no sātana,jo viņš tā grib,lai cilvēks neanalizētu savas zināšanas.
Parasti ātrāk uz priekšu tiek tie ,kas neapvainojas,bet meklē tam jautājumam pamatojumu.

 Girts, Aivaram,   15:42:40 10.08.2005 
Nu, a kur ta pa Brastiņu materiālu ir Tava loģiskā analīze? Tu šamajam sabrauci virsū, par antikristu un muļki lai nosauci, a kur ta analīze, kas pamato, ka fakti materiālā neatbilst patiesībai? Kur Mahabharatas analīze, kas pamato, ka Brastiņš te slima suņa murgus nosapņojis? Naff!

Tie ir pārāk nopietni jautājumi, lai nobļautos - tas nav pareizi, tāpēc, ka tas nav pareizi! Tie ir meli tāpēc, ka tie ir meli!

Par tām lokomotīvēm gan Tev piekrītu. Tur var aizbraukt pamatīgās auzās, ja kučieris negadās īstais.

 Karlsons,   15:41:14 10.08.2005 
Gunti, neduuc tik traki;-)

 Aivars, Ģirtam  15:36:13 10.08.2005 
Nu Aldis ar vienu manu gabalu bija topā,Tagad vēl arvien to darbina disenēs.Esmu ļoti priecīgs,ka Aldis spēja izķepuroties.Redz ,tikai Dievs spēj izmainīt tādu vājprātīgu dzeršanas pavedinātāju,kā Aldis.
Tāpat arī garīgajos jautājumos.Pēc šīm rejām uz mani ,var redzēt,ka šo antikrista alkoholu atbalsta ļoti daudzi.Un tikai Dievs var izmainīt tādas idiotiskas rejas.
Tad vēl Ģirt!
Pamēģini tomēr ievākt informāciju,kamēr neesi kļuvis kristietis,-kas ir baznīca un -kas ir kristieši Jēzū Kristū.
Noskanēja Tev labi par tiem pedarastiem,bet ļoti nekompetenti.

 RV, Aivars  15:32:30 10.08.2005 
Labi piekritu. Kas buus atskaites punkts logiskai analizei?

 Speciāli Aivaram,   15:28:13 10.08.2005 
Mūsu tautasdziesmās atrodama veca reliģija, kurai jātop arī par jauno reliģiju. Jānis Rainis

 Aivars, RV  15:25:24 10.08.2005 
Es pa tām visām sliedēm braucu,tikai laikus nepaskatījos,kas tai lokomotīvei dvēselē,kāds dzinējs.A īstenībā tas bija ragainis.Viņam patīk dzīt pa sliedēm vilcienus mežonīgā ātrumā.Varam parunāt arī pa citām sledēm .Man nav problēmu.Bet nu tikai ar loģisku analīzi.

 Aivars,   15:20:21 10.08.2005 
Atkal tiaki Aivars .Nekādas personīgas analīzes.Denikena stils-esmu gudrs,jo māku patiesību pārvērst par noslēpumu.

 RV, Alexandrs  14:46:49 10.08.2005 
Man liekas, ka uz Egiptes senajaam maaciibam visi atsaucas sakot ar brivmurniekiem,rozkrustieshiem ,citaam bliceem un beidzot ar vietejo Toti Latvijaa:-))

 RV, Girts  14:44:07 10.08.2005 
Vinjam (Avaram)vismaz vienvirziena sliedes. man gan uz visam puseem ka pats nezinu kur nesos:-)))

 Girts, RV, Aivaram,   14:12:24 10.08.2005 
:o))))) Jautri!

Nezinu, ko Ošo saka par atmiņu! Man viņa patiešām neko sevišķi laba nav, šo gabaliņu atcerējos iz sarunām ar manu draugu nelaiķi Aldi Dreģeri (kurš pedējos pāris dzīves gadus bija visnotaļ dievbijīgs cilveks, pilnīgi pretstatā ar savām agrīnajām dzerājdziesmām).

Par Krišnu jau reiz komentos rakstīju (vēlreiz - lūdzu, nejaukt un nesaistīt te lēkājošos un sakrāsojošos jampampiņus Rīgas ielās!), uzsvērdams, ka Jēzus noteikti nebija pirmā tāda kalibra būtne šeit uz zemes.

Par parējām seno austrumu macību sakritībām ar Bībeli, ko Brastiņš raxta, es nevaru neko komentēt, jo nejūtos tik kompetents. Un arī, Tu, Aivar, nejustos, ja ne Tavs pjedestāls! Tur vajadzīgs pamatīgs pētījums, izejot cauri ne tikai Bhagavadgitai, bet visai Mahabharatai (kas bija radīta nu ļoti ilgi pirms Bībeles). Varbūt Brastiņš to ir veicis? Es nezinu.

'...jo tādam muļkim Dievs spēku nedod'. Bet, atvainojos, a Kristīgai baznīcai dod, ja pederasti par macītājiem sēž?

'Tāds Aivars ir nulle'. Man jau nu liekās, ka Aivars (ja mēs runājam par vienu un to pašu Aivaru :o)) noteikti nav nulle. Aivars ir visnotaļ pozitīvi orientēta būtne, kas reizēm un tikai mazliet vizinās šaursliežu dzelzceļā. Taču tā mēdzam darīt mēs visi. Vai ne, RV?

 Aleksandrs,   13:57:30 10.08.2005 
Man liekas kristietībai ari ir daudzas paralēles ar ēģiptiešu reliģiju un maģiju. Ne velti ebreju rakstos teikts, ka Jēzus bija iemācījās maģiju Ēģiptē. Uzskata, ka jau Mozus bija iepazīts ar ēģiptiešu maģiju, ka faraona audžu dēls. Ēģiptiešiem bija mācība par uzcelšanu no miroņiem miesā. Viņiem bija ari iesvētīšana ar simbolisko nāvi un augšāmcelšanu.

 Merild, Aivar  13:53:28 10.08.2005 
neatceros kurš to ir teicis 'Kas zobenu ceļ, tas no zobena krīt', jeb ari nesodi un netiksi sodīts...

 RV, Girts  13:44:22 10.08.2005 
Ko Osho saka par atminju, tas ir labi ka ir laba atminja jeb tas nav iisti labi?:-)))

 Aivars,   13:09:20 10.08.2005 
Kapitāla nezināšana,citu nezinīšu citēšana,ņirgāšanās par Savu Dievu,domas veida sagriešana kājām gaisā.
Būtībā ,katra rindkopa nes nezināšanas un apmelojuma smārdu.
Tādā veidā mans novadnieks Brastiņš arī nespēja izveidot Dievturību latviešu garā,jo tādam muļķim Dievs spēku nedod.Tā nav likumsakarība.
Principā Brastiņš ir pirmais vērā ņemamais antikrisata gars,par ko jau Dievs brīdina caur apustuļiem.
Tagad Latvijā šis antikrists ir izveidojis veselu koncernu ar šāda veida zaimu mācībām un to izplatīšanu,lai tikai latviešus novestu izmisumā.Piem . izdevniecība ,,vieda,,
Lūk šie antikrista kalpi kļūst arvien uzbāzīgāki ,iedomīgāki,gudrāki(daudz gudrāki par Brastiņu).
Antikrista galvenais uzdevums ir pēc iespējas vairāk likt izvēlēties sajukuma mācības.
Mēs pat nevaram iedomāties cik spēcīgs ir šis melis,ja pat Kristum viņš teica:es tev došu visu varu pār šim valstīm un pilsētām,ja tikai Tu zemosies manā priekšā.Jēzus teica Atkāpies sātan,...tev būs Dievu ,savu Kungu pielūgt.(Mateja 4. 1-11.)
Lūk šo melu straumi(antikrista spēku)būtībā vairs nevar apturēt.Tāds Aivars ir nulle.Tā arī mūsu laika pravietis D.Vilkersons saka:nemēģiniet ar viņiem sacensties.
Bībele skaidri un gaiši māca,ka nāks tik briemīgi laiki,kādi nekad nav bijuši virs zemes.To Daniels jau aprakstījis pirms Brastiņa aprakstītajām gudrībām.(Daniēla 12. ...)
Es tikai gribētu aicināt šādu rakstu publicētājus saprast šo te antikrista gara pamudinājumu publicēt visu ,kas tik ir.Tomēr būtu labāk ,ja šis cilvēks stādītos priekšā un dotu priekšrakstu šādam materiālam.

 RV, Girts  11:12:12 10.08.2005 
Lieiska atminja ir Tev:-))))))))
Pērkons nu pacēlās, teikdams:
'Likteņa lēmumam nākas
Ir dieviem padoties pašiem;
Bet apsolos tomēr pie sevim
Apsargāt latviešu tautu.
Mācības atvēlu labas.
Nav Kristus mācība jauna,
Iz austruma pamati viņai.
http://www.ailab.lv/Teksti/Senie/Pumpurs /1.dala.html

 Girts,   10:55:49 10.08.2005 
Interesanti, sevišķi kontekstā ar citu - agrīnāku - reliģiju momentiem.

Atceros, ka Pumpura 'Lāčplēsī' Dievu sapulcē (iespējams, 72. pantā, bet te nu toč varu kļūdīties!) bija teksts:

'Nav Kristus macība jauna / Iz austrumiem pamati viņai'

(Citēju pēc atmiņas, kura nav konjaks un ar gadiem labāka nav palikusi ...)

Par vēsturiskajiem piesaukumiem tekstā - nu, kas to lai zin, kā patiesībā bija!