Budda – Augstākā Aizsardzība (Mahamangala Sūtra)

Es dzirdēju, ka reiz Svētītais uzturējās Šravasti, Džeta audzē
Anatapindikas parkā. Tad dziļā naktī kāda dievība, apmirdzot visu
Džeta audzi ar savu neparasto mirdzumu, tuvojās Svētītajam.
Pietuvojusies, tā paklanījās Svētītajam un nostājās blakus.

Stāvot blakus, tā vērsās pie viņa dzejā:

Daudz dievību un cilvēku
Domā par aizsardzību,
Vēloties veiksmi.
Pastāstiet par Augstāko Aizsardzību.

Budda:

Es dzirdēju, ka reiz Svētītais uzturējās Šravasti, Džeta audzē
Anatapindikas parkā. Tad dziļā naktī kāda dievība, apmirdzot visu
Džeta audzi ar savu neparasto mirdzumu, tuvojās Svētītajam.
Pietuvojusies, tā paklanījās Svētītajam un nostājās blakus.

Stāvot blakus, tā vērsās pie viņa dzejā:

Daudz dievību un cilvēku
Domā par aizsardzību,
Vēloties veiksmi.
Pastāstiet par Augstāko Aizsardzību.

Budda:

Nebiedroties ar muļķiem,
Biedroties ar gudrajiem,
Cienīt tos, kuri pelnījuši cieņu:
Tā ir Visaugstākā Aizsardzība.

Dzīvot civilizētā zemē,
Saņēmis šo iespēju, pateicoties pagātnes nopelniem,
Pareizi sevi ievirzot:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.


Dziļas zināšanas un prasmes,
Laba disciplīna,
Pieklājīgi vārdi:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.

Savu vecāku atbalstīšana,
Palīdzība savai sievai un bērniem,
Neatlaidība darbā:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.

Augstsirdība, tikumīga dzīve,
Palīdzība radiniekiem,
Nevainojami darbi:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.

Izvairīšanās, atturēšanās no netikuma;
Atturēšanās no apreibinošām vielām,
Uzmanība pret prāta īpašībām:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.

Cieņa, pazemība,
Apmierinātība, pateicība,
Dharmas izdzirdēšana piemērotos brīžos:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.

Pacietība, pašsavaldīšanās,
Biedrošanās ar vientuļniekiem,
Dharmas apspriešana piemērotos brīžos:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.

Sevis ierobežošana, bezlaulība,
Cildeno Patiesību zināšana,
Atbrīvošanās realizācija:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.

Prāts, kurš saskaroties
Ar pasaules paradumiem
Ir nesatricināms, bez bēdām, bez pārmetumiem, mierīgs:
Lūk, Augstākā Aizsardzība.

Visur neuzveicami
Ir tie cilvēki, kuri tā rīkojas,
Tādi cilvēki it visur dzīvo labklājībā:
Lūk, viņu Augstākā Aizsardzība.


 


 


18.12.2008

Komentāri:

 Wu, no citas puses  22:35:58 23.01.2009
78.84.123.220

Te vēl aculiecinieka stāstījums par šiem senajiem notikumiem... :))

===============

Chau! Man prieks tevi redzeet!!!
Es jau te ilgi seedeeju un gaidiiju tevi...sagatavoju avenju ievaariijumu :D 8)

Kas man patiik toreizeejos budhistos , jeb Budhjas sekotaajos, ka visos rakstos par Budhu vinji lieto vienu buutisku detalju, un tas noraada uz daudz maz necik sapraata paziimi...
Visi veestiijumi saakas ar: 'Es dzirdēju...' un tad turpinaas staasts vai izteicieni...
Es varu sajust un redzeet to, ka tulkojumi ir radiijushi tekstaa izmainjas, bet tas arii naff tik buutiski, jo tas, kas to staastu , jeb dziesmu ir veestiijis ,naff bijis apskaidrots,...simtprocentiigi vinjsh bijis budhists, bet shis staasts pirms vinjsh nonaaca liidz tam, kas to bija pierakstiijis, bija ljoti daudzas reizes paarstaastiits un gala rezultaataa nonaacis liidz mums shaadaa formaa...
Tas ko es speeeju saredzeet ir ljoti interesanti, bet sheit naff nekaa sakara ar dieviibaam un es tev paskaidroshu kaadeel...
Tas notika sekojoshi...
Tad kad Sveetiitais uzturējās Šravasti, Džeta audzē
Anatapindikas parkā, tad dziļā naktī, shii nakts bija apbriinojami klusa un neparasti jauka, dazi iesveetiitie(jeb sekotaaji) seedeeja un apsprieda pagaajushaas dienas notikumus, dazi guleeja , kad peekshnji , vinju apmetnee paraadiijaas briineshkjiigi jauka sieviete. Vinja nebija nekaada dieviete, vienkaarshi dizciltiigas izcelsmes, ljoti labi skolota, gjeerbusies briinumskaistaas dreebees. Pati vinja bija ljoti skaista un gracioza un vinja bija ieradusies viena...
Budhas sekotaaji bija ljoti izbriiniiti ieraugot vinju nakts viduu vienu naakam no nezkurienes, ugunskuru gasmaa apmirdzeeta, taa tuvojaas sanghas apmetnei. Vinjas teerps sidraboti baltos tonjos. Shii dailjava bija dzirdeejusi par Sveetiitaa maaciibu, un vinja bija apbriinota par shiis maaciibas dziljumu. Vinjai ljoti patika dzeja. Kad pirmoreiz vinja dzirdeeja kaadu staastaam par Budhu, vinja nodomaaja, ka shii maaciiba ir tik poetiski skaista , un vinjai radaas liela veelme satikties ar Budhu. Vinja ljoti gaidiija sho momentu. Kad vinja uzinaaja, ka Budha ir apmekleejis vinju apkaimi, vinja noleema doties apmekleet vinju, lai vareetu personiigi satikties.
Taa knjada, kas paceelaas sekotaaju viduu, apspriezot apspriezot nule atnakusho 'dievieti' pamodinaaja Sveetiito. Vinjsh pieceelaas un sagaidiija vinju ar smaidu.
Vinja bija atnaakusi , lai sanjemtu no Budhas iesveetiibu.
Pietuvojusies, tā paklanījās Svētītajam un nostājās blakus.
Vinja ljoti kautriigi un uzmaniigi veersaas pie Budhas:

Daudz dievību un cilvēku
Domā par Patveerumu,
Vēloties veiksmi.
Pastāstiet par Augstāko Patveerumu.

(izskataas ka Patveerums buus paartulkots kaa aizsardziiba, manupraat shim tulkojumam jaabuut ir shaadam, aizsardziibas vietaa Patveerums, jo Budha runaaja par Patveerumu, bet nevis par aizsardziibu un tas ir speciaals termins... )

Paareejais teksts ir pielikts , jo taalaakaa saruna notika starp vinjiem diviem, starp 'dievieti' un Budhu un tas kas tur uzrakstiits , Budha nav teicis to pielika kaads no sekotaajiem. Tas bija iipashs notikums sanghas dziivee, taadeelj kaads to bija piefikseehis...saakumaa par to vienkaarshi runaaaja un staastiija viens otram...taadeel, jau shii briineshkjiigaa dizciltiigaa jaunkundze bija paarveersta veelaak par dievieti...
Paldies tev par sho jauko staastu, vinjsh tieshaam bija jauks...

===============

 guga,   16:52:21 03.01.2009
62.85.19.217

Budda nekur nerunā par ēnu. Kāds minētajam tekstam gan sakars ar ēnu. Tā ir fundamentāla budisma mācības kārtula, ka cilvēks pats par savām ēnām atbildīgs un pats arī par savu gaismu. Buddas aizsardzības mācības būtība, kas sniegta šeit, ir tā, ka katrs pats vispirms arī ir pats sev sargs - un sargs realizējas tādējādi, ka cilvēks paliek vienkārši pietiekami gudrs, lai vairs neņemtos ar ēnām, bet iedegtu gaismu.

 nerrs,   02:27:29 31.12.2008
78.84.0.103

Kas notiktos ,ja pēkšņi pazustu ēna?Kam gan Buda veltītu savu aizsardzību?;)