Cigun

“Cigun maina visu: veselību, pašsajūtu, emocijas, domāšanu,” saka Latvijas Austrumu vingrošanas asociācijas prezidents, Medicīnas akadēmijas pasniedzējs, sertificēts ārsts Igors Kudrjavcevs, kurš Cigun un otru ļoti radniecīgo Taiczi Cjuaņ mākslu apguvis pie Ķīnas meistara Sina Lao Ši. “Taču cilvēks nemainās kardināli, viņš paliek viņš pats, tikai labāks.”

Pasaulē aizvien populārāka top demokrātiskā Cigun māksla. Četrtūkstoš gadu senā ķīniešu atveseļošanas vingrošana Cigun vienlaikus ir vesela dzīves filozofija.


“Cigun maina visu: veselību, pašsajūtu, emocijas, domāšanu,” saka Latvijas Austrumu vingrošanas asociācijas prezidents, Medicīnas akadēmijas pasniedzējs, sertificēts ārsts Igors Kudrjavcevs, kurš Cigun un otru ļoti radniecīgo Taiczi Cjuaņ mākslu apguvis pie Ķīnas meistara Sina Lao Ši. “Taču cilvēks nemainās kardināli, viņš paliek viņš pats, tikai labāks.”


DZĪVĪBAS ENERĢIJA


“Ci” ķīniešu valodā nozīmē iekšējā enerģija, bet “Gun” – darbs: Cigun tiešā nozīmē ir darbs ar iekšējo enerģiju. Kā skaidro I. Kudrjavcevs, šai iekšējai enerģijai, ar kuru atšķiras dzīvais no mirušā, ir milzīga nozīme: atjaunojot dzīvības enerģiju, cilvēks kļūst vesels un spēcīgs, jo tieši enerģijas trūkums ir slimību cēlonis.


Netradicionālā medicīna jau gadu tūkstošiem zina organisma enerģētiskos kanālus, kuru eksistencei pēdējos gados atrasti arī zinātniski pierādījumi – dažiem zinātniekiem izdevies mikroskopā tos saskatīt. Slimības rodas, kad šajos enerģijas kanālos rodas aizsprostojumi jeb nobloķējumi un enerģija kaut kur iestrēgst, nespēdama plūst tālāk. Cigun uzdevums ir šo iekšējo sistēmu attīrīt un iemācīt dzīvot harmonijā ar dabu un pasauli.


“Uz šīm atziņām balstās arī akupunktūra jeb punktu masāža, taču arī pašu cilvēku var iemācīt pareizi kustēties un elpot,” saka I. Kudrjavcevs. Ja cilvēks apgūst Cigun vingrojumu kompleksus, viņš turpmāk pats var tos izpildīt, kaut piecas minūtes dienā. Cigun skolotājs ķīniešu mentalitāti pielīdzina vāciskajai, jo visas zinašānas ir ļoti sistematizētas un saliktas pa plauktiņiem atšķirībā no citām Austrumu tradīcijām, kur ļoti daudz kas atkarīgs no skolotāja un nemitīgas uzturēšanās viņa tuvumā.


CIGUN VINGROJUMU KOMPLEKSU PAMATĀ IR PLŪSTOSAS KUSTĪBAS, PAREIZA ELPOŠANA UN DOMU SAKĀRTOŠANA.


Ikdienā mēs elpojam pārāk virspusēji, nenotiek īsta plaušu ventilācija, smadzenes nesaņem pietiekami skābekļa, un tas var radīt galvassāpes, pasliktināt atmiņu. Kāda septiņdesmitgadīga skolniece pēc centīgas Cigun vingrošanas piepeši sākusi atcerēties visu kādreiz skolā mācīto vācu valodu. Igors Kudrjavcevs ar šo skolnieci ļoti lepojas – sākumā pie vina atnākusi dzīves saliekta tantiņa, bet tagad Frīdas tante pati vada savu Cigun grupiņu.


Pareizi elpojot, cilvēks spēj ietekmēt daudzus orgānus – pareizi kustinot diafragmu, tiek masēti vēdera orgāni, uzlabojot gan gremošanu, gan zarnu un mazā iegurņa darbību.


Savukārt pareiza staigāšana un stāvēšana svarīga, lai nostiprinātu mugurkaula sīkos muskuļus, kakla muskulatūru. Sakārtota domāšana samazina galvas smadzeņu enerģētiski nelabvēlīgos potenciālus un uzlabo veģetatīvo centru darbību, līdz ar to regulējot visu iekšējo orgānu darbu.


Cigun izveidoti vingrojumu kompleksi: noteiktā secībā ar noteiktu nolūku veiktas konkrētas kustības – piemēram, gremošanas orgānu darbības uzlabošanai, enerģētiskajai aizsardzībai, mugurkaulam, locītavām.


DZIEDINOŠAIS “SSSSS!”


Vingrinājumos izmanto arī skaņu dziedinošo spēku. I. Kudrjavcevs demonstrēja tā saucamo plaušu skaņu – īpašā veidā tiek paceltas rokas uz augšu, krūškurvis izplēšas, un dažas sekundes skan spēcīgs «sss». Kā stāsta Cigun skolotājs, uz organismu iedarbojas vairāki faktori. Pirmām kārtām no pozas atkarīgs, kā ķermenī var iekļūt enerģija un kā tā plūst organismā. Iedarbojas arī pati skaņa kā akustiska vibrācija, vilnis ar noteiktu frekvenci – zinātniski pierādīts, ka konkrētas skaņas ietekmē konkrētus orgānus. Vienlaikus pareizi jāsakārto domas un, izmantojot vizualizācijas tehniku, noteiktā veidā jāiedomājas konkrēta krāsa.


“Klasiskajā Cigun nav ne jostu, ne grādu, ne pakāpju. Tas nav iespējams, jo princips ir tāds: katrs cilvēks saņem to, kas vinam vajadzīgs,” stāsta ārsts. Kāds izārstē osteohondrozi, kāds atgūst veselīgu miegu, kāds samazina ēstgribu. Starp citu, Cigun praktizētājiem parasti apetīte esot mazāka nekā citiem – pirmkārt, organismam vajadzīgs mazāk enerģijas no ārpuses, otrkārt, nav iemeslu tā saucamajai pēcstresa ēšanai, jo nav stresu.


 


2.12.2004

Komentāri:

 mataks, Guntar,   08:40:27 12.12.2006 
vai nav smieklīgi... rakstā teikts ka klasiskajā Cigun nav ne jostu, ne grādu, ne pakāpju... bet tu mums te piedāvā iegūt pakāpi :DDD

 Guntars, alternativagt@inbox.lv  13:08:53 01.04.2006 
gribēju vienkārši informēt, ka Studiju Centrā Alternatīva organizējas jauna grupa Cigun pirmās pakāpes iegūšanai. nodarbības notiek praktisku semināru veidā divās sestdienās un divās svētdienās no 12.00-18.00. Instruktore Anna Opmane (4.pakāpe). laipni aicināti- Rīgā, Blaumaņa 11/13 4.stāvā. Guntars-8663510. alternativagt@inbox.lv

 tuatua, fuf  13:42:45 14.02.2006 
Nav gan nekāds fufelis. Tas patiešām ir kaut kas fantastisks.

 Sibill, sibill@inbox.lv  13:36:35 13.09.2005 
Nekad neesmu ar to nodarbojusies, bet, taa kaa es tiecos uz pashpilnveidoshanos, tad ljot labpraat to pameeginaatu. Sevi uzskatu par kaut kaadu siicinju pagaanu, jo ticu pati savam Dievam.

 Māris, bhakti42@navigator.lv  12:50:17 11.02.2005 
Prieks lasīt komentārus :-)
Īpaši Vo...
Ja vēl drīkstētu piebilst, ka katrs pats sev ir vislabākais skolotājs.
Ja drīkst aicināt manā mājas lapā:
www.champi.multiservers.com

 guga, Vo  15:34:08 09.12.2004 
Par to biistamiibu. Viss ir biistami, dakshinju njemt rokaa arii ir ljoti biistami, kameer nezina, kas tas ir, un nemaak ar to apieties. Neredzu nekaadu starpiibu starp indieshu, kjiinieshu vai veel kaadaam citaam sisteemaam, ja neskaita pasniegshanas formaa. Jebkuraa gadiijumaa runa iet par vieniem un tiem pashiem psihofiziologjiskajiem, psihiskajiem un gariigajiem mehaanismiem... Bet bez skolotaaja nav gandriiz nekaadu ceriibu iemaaciities kaut vai taadas vienkaarshas lietas kaa matemaatika vai fizika, bet nezin kaadeelj cilveeki iedomaajas, ka kaut ko daudz mazaak uzskataamu un ieraugaamu vinji noteikti var apguut bez skolotaaja. Protams, skolotaaji arii ir dazhaadi un liimenji tiem dazhaadi utt. Viens var iemaaciit tikai drukaatos burtus, cits visus burtus, bet nevar iemaaciit salikt kopaa un lasiit, veel cits ir speejiigs jau maaciit gramatiku, cits neko nav speejiigs maaciit, bet labpraat grib nopelniit kaveejot skolniekiem laiku utt.

 Vo,   12:08:24 08.12.2004 
Zināšanas pašas pie mums atnāk tad, kad tās mums ir vajadzīgas, jeb citiem vārdiem, tad, kad mēs esam sevi tām sagatavojuši.
Pirmais klupšanas akmens ir mūsu vēlme sev kaut ko iegūt ātrāk, vairāk, efektīgāk. Mums gribas būt gan ar ekstrasensoro uztveri, gan ar dziedināšanas spējām, gan gaišredzību, gan suģestijas spējām....
Otrais klupšanas akmens ir pārmēru lielā pašapziņa, kas mūs pārņem pēc tam, kad esam ieguvuši (vai arī domājam, ka esam ieguvuši) kādas nelielas spējas. Mums liekas, ka spējam visu un tādēļ esam gatavi uzņemties visu, nepadomājot par atbildību cilvēku un Dieva priekšā.
Ja runājam par TO enerģiju, tad pirmais, ko vajadzētu darīt, ir iemācīties šo enerģiju sajust. Kundalini joga un ar kundalini saistītas meditācijas ir pārāk bīstamas, lai ar tām nodarbotos bez pieredzējuša skolotāja vadības. Un tādu skolotāju ir ļoti maz. Latvijā es tādus nezinu. Ir maigāki un nesalīdzināmi drošāki paņēmieni, kā apgūt savu un pasaules bioenerģētiku. Daži no tiem publicēti literatūrā par ekstrasensoru spēju attīstīšanu, piemēram 'enerģētiskā bumba', ko veido starp plaukstām un enerģiju plūsmas virzīšana dažādos virzienos caur savu ķermeni u.t.t. Šiem vingrinājumiem nav nekāda sakara ar pašsuģestiju, cilvēks mācās sajust objektīvi pastāvošas lietas.
Arī Cigun ir vesela sistēma , kā ar dažādu fizisku vingrinājumu palīdzību (bez riska veselībai un prāta spējām) pakāpeniski iemācīt savam ķermenim izjust un darboties ar šo (dzīvo, dzīvības, bio, u.t.t.) enerģiju savas veselības uzlabošanas un savu spēju pilnveidošanas nolūkā. Tikai es neieteiktu uzreiz pievērsties t.s. Cigun mistiskajiem novirzieniem, kur visbiežāk pasakas pārspēj realitāti. Austrumu vingrošanas asociācija un kontakti ar Kudrjavceva kungu varētu būt labs sākums.

 David,   00:37:32 07.12.2004 
Laikam esi izmēģinājis daudz ko un konstatējis, ka šis der? :) Iegšējā enerģija, tā ir kaut kādā mērā saistīta ar Kundalini? Kas īsti ir tā enerģija, kas kustina cilvēku, viņa ķermeņus? Kosmosa enerģija, zemes enerģija vai arī paši ģenerējam šo savu iegšējo enerģiju? Tā nav tā enerģija, ko gūstam no uztura. Domu enerģija?
Ir arī visādas čakru meditācijas, kuras attīra enerģētiskos kanālus un viss kaut kas cits, bet cik esmu tā dzirdējis, labāk neko 'mākslīgi', mērķtiecīgi necensties mainīt savos enerģētiskajos kanālos, jo var atnākt vaļā, ka mums drīzāk tas var nākt par sliktu. Vienkārši dzīvo brīvi un ar laiku viss pats atnāks vaļā.
Vo, man interesē tavas idejas, zināšanas, būtu pateicīgs, ja varētu ar tām padalīties caur email.

 Vo,   10:10:16 06.12.2004 
Šī nav 'vienīgā pareizā mācība', bet šī ir viena no pareizajām mācībām. Arī skolā ne fizika, ne ķīmija, ne matemātika katra par sevi nav 'vienīgā pareizā mācība'. Bet visas tās ir pareizas mācības, kuru apgūšana un izmantošana tev palīdzēs iet savu dzīves ceļu.
Konkrēti Cigun, kā jau rakstā teikts, tā ir mācība kā darboties ar vienu no dabā sastopamās enerģijas veidiem. Ignorēt šo mācību ir tik pat tumsonīgi, kā ignorēt visu kas tiek mācīts par elektroenerģijas izmantošanu un pielietošanu ikdienas dzīvē. Un nav svarīgi no kurienes šī mācība ir nākusi. Svarīgs ir šīs mācības saturs un iespējas, ko tā dod.

 David,   15:37:27 04.12.2004 
Vo, atkal vienīgā pareizā mācība? Ir daudz ceļu, metožu utt., un katrs no tiem darbojas.

 fuf,   01:50:50 03.12.2004 
fufelis - tas jūsu ciguns!

 Vo,   14:20:13 02.12.2004 
Cigun - tā ir brīnišķīga lieta. To vajadzētu mācīt katrā Latvijas skolā! Bet tūliņ savas balsis pacels tie, kuri nevis tic Dievam, bet gan cenšas izlikties par kristiešiem un bļaus, ka šī ir ķecerīga no austrumiem nākoša mācība, kas 'noburs' mūsu bērnus