Džud-ši. Par visu slimību cēloni

Tādēļ, ja norādām uz kopējo cēloni,
Tad visu slimību kopējais cēlonis ir viens –
Tā ir neziņa, kas rodas no nezināšanas, ka „Es” neekistē.
Kā, piemēram, putns uzlido debesīs,
        bet no savas ēnas tas nespēj atrauties.
Neviena radība, kamēr tā atrodas šīs neziņas varā,
no slimībām neatbrīvosies.
Speciālgadījumi, kas rodas no neziņas:
Alkatība, dusmas un muļķība – lūk, ir šīs trīs indes,
Bet to augļi: vējš, žults un gļotas – ir trīs visu slimību pirmcēloņi.


„Džud-ši”, Tibeta, XII gs.

Tādēļ, ja norādām uz kopējo cēloni,
Tad visu slimību kopējais cēlonis ir viens –
Tā ir neziņa, kas rodas no nezināšanas, ka „Es” neekistē.
Kā, piemēram, putns uzlido debesīs,
        bet no savas ēnas tas nespēj atrauties.
Neviena radība, kamēr tā atrodas šīs neziņas varā,
no slimībām neatbrīvosies.
Speciālgadījumi, kas rodas no neziņas:
Alkatība, dusmas un muļķība – lūk, ir šīs trīs indes,
Bet to augļi: vējš, žults un gļotas – ir trīs visu slimību pirmcēloņi.


„Džud-ši”, Tibeta, XII gs.


/Wu/


12.12.2008

Komentāri: