Kas ir vīri Indijā dīvainos tērpos, kuri sastopami Indijas ceļos?

Kad dosies svētceļojumā uz Indiju, lai satiktos ar senču pirmdzimteni, skatīt Himalaju virsotnes, šķīstīties Gangas ūdeņos būs iespēja redzēt vīrus, kuri ir tērpušies īpatnējās drānās, uz sejas dīvaini krāsojumi, rokā neliels metāla spainītis. Šie vientuļnieki, kuri iegrimuši meditācijā, mantru skaitīšanā dodas no vienas svētvietas uz nākamo ar kājām, bieži pat paiet vairākas dienas vai pat mēneši līdz sasniedz nākamo vietu kur tikties ar sevi un Dieviem. Ja esat patiesi garīgs un dvēselē tīrs, ne tikai redzēsiet šos ļaudis, bet Jūsu ceļi uz mirkli krustosies, tikai viens acu skats vai pateikts vārds no Sadhu par Jums un Jūsu dzīvi, tas Jūsu dzīvi satricinās līdz pašiem tās pamatiem un izmainīs uz labāku, mierīgāku un skaistāku. Kas tad īsti ir šie mistiskie vīri, kurus nereti izdodas satikt Indijas ceļos?

Kad dosies svētceļojumā uz Indiju, lai satiktos ar senču pirmdzimteni, skatīt Himalaju virsotnes, šķīstīties Gangas ūdeņos būs iespēja redzēt vīrus, kuri ir tērpušies īpatnējās drānās, uz sejas dīvaini krāsojumi, rokā neliels metāla spainītis. Šie vientuļnieki, kuri iegrimuši meditācijā, mantru skaitīšanā dodas no vienas svētvietas uz nākamo ar kājām, bieži pat paiet vairākas dienas vai pat mēneši līdz sasniedz nākamo vietu kur tikties ar sevi un Dieviem. Ja esat patiesi garīgs un dvēselē tīrs, ne tikai redzēsiet šos ļaudis, bet Jūsu ceļi uz mirkli krustosies, tikai viens acu skats vai pateikts vārds no Sadhu par Jums un Jūsu dzīvi, tas Jūsu dzīvi satricinās līdz pašiem tās pamatiem un izmainīs uz labāku, mierīgāku un skaistāku. Kas tad īsti ir šie mistiskie vīri, kurus nereti izdodas satikt Indijas ceļos?


Sadhu ir tas, kas citē autorizētu šastru. Viņš neko pats neizdomā. Lai ko viņš teiktu, viņš to nekavējoties apliecina ar atbilstošu šastru.


Sadhu nenovēršot uzmanību, viņš ir pilnībā veltījies dievbijīgai kalpošanai. Pat ja viņam ir kādi nenozīmīgi trūkumi, viņš joprojām ir sadhu, jo ir pilnībā veltījis sevi kalpošanai Dievam un Dieviem. “Sadhur eva sa mantavjah. Tā ir sadhu pārbaude. Sadhu nozīmē, ka viņam ir jāziedojas Dievam un Dieviem. Sadhu nenozīmē sevis izkrāsošanu ar safrāndzelteno, garu bārdu un visādu nieku darīšanu. Nē. Sadhu nozīmē svētais.


Pirmā ir viņa nesatricināmības pārbaude, tai jābūt absolūtai bez jebkādām atkāpēm. Api cet sudura…, bhajate mam ananja-bhak. Ananja-bhak nozīmē, ka viņš nezina neko, izņemot kalpošanu Dievam. Tā ir sadhu īpašība. Sadhu definējums, kas atrodams arī vairākos citos tekstos, ir sekojošs. Sadhu nozīmē titiksavah: viņš ir ļoti iecietīgs, jo sadhu ir jāsastopas ar neskaitāmiem naidīgiem elementiem un dažreiz tie ir pat ļoti agresīvi, bet viņam tas ir jāpacieš. Titiksavah. Tai pat laikā viņam jābūt karunikah – ļoti žēlsirdīgam. To pašu cilvēku, kas liek viņam ciest, viņš mēģina pievērst Dievam. Tas nozīmē milzīgu žēlsirdību. Viņš neatraida nevienu. Kaut arī cilvēks viņu vajā, Sadhu mēģina pievērst viņu augstākajam. Tāpēc viņš ir karunikah. Un viņš nebiedrojas ar kādu īpašu sabiedrību vai cilvēkiem. Suhrdah sarva-dehinam. Viņš ir visu dzīvo būtņu labvēlis. Nav svarīgi, vai viņš ir Indietis vai Amerikānis, melnais vai baltais. Nē, te nav nekādas koncepcijas. Tas var būt cilvēks vai pat dzīvnieks. Viņš ir labs pret visiem un katru, viņš ir visu un katra draugs un labvēlis. Adžata-satravah. Viņš nerada nevienu ienaidnieku. Tādas ir īsta sadhu īpašības.


Iesakāms sekot tādiem sadhu, kas ir visaugstākās un svētākā personības. Sadhu nozīmē pakļaušanos šastras likumiem un priekšrakstiem. Neviens nevar kļūt par sadhu, ja viņš neatzīst par pareiziem un neakceptē rakstu principus. Ir jāseko sadhu, kas savus apgalvojumus apstiprina ar faktiem no šastrām vai balstās uz cita sadhu teikto.


Sadhu runā tikai balstoties uz šastru avotiem. Sadhu nekad nesagroza vai nepareizi interpretē šastru. Viņš pilnībā to izprot, jo šo izpratni viņš kā māceklis ir mantojis no Vjasadevas, Naradas, šo mantojumu ir saņēmuši tādi ačarjas kā Ramanudžačarja, Madhvačarja, Višnūsvami un Kungs Čaitanja. Jebko, ko ir akceptējis sadhu, var uzskatīt par svētajiem rakstiem.


Tam, kas interesējas par garīgo attīstību, jāatceras, ka starp līdzīgi domājošiem dievam uzticīgajiem ir jāvalda labām attiecībām un vienotībai. Šāda vienotība un apvienošanās tiek saukta par sadhu-sangu, un biedrošanās ar dievam uzticīgajiem maina cilvēka apziņu no materiālās uz garīgo.


Svētais, kas ir svētais? Par svēto tiek saukts tas, kas ir iecietīgs, iecietīgs visaugstākajā pakāpē. Rietumu pasaulei ir ļoti labs piemērs, Kungs Jēzus Kristus, ievērojams svētais, kas ir arī sadhu. Protams, viņš ir vairāk nekā sadhu. Tikai pavērojiet viņa uzvedību, cik iecietīgs viņš bija. Viņu sita krustā, bet viņš lūdza Dievu, “Ak, Kungs, piedod šiem cilvēkiem, jo viņi nezina, ko viņi dara.” Tāda ir sadhu jēga. Titiksavah karunikah.


Sadhu vienmēr ir ļoti iecietīgi, viņi ir ļoti labsirdīgi pret visiem cilvēkiem un visām dzīvajām būtnem, ļoti labvēlīgi. Par spīti visiem saviem trūkumiem, viņi mēģina cilvēkiem kaut ko dot, dot patiesas zināšanas katram. Karunikah. Un suhrdah sarva-dehinam. Un sadhu nepieder kādai īpašai klasei, kopienai vai noteiktai valstij. Nē. Sadhu ir svētais, kas ir visu draugs, ne tikai cilvēku, bet arī dzīvnieku un pat vēl zemāk attīstītu būtņu draugs. Tādas ir sadhu īpašības. Adžata-satravah.


durga.lv


22.05.2011

Komentāri:

 Ravstein  08:12:55 10.07.2011
46.46.229.44

Man ta skiet,ka Sadhu misiju varet nosaukt vienkarshaka valoda-kalposhana PATIESIBAI. Ari kristietisma Svetais Gars tiek minets,ka Patiesibas Gars un kristibas ar Sveto Garu ir kristibas ar PATIESIBU.Kalpot Patiesibai ari nozime kalpot Dievam.

 Taspats,Ģirtam  00:44:31 11.06.2011
93.177.203.93

Tu uzsāki sarunu ar mani.Tā ir analīze no terapijas.Bet īstenība ir tikai viena.Es tikai paliku to Sadhu zem mikroskopa.Un es varu derēt,ka viņi nav mūžīgi.Vai tu kādu zini-Sadhu,kas ir nodzīvojis līdz divsimt gadiem?Vai,vienkārši,viņiem tā bija dzīves jēga,vai arī,viņi varēja nopelnīt savu maizi,savai iztikai.Tu labi padomā,pirms kaut ko atbildi.

 Girts, Taspats  15:01:54 08.06.2011
87.110.188.219

Nevajag braukt uz Indiju.

Pietiks, ja Tu pakārsi to iedomāto Sadhu, kas ir Tevī.

Latviešiem tas noteikti ir vajadzīgs. Un pasaulei arī. Jo mainoties Tavai apziņai, mainās latviešu apziņa, mainās cilvēces apziņa.

 Taspats  01:46:15 08.06.2011
93.177.203.93

Es gribu aizbraukt uz indiju un pakārt kādu Sadhu.Un pirms viņa nāves dzirdēt labus vārdus.Nu ja,kad sažņaudzas cilpa ap kaklu,vārdi vairs neskan.Var teikt,izdarīju viņam pakalpojumu,viņš ir tur,kur gribēja nokļūt.Bet vai latviešiem tas ir vajadzīgs?