Krija joga

„Brahma Satyam Jaganmithya, Jivo Brahmaiva Naapara” –
 „Vispārējais saprāts jeb viedums ir īsts, prāts ir mīts.
Dzīve, tas, kas izpaužas, kā arī neizpaužas, ir viens veselums. Nav Divu.”
(Adi Shankaracharya)


Pirmo reizi Latvijā, Rīgā!
Babadži un Lahiri Mahasaja Krija joga (modernās Krija jogas aizsācēji) ievērojamā joga-mājsaimnieka ŠIBENDU LAHIRI vadībā (Lahiri dzimta).

2009. gadā 3.- 5. aprīlī Daja jogas telpās Stabu 51, fasādes ēkā, ieeja no pagalma.
Ieeja bez maksas

„Brahma Satyam Jaganmithya, Jivo Brahmaiva Naapara” –
 „Vispārējais saprāts jeb viedums ir īsts, prāts ir mīts.
Dzīve, tas, kas izpaužas, kā arī neizpaužas, ir viens veselums. Nav Divu.”
(Adi Shankaracharya)


Pirmo reizi Latvijā, Rīgā!
Babadži un Lahiri Mahasaja Krija joga (modernās Krija jogas aizsācēji) ievērojamā joga-mājsaimnieka ŠIBENDU LAHIRI vadībā (Lahiri dzimta).

2009. gadā 3.- 5. aprīlī Daja jogas telpās Stabu 51, fasādes ēkā, ieeja no pagalma


3. IV vakarā priekšvārds – ielūgti visi interesenti
4., 5. IV (visu dienu) jauno Krija jogu ievadīšana, apmācība – jāpiesakās iepriekš pa tel. 26542488 vai suryarasmi@windowslive.com


Skolotājs runā angliski, tulkošana valsts valodā un krieviski 


Starptautiskā lappuse: www.kriyayogalahiri.com
Īsta tikumība ir brīvprātīga rīcība, nevis baiļu un alkatības piespiedu darbība.
Krija atbrīvo jūs un atsvabina no cēloņu-seku likuma iedarbības.


Garīguma skolotājam nav vajadzīga organizācija. Kad skolotājs sāk organizēt, viņš vairs nav skolotājs. Viņš tad ir tikai manipulators.


Panākumus jāizvērtē miera, dievbijības, nevainības izteiksmē; nevis varas, piederības, izcilības izteiksmē, tikpat arī labestības, laipnības – žēlsirdības, pateicības izteiksmē nevis valdzinājuma, greznības, atalgojuma izteiksmē.


Vai mēs varam mīlēt pat tos, kas mūs ienīst un ir uz mums naidīgi noskaņoti? Un vai varam censties saprast kāpēc tie tā dara? Kāda tad būtu mūsu atbilde? Vai tad sastaptos naids ar naidu, dusmas ar dusmām? Kāds būtu iznākums, ja tas notiktu? Vai tad mēs esam sekmīgi atbildējuši uz šādiem jautājumiem tūkstošiem gadu garumā? Ja mēs neatbildēsim uz tiem tagad, mums nekad nebūs izdevīgs brīdis to izdarīt nākotnē, jo mēs visi varam iet bojā atoma masveida iznīcināšanā! Vai Krija jogi palīdzēs cilvēcei pamosties?

















ŠIBENDU LAHIRI


UZZIŅĀM




MAHAVATARS BABADŽI


 


Krija jogas vingrinājumi (garīgie, fiziskie) ir ļoti seni.


 


Tos Krišna mācīja Ardžunam –


var lasīt Bhagavad Gitā.





ŠIAMA ČARANS
LAHIRI –
Lahiri Mahasaja


Tos Kristus mācīja apustuļiem – skaidras norādes var atrast Bībelē.


 


Krijas vingrinājumi bija plaši zināmi ap 8. gadsimteni Kašmiras saivismā




ŠIBENDU LAHIRI – Lahiri Mahasaja mazmazdēls


 


Jaunajiem jogiem vajadzīgs:



  • neuzsākt vai atbrīvoties no atkarībām (alkohols, cigaretes, dažādu vielu atkarība, arī cita veida pieķeršanās-atkarības ir traucējošas)

  • veltīt noteiktu ikdienas laiku Krijas vingrinājumiem (mudras, pranajamas, garīgā modrība par sevi un savu rīcību)

  • būtiska nozīme ir veģetārismam – gaļas, zivju, ieteicams, olu nelietošanai uzturā, vai patēriņa mazināšanai

YAUDA AHAM, TAUDA BANDHAM  YAUDA NAAHAM, TAUDA MOKSHAM –


Kur ir patība (es), tur ir jūgs un atkarība.


Kur nav patības (ne-es) tur ir brīvība un atbrīvošana.


 


16.12.2008

Komentāri:

 Valdis,   17:09:36 14.02.2009
87.110.105.130

>>>>
Garīguma skolotājam nav vajadzīga organizācija. Kad skolotājs sāk organizēt, viņš vairs nav skolotājs. Viņš tad ir tikai manipulators.
>>>>

ļoti dīvains apgalvojums; pieļauju, ka te ir ieviesusies tulkojuma kļūda;

bet ja tomēr tas ir nopietni domāts, tad nu gan jāsaka, ka tas ir ļoti paviršs skatījums; škiet, ka autors nav iedziļinajies garīguma, garīguma skolotāja, organizācijas un manipulācijas jēdzieniem;
pievienojos Gugas teiktajam; organizatoriskais darbs no garīga skolotaja puses ir kalpošanas velte;

 guga,   14:03:00 14.02.2009
62.85.19.217

'Skaidras norādes var atrast Bībelē...' tomēr būs nedaudz pārspīlēti teikt. Var atrast norādes, ko var tā saprast, tas būtu precīzāk. Dažos pirmkristiešu tekstos ārpus Bībeles var atrast nedaudz skaidrākas norādes, kas vēl labāk norāda tieši uz līdzīgu tehniku iespējamu lietošanu, Kumranas esēņu tekstos (un daži zinātnieki uzskata, ka Jēzus ir nācis no esēņu vides, vai darbojies pirmkārt tieši šajā vidē, gan tāpēc, ka Jaunajā Derībā sastopamiem izteicieniem ir atrodami tieši paralēli izteicieni agrākajos esēņu tekstos, gan tādēļ, ka tā ir vienīgā Jēzus laika jūdaisma sekta, kas nav kritizēta Jaunajā Derībā) gan ir atrodamas ļoti tiešas norādes uz pilnībā analogām meditācijas tehnikām.

 guga,   19:07:25 13.02.2009
62.85.19.217

Un, protams, organizatoriskais darbs, tas vienmēr ir liels upuris no patiesa garīgā Skolotāja puses, jo tas nav viegls. Darbs ar cilvēkiem, kuri vēl nav izauguši garīgi, nekad nav viegls. Kā redzam arī šeit minētājā kontekstā, domstarpības par veidiem kā darāms kaut vai tas pats garīgais kalpošanas darbs skar pat Skolotājus, ko tad lai sakām par parastiem cilvēkiem, vēl pilniem ar visām savām vājībām un ego ambīcijām, un Skolotājam pašam (priekš sevis) šis darbs nav vajadzīgs. Tas ir vajadzīgs tiem cilvēkiem, kas vēl tikai sāk varbūt pa retam tikai iedomāties par ceļu. Par tiem cilvēkiem kas cīnās un pūlās un klupdami krisdami mēģina spert pirmos soļus.

 guga,   18:55:17 13.02.2009
62.85.19.217

>>>>
Garīguma skolotājam nav vajadzīga organizācija. Kad skolotājs sāk organizēt, viņš vairs nav skolotājs. Viņš tad ir tikai manipulators.
>>>>

Protams, katram viedoklim ir tiesības pastāvēt, bet, manuprāt, tas ir visai dīvains viedoklis. Ja gribam kaut ko labu sniegt pasaulei, organizācijas ir tas līdzeklis, tas rīks, ar ko to var izdarīt. Un daudzi izcili garīgie Skolotāji ir izvēlējušies šo līdzekli (cik es to saprotu, tad tas ir noticis arī Krija kustībā pat ar paša Krijas garīgā tēva svētību - Babadži burtiski tulkojot nozīmē 'godājamais Tēvs'). Protams, var izvēlēties arī kādus citus līdzekļus, bet, ja ap kādu cilvēku - līderi pulcējas citi cilvēki, tā jau tā vai citādi ir zināma organizācija, kaut arī tai nav formālas organizācijas organizatorisko struktūru. Ir WEB lapa, ir cilvēki, kas to uztur, ir pasākumu plānošana visā pasaulē un cilvēki, kas tos organizē - tā tāpat ir organizācija. Var jau to tā nesaukt, bet tas jau nemaina būtību.

Un ne jau formālas organizācijas struktūras pašas par sevi ir ļaunums. Organizācijas ir vajadzīgas pasaulē, tāpat kā stihiskas izpausmes. Gars var daboties pasaulē gan ar organizāciju palīdzību, gan bez tām.