Lūk, ko par “ētiskajiem ne-mežoņiem” saka Džud-Ši (XII gs.):

Tie ir tik reti kā udumbara ziedi
Tie ir kā „skrundu” diegs, kas liekas padara dharanas un mantras.


Tie ir kā „brīnumainā čakra”, kas liek atkāpties Nāves valdniekam un dēmonu pūļiem.
Kā „drošības ziedojums”, kas aizsargā dzīvību.


Kurus gan vajadzētu mācīt šiem cilvēkiem? Kam nodot savas „zināšanas” (tantru) – bija aktuāls jautājums gan XII-XX gadsimtos, gan ir aktuāli arī tagad, ar to atšķirību, ka šajā laikmetā „slēpt” vairs nav ko, šobrīd pazemes „upe” jau ir izlauzusies virszemes plašumā:

Tie ir tik reti kā udumbara ziedi
Tie ir kā „skrundu” diegs, kas liekas padara dharanas un mantras.


Tie ir kā „brīnumainā čakra”, kas liek atkāpties Nāves valdniekam un dēmonu pūļiem.
Kā „drošības ziedojums”, kas aizsargā dzīvību.


Kurus gan vajadzētu mācīt šiem cilvēkiem? Kam nodot savas „zināšanas” (tantru) – bija aktuāls jautājums gan XII-XX gadsimtos, gan ir aktuāli arī tagad, ar to atšķirību, ka šajā laikmetā „slēpt” vairs nav ko, šobrīd pazemes „upe” jau ir izlauzusies virszemes plašumā:

Traukam, kurā glabājas tantra, nedrīkst būt defektu, jo slikts trauks nenoturēs tajā ielieto.


Piemēram, ja baltās lauvenes pienu ieliet vienkāršā, nevis dārgmetāla, traukā, tas saplīsīs un saturs būs zudis.


«Slikts» trauks, no kura tantra ir jāslēpj, ir šāds:


Viņš nepiemin skolotājus, bet izceļ sevi.
Mācības zog, izmantojot dažādas viltības, jautā ar zemtekstiem, ir nepateicīgs, ne ar vienu nerēķinās, – skties, neuztici tādam šīs tantras.
Viņš ar krāpšanos un viltu gūst to, kas pieder citam, ir lepnības apmākts, nepazīst līdzcietības.
Galvenais tam ir „šī dzīve”, – skaties, neuztici tādam šīs tantras.
Viņš uzpērk ar balvām, ar zeltu, ar tirkīzu, zirgiem un ieročiem, glaimiem, – skaties, neuztici tādam šīs tantras.
Un ja nav cilvēka šeit, kas cienīgs par trauku tām būt, lai, kā dārgakmeņi drakona rīklē, šīs tantras no mutes tavas lai neiziet līdz pat pašām kalpas beigām.
Neizmaini Mācību šo pret ķecerīgām zinībām par to, kā uzsūtīt nāvi, sausumu vai krusu, vai kā izgatavot indes.
Neizmaini to pret ačgārnām mācībām, tādām kā Šenraba mācība, vai pret zinībām par zelta iegūšanu un citām, kas patiesībā ir amati un tehnoloģijas.
Nemaini to pret dažādām dusmīgām mācībām, kuras ir patiesas tikai relatīvi.
Tas, kurš nesaturēs svētās pamācības un ļaus tantrām izplatīties, nav gudrs, jo, samaisītas ar indēm, tās nedos labumu cilvēkiem.
Izpuvuši no iekšpuses, tie nespēs pacelt svēto zināšanu galvu.
Tāds cilvēks nokļūs sliktās pārdzimšanās par to, ka pārkāpis zvērestus un solījumus.
Tādēļ, o, gudrie, esat piesardzīgi.


Trauks, kurā var ieliet šo tantru, ir šāds: viņš sargā solījumus un ciena savu skolotāju.
Viņa dēļ nežēlos ne īpašuma, ne dzīves.
Ar lielu gudrību viņš novērš pretrunas, kas rodas no burtiskajām nozīmēm.
Viņam ir bodhisattvas dvēsele, svešu rūpes viņam ir augstākas par savējām.
Viņš dharmu balsta, tam sveša viltība un savtīgums – lūk tādam izredzētajam, kuram piemīt sešas dotības lai rīkotos, tādam var nodot šīs tantras.
Pie tāda var vērsties bez lišķības un dāvanām, viņam tās nesvarīgas, sevi tas neizceļ.
Lai pārlejoties no viena šāda trauka otrā un bez pārtraukumiem turpinās tantras visu dzīvo būtņu labā.
Svētīju tos, kuri, esot pilnīgi trauki, nes šīs tantras.


Lai šajā dzīvē viņi ir ietekmīgi, bagāti, veiksmīgi.


Lai ļaudis tos cildina lai viņi būtu cienīti, pazīstami, bet nākamajā dzīvē lai paceļas līdz bodhisattvas tīrībai.


1. http://klein0.livejournal.com/60130.html
2. http://tibet-med.narod.ru/hi/hi.htm


/Wu/


22.10.2008

Komentāri:

 Mārtiņš,   16:22:41 30.10.2008
93.177.203.93

Nevis atspoguļotos bet izpaustos.Varbūt arī ir vienalga.Priekš tā mehānisma nav latviešu valodā apzīmējuma.

 Mārtiņš,   15:52:07 30.10.2008
93.177.203.93

Paldies, vai dzīvība nav Visuma produkts,reizē atspulgs,reizē daļa un vienlaicīgi arī nosacījums, lai Visums atspoguļotos?

 Hon šā dze šo nen, guga,   13:24:22 30.10.2008
213.175.125.22

Paldies, vai cilvēks nav Visuma produkts,reizē atspulgs,reizē daļa un vienlaicīgi arī nosacījums, lai Visums pastāvētu?

 guga,   06:44:10 30.10.2008
62.85.19.217

Visumam nav kļūdu, bet cilvēkam viņas ir. Visums ir devis cilvēkam brīvību apziņas principa evolūcijas vārdā - tā rezultātā notiek tas, kas notiek. Cilvēks kļūdās un šī iemeslā dēļ gan viņš pats, gan daudzi citi Visumā cieš. Tas ir Visuma upuris. Visums ir pieņēmis to, lai cilvēks kādreiz no sīka smilšu graudiņa kļūtu par reālu veidojošo spēku Visumā. Visums ir pacietīgs, Viņš pagaidīs un Viņš gaida. Bet tas neatbrīvo cilvēku no atbildības.

 Mārtiņš,Hon šā dze šo nen,   15:55:02 29.10.2008
93.177.203.93

Trepes ved uz abām pusēm vienlaicīgi?

 Hon šā dze šo nen,guga,   15:25:52 29.10.2008
213.175.125.22

Paldies par uzmanību..
Visumam nav kļūdu, ir tikai ceļš ar duālu pieredzi

 guga, Hon šā dze šo nen  00:54:03 29.10.2008
62.85.19.217

Katrs cilvēks ir atbildīgs par visu Visumu nevis tikai par sevi. Protams, par sevi vispirms, jo nevaram jau atbildēt par citiem, kamēr neesam iemācījušies atbildēt par sevi, bet principā mūsu atbildībai būtu tālu jāpārsniedz atbildība tikai par sevi.

Visas būtnes Visumā, viss dzīvais un nedzīvais ir saistīts un šo brīnišķīgo pašregulējošo sistēmu kļūdas diemžēl dārgi maksā kaut kam, par ko kļūdās dzīvojošais indivīds pat nedomā.

Ceļš sākas ar kalpošanu.
Kāds no Austrumu skolotājiem stāsta par kastām - kastu sistēmas mērķis bija atspoguļot ceļu, bet cilvēku neizpratne šo domu izkropļoja. Ja cilvēks nav uz ceļa, tad viņš ir ārpus kastām, jo cilvēka misija ir nostāties uz ceļa. Ceļa sākums ir mācīties kalpošanu (un te runa iet par nesavtīgu kalpošanu, jo ego ir jāpārvar) - un tā ir šudras stadija. Kad esam nostiprinājušies kalpošanā, tālāk nākošais solis, kas jāapgūst, tas ir laika menedžments. Un tas garīgā biznesa jautājums - vaišjas stadija, jo vaišja ir tas, kas mācās pareizi izmantot savu laiku. Kad ir apgūts laika menedžments, nākošais uzdevums ir pārvarēt savas vājības, nostāties uz garīgā cīnītāja ceļa. Un tā kšatrija stadija. Un tas, kas uzvar un sasniedz, tas ir bramins. Bet neviena nākošā stadija neatceļ iepriekšējās. Ārpus šī principa nevar būt nekāda runa par kastām.

 Hon šā dze šo nen,   10:06:41 28.10.2008
213.175.125.22

Cilvēks ir brīnišķīga pašregulējoša sistēma, tādēļ nav jābīstas, ka kāds saņems kaut ko sev nepiemērotu. Arī visi dažādie līmeņi tiek saskaņoti un attīstās vienlaicīgi tā ,ka ir pilnīgi veltīgi raizēties par kāda cita vai otra spēju vai nespēju izpratni vai neizpratni kopējā kontekstā.
Ejam katrs individuāli un esam par sevi arī atbildīgi...

 Hon šā dze šo nen,   10:05:14 28.10.2008
213.175.125.22

Cilvēks ir brīnišķīga pašregulējoša sistēma, tādēļ nav jābīstas, ka kāds saņems kaut ko sev nepiemērotu. Arī visi dažādie līmeņi tiek saskaņoti un attīstās vienlaicīgi tā ,ka ir pilnīgi veltīgi raizēties par kāda cita vai otra spēju vai nespēju izpratni vai neizpratni kopējā kontekstā.
Ejam katrs individuāli un esam par sevi arī atbildīgi...

 Valdis,   20:50:04 25.10.2008
87.110.152.79

piekrītu Gugam

 guga, Blokam vēl  14:29:33 25.10.2008
62.85.19.217

Patiesībā pat vēl skarbāk - tā arī taisni rada vēl vienu nezināšanas slāni. Ļoti bīstamas nezināšanas slāni, jo tas sevi vēlas pasniegt kā zināšanas.

Bet ar zināšanām lieta paliek tāda pati kā vienmēr, tajā ziņā diezin vai daudz kas laika gaitā mainās - neatlaidīgs darbs un vēl un vēlreiz darbs un cīņa par izpratni. Galu galā soli pa solim jau kaut kas mums pielec un pēc ilgāka laika mēs vairs neatkārtojam iepriekšējās kļūdas.

Cilvēks ētikas izpratnes sfērā nav īpaši mainījies pēdējos gadu tūkstošos kā to savā grāmatā par ētikas zinātni norāda Imants Vilks. To pašu varētu teikt arī par garīgo izpratni.

 guga, Blokam  14:09:43 25.10.2008
62.85.19.217

Cilvēki vienkārši dažādā veidā cenšas atrisināt savas materiālās dzīves problēmas. Visu veidu un novirzienu ezoterikas un Rietumu pasaulei svešādo Austrumu kultūru dažāda līmeņa produktu tirdzniecība arī jau vismaz 2 - 3 desmitgades (patiesībā tā pilnā mērā sākot no hipiju laikmeta) pieder pie lielā biznesa, un ir ļoti daudz cilvēku, kas dažādā veidā cenšas šajā tirgū būt spēlētāji. Šie cilvēki ir ar dažādiem mērķiem, izpratni un domāšanu, ar dažādiem ētikas pielaides līmeņiem.
No tā arī šie netīrā ūdens plūdi rodas.

Cita starpā gan ir iespējams arī iegūt informāciju par lietām, kas agrāk tika glabātas aiz deviņām atslēgām, tikai lieta tā, ka šī informācija vien vēl pati par sevi neko nedod. Tikai kā informācija viņa ir neauglīga un lielākoties arī nemaz nav lietojama bez atbilstoša izpratnes līmeņa. Tikai kā informācija viņa var tikai radīt vēl vienu zināšanu ilūzijas slāni.

 Bloks,   15:11:32 23.10.2008
10.10.10.78

Zināšanas par indēm nav tās sliktākās. Vienu daļu dziedniecības līdzekļu nemaz nevar izgatavot nezinot par indēm. Bez zināšanām par indēm nav iespējams glābt saindētu cilvēku.

Patiesība mūsdienās ir rūpīgi jāizfiltrē no milzīgas atkritumu plūsmas. Tāda acīmredzot ir vidēji statiskā cilvēka būtība - mēslot vairāk nekā ražot derīgo.

IMHO

 guga,   03:54:13 23.10.2008
62.85.19.217

>>>šajā laikmetā „slēpt” vairs nav ko, šobrīd pazemes „upe” jau ir izlauzusies virszemes plašumā<<<

Patreizējais laikmets 'slēpj' vēl labāk par visiem citiem laikmetiem. Kad ir plūdi, upes paliek ļoti duļķainas un nav lielāka dārguma par tīru, nesamaitātu ūdeni.