Mazās traģēdijas

Video no 1979.gada filmas “Mazās traģēdijas”, pēc A.Puškina darba. (dzēsts)
Fausta lomā – Ivars Kalniņš

/Wu/
27.06.2008

Komentāri:

 Wu, MB  00:07:51 03.07.2008
78.84.151.19

Paldies!

 guga, Ezei  22:45:07 02.07.2008
62.85.19.217

Nerātno dainu sējumā nav lamāšanās, tikai lietu tieša nosaukšana. Tad jau jāsaka, ka Endzelīns to vien būs darījis, kā lamājies :))), jo viņš vienmēr lietas sauca 'tā kā ir' principa pēc. Piemēram, publiskā vietā studentu priekšā Endzelīns mierīgi esot varējis izstāstīt, cik viņa biezās vadmalas bikses labi pirdienu tur. Smaka iznākot ārā tikai vakarā, kad mājā novelkot bikses :))).

Lamājas patiešām rupji nevis tikai nosaucot lietas bez puķēm.

 Edgars,   17:45:39 01.07.2008
77.38.229.193

Starp citu par žestiem...arī savāda lieta. Piem., Nīderlandē (ja nemaldos) pacelts īkšķis nozīmē ''uzsēdies uz šī!''.

Un vienā grāmatā es lasīju, ka ''Bļadj'' senajiem slāviem bija tāds kā visu to sieviešu dievs, kuras dzemdējušas nedzīvus mazuļus (kas tolaik it kā skaitījies liels grēks) un vēlāk arī palaistuvju dievs. Nezinu, cik tajā ir patiesības, bet pats smieklīgākais ir tas, ka šis dievs bija vīriešu kārtas! :D:D

Un cik paši krievi saka, tad lamuvārdus viņu valodā ievazājuši mongoļi-tatāri. Pie kam esmu dzirdējis apgalvojumus, ka lamuvārdu lietošana plašā mērogā sākās tikai 19. gs. (beigās, ja nemaldos). Atkal nezinu, cik tur taisnības, bet diezgan amizanti tas viss ir. (''Urrā!'' jau 100% ir nācis no mongoļiem, kuriem tas nozīmēja aptuveni ''piesit viņu!'')

 skauts,   16:34:45 01.07.2008
87.226.70.165

Bet, ja tā padomā nav svarīgi kāds vārds tiek lietots, ja cilvēks to dara aiz nesavaldīšanās, tā ir rupjība un enerģijas nesavaldīšana. Tādus vārdus, nu jau vienalga kādus, var lietot tikai apzināti lai virzītu citu cilvēku un visdrīzāk tādu, kurš jau ir uz takas..., jo mietpilsonī tas veicinās tikai necieņu un naidu pret šo cilvēku.

 Eze,   16:22:14 01.07.2008
87.226.50.211

Man daudzreiz negribot sanāk divdomīgi teicieni. Absolūti nesatraucos, jo sen sen lasīju vienu gudru domu, ka samaitāts ir tas, kas samaitāti saprot.

Ja cilvēks neasociē 'Bļāviens!' ar attiecīgo lamu vārdu un vispār ar rupjību (kaut gan lieto līdzīgās situācijās, jo tas tāpat jau ir spēcīgi, amizanti, bet arī pieklājīgi), tad tā nav viņa problēma.

Šī lieta attiecas arī uz žestiem un pat simboliem un zīmēm - parādi kāškrustu tiem, kas cietuši LTK un tiem, kam ugunskrusts ir svētums... būsi nesis pavisam citu vēsti.

 skauts,   16:04:12 01.07.2008
87.226.70.165

Tāds variants man bija aptuveni pirms 10g. Vienā nometnē pateicu, bļāviens, protams, ka vadītājs nesaprata un lika man pumpēties.

 Valters, Skautam  15:57:35 01.07.2008
84.237.200.215

Jā, to nomaskēto lamuvārdu nozīmi jau daudzi neapzinās un nedomāju, ka tāpēc viņi būtu kā īpaši vainojami. Piemēram pati jaunākā variācija 'bļāviens!' jau arī tas pats bļaģ vien ir, bet no kurienes kāds pirmklasnieks lai to zin? Tā nu viņš iesāks 'bļaut' un kad nu pienāks tā reize, kad kāds cits viņam atbildēs: 'pats tu mauka!', tad būs milzīga nesaprašana.

 MB,   15:05:24 01.07.2008
127.0.0.1

sveiciens Wu vārda dienā!!!

 skauts,   12:34:30 01.07.2008
87.226.70.165

Atvainojos par buj, šai vietā lasīt bij, nu, bet tas jau tā pat skaidrs, laikam.

 skauts, Valteram,   12:33:19 01.07.2008
87.226.70.165

02:33:04 01.07.2008 tas komentārs buj tev.

 Edgars,   08:39:01 01.07.2008
77.38.229.193

Pārsmieties var....http://www.tvnet.lv/zinas/arzemes/article.php?id=551463

 Edgars,   08:26:19 01.07.2008
77.38.229.193

''Pēc tam, kad Nīče bija pasludinājis, ka ''Dievs ir miris'', vārds ''fuck'' ir kļuvis par vissvarīgāko vārdu angļu valodā...''

/Ošo/

http://www.youtube.com/watch?v=6D7rWLzloOI

Tas ir pārsteidzoši, cik daudz dažādās nozīmēs šo vārdu var lietot. :))

 Modris, Skautam,   03:43:27 01.07.2008
77.38.218.228

Tāpat kā: 'Bitīt matos!', 'Dritvaikociņ!', u. c.

 Modris, Skautam,   03:28:32 01.07.2008
77.38.218.228

Nezinu, ko šeit komentēt. Ja nu vienīgi to, ka tas ir svešvārds.
Taču to, kas būtībā ir jāsaprot ar 'bļin' - nu, neticu, ka kāds to varētu nezināt.

 skauts, Modrim,   02:38:18 01.07.2008
87.226.70.165

Lūdzu, kungs, Jūsu komentāri par vārdu stilīgs :))
Ar nepacietību gaidīšu!

 skauts,   02:33:04 01.07.2008
87.226.70.165

Nu, es arī mēdzu lietot bļin, bet es viņu arī lietoju ar tādu apziņu - pankūka. Man tas šķiet stilīgs uzbrauciens - kas Tu pankūka esi! I nemaz nelietoju ar tevis pieminēto nozīmi šo vārdu.

 Modris, Ezei,   02:21:09 01.07.2008
77.38.218.228

Kreftīgs vai kreptīgs - atkal ģermānisms - no Kraft: spēks.

 Modris, Ezei,   02:19:07 01.07.2008
77.38.218.228

Jā, ass vai spics (bet pēdējais atkal ir ģermānisms).

 Modris, Ezei,   02:17:13 01.07.2008
77.38.218.228

Latvieši par kādu drosmīgu zēnu kādreiz teica; 'Baigais nazis!'

 Valters, Skautam  02:15:57 01.07.2008
84.237.200.215

Vai Tu esi nokritis no plaukta?
Nu jau vismaz gadus desmit 'tādi zolīdāki' ļautiņi 'bļaģ' vietā smalki saka 'bļin'

 Modris, Ezei,   02:15:22 01.07.2008
77.38.218.228

Vācu valodā ir scharf - ass, bet šerps - es nezinu, laikam no angļu valodas.

 Eze, Modrim  02:01:38 01.07.2008
87.99.92.2

Ja ņem par piemēru 'krutije jaica' - 'cieti novārītas/ceptas olas', tad laikam es pateicu: 'Oi, vai tu dzirdēji vēl cietākus teicienus?' :))))

'šerpākus' - no kādas valodas tas?

 skauts,   02:01:33 01.07.2008
87.226.70.165

Angļu vārds f... kā izrādās nav ne maz tik rupjš, ja to lieto visādos savienojumos, bet tik līdz to lieto vienu tā tūlkojums saistās tikai ar fukāšanos visādos nepiedienīgos variantos.

 Eze, Modrim  01:57:19 01.07.2008
87.99.92.2

Nu, kā? Es nezinu.

 Modris,   01:55:09 01.07.2008
77.38.218.228

'krutākus' - kā būtu latviski?

 Eze, gugam  01:42:49 01.07.2008
87.99.92.2

Un Dainu 6.sējums? (ja nesajuka skaits) oi, vai Tu dzirdēji vēl krutākus teicienus?

 guga, Ezei  01:24:09 01.07.2008
62.85.19.217

Šobrīd f... skandē pa labi un pa kreisi, un lielākoties šiem skandētājiem nemaz galvā nav latviskā p... apziņas, kad viņi to izrunā. Viņi nejūt šī vārda nozīmi, viņiem tas kā reize šķiet kā 'sasodīts' vai kaut kas tml. :))).
Pateikt latviski daudziem no viņiem liktos - 'ak šausmas, cik rupji...' :))), pat tad, kad formāli jau viņi it kā zina šī vārda nozīmi.

Paldies Dievam, es vēl esmu dzirdējis bērnībā kā lamājas latviski un, ja ļoti vajag, es vēl arī tagad spēju to atcerēties ;).

Nevienā latviešu literatūras gara darbā gan tas nav fiksēts :))). Tajos laikos, kad tapa latviešu klasika, tā nebija pieņemts.

 Eze, gugam  01:02:10 01.07.2008
87.99.92.2

'Daudzi, izrādījās, patiešām nebija parūpējušies uzzināt lamu vārdu precīzo jēgu.'

Aha, es laikam jau stāstīju par to, kā 4.klasē dusmās apsaucu klasesbiedru 'suka', tā arī turot prātā grīdas suku, birsti.. vai kā to daiktu sauc... viņš mani nosūdzēja un tad man bija sukas :))

 guga,   00:58:30 01.07.2008
62.85.19.217

Tas nenozīmē, ka nekad un nekādos apstākļos nevar lietot lamuvārdus. Ir zināmas situācijas, kad bez tā nebūs iespējams atrisināt kādu problēmu, un tie arī ir tie gadījumi, kad tas ir attaisnojams. Jo pa laikam ar cilvēkiem vienkārši ir jārunā tajā valodā, ko viņi saprot, lai panāktu nepieciešamo rezultātu, bet tie arī ir vienīgie attaisnojamie gadījumi.

 guga,   00:54:51 01.07.2008
62.85.19.217

Vajadzētu atcerēties, ka caurmēra Holivudas filmas, arī tā mūzikas daļa, kas satur lielā koncentrācijā šos angļu vārdus, nav tas, ko skatās vai klausās inteliģentākā sabiedrības daļa. Tas savā pārsvarā ir produkts priekš tipiskā vidējā amerikāņa ar IQ~100, kas ir stipri zem tā līmeņa, lai varētu sekmīgi studēt kādā puslīdz normālā augstskolā.

 guga,   00:48:48 01.07.2008
62.85.19.217

>>>Tas ir pārsteidzoši, cik maz latviešu valodā ir lamuvārdu. Pie tam lietotie visniežāk ir aizgūti no citām valodām.<<<

Es savā bērnībā Latvijas laukos vēl paspēju dzirdēt pietiekami plašu latvisku lamuvārdu arsenālu, kas ne ar ko nebija šaurāks par ikvienas citas, piemēram, krievu tautas lamuvārdu krājumu. Bet tas bija tajos laikos, pirms vēl krievu lamuvārdi tajos pašos laukos izspieda šos latviskos.

Un kāpēc krievu lamuvārdi izspieda - tāpēc, ka ienākot krievu valodai krieviski nolamāties bija vieglāk, jo 1)izklausījās gana kruti; 2)neizklausījās tomēr tik rupji, jo nebija klātesošas dabiskas krievu valodas izjūtas. B'... skaniski izklausījās it kā krutāk un tai pat laikā to bija daudz vieglāk pateikt, kā m... latviešu valodā, nerunājot nemaz par krietni rupjākiem izteicieniem. Līdz ar to šie lamuvārdi viegli ienāca ikdienas runā, no lielajiem tos pārņēma pusaugu puikas (un pamazām kaut lēnāk arī meitenes) pakāpeniski ienākot šajā proletariāta vidē. Un pēc tam, ja cilvēks izrāvās no šīs vides uz kādu mazliet inteliģentāku vidi, ja sāka studēt un tur pamazām sāka saskarties ar cita rakstura un vides cilvēkiem utml., tad jau vajadzēja apzinātu piepūli, lai no piesavinātajiem sliktajiem ieradumiem atbrīvotos.

Līdzīgi tagad notiek ar angļu lamu vārdiem jaunatnes vidē. Pateikt f... latviski (vēl jo vairāk rakstos) liekas daudz rupjāk un tāpēc to pateikt jau ir zināma barjera, bet angliski šķiet tik kruti un tas izdodas tik viegli un arī vēl rupjāki izteicieni padodas tīri viegli pat meitenēm.

Kad 90-to gadu pirmajā pusē vēl strādāju skolā, centos skolniekiem likt tiklīdz nolamājās vienalga vai angliski vai krieviski to pašu atkārtot latviski. Daudzi, izrādījās, patiešām nebija parūpējušies uzzināt lamu vārdu precīzo jēgu.

 skauts, Valteram,   00:46:48 01.07.2008
87.226.70.165

Pankūkas un profesijas vārdi krievu valodā jau biki atšķiras, vajadzētu takā tos pāris burtus atšķirt.

 skauts,   00:41:06 01.07.2008
87.226.70.165

Pataisno no vārdnīcas iekopēju - fuck it!- velns lai parāvis!

 Modris, MB,   00:38:32 01.07.2008
77.38.218.228

Tev par sevi nav ko priecāties, jo Tu nespēj atšķirt to, kā es lietoju asus, iespējams, aizskarošus izteicienus, un kā it kā (pēc ārējām pazīmēm) to pašu dara, piemēram, tā saucamais Mārtiņš. Es citēju kādu Dzena anekdoti Wu, šeit ir tas pats gadījums. Tajā anekdotē parasts cilvēks ēd un Dzena vīrs ēd, tomēr, ārēji darot vienu un to pašu, iekšējā motivācija un darbība pilnīgi atšķiras. Es pretendēju uz to, ka man ir pilnīgas tiesības lietot metodes un izteicienus, kādus es lietoju.

 Valters, Edgaram  00:00:23 01.07.2008
84.237.200.215

Man šķiet, ka no fukša sasodīts nevar nekādi iznākt, tāpat kā no 'pankūkas'. 'Pankūka' ir un paliek 'pankūka', lai gan vēloties izteikties pieklājīgāk to var iztulkot arī kā 'ai, ai, ai!'
Domāju, ka sasodītam angļu val. atbilst 'damned'.

 MB,   23:21:16 30.06.2008
127.0.0.1

priecājos par sevi un priecājos par tevi ;)

 Modris,   19:05:10 30.06.2008
77.38.218.228

Starp citu, es ieteiktu tiem, kas to vēl neprot, iemācīties lasīt ne tikai tekstus, bet arī kontekstus, un reaģēt arī uz tiem. Taču, protams, ābeckaķiem tas nebūs pa zobam, tur būs vajadzīga jau kaut kāda neliela kvalifikācija, khē, khē, khē...

 Modris, Ezei,   18:24:11 30.06.2008
77.38.218.228

'Silts' Vietā jābūt 'slikts'.

 Modris, Ezei,   18:22:15 30.06.2008
77.38.218.228

Pastāv vēl divi jēdzieni latviešu valodā, kam ir kāds sakars ar lamāšanos: bārties un rāt. Pirmais vārds apzīmē sašutuma izpausmi un ir tuvs lamām, tomēr tā nav lamāšanās; otrs nozīmē apsaukšanu, apvienotu ar padoma došanu, un ir ļoti pozitīva darbība. Arī bāršana - nopelšana kopā ar sašutuma izpausmi, nemaz nav silts darbs. Daudz pretīgāka ir lienoša, slēpta, maskēta ļaunrunāšana, it kā formāli nemaz neizmantojot nekādus lamu vai 'nepieklājīgus' vārdus, rēķonoties ar to, ka pateiktā jēga jau klausītājam vai lasītājam būs skaidra tik un tā. Baumošana un aprunāšana ar slēptiem mājieniem, manipulēšana ar attieksmi utt. - vesela ļaunu uzbrukumu gamma, ko pazīst jebkurš cilvēks, kas darbojas publiskā jomā. Daudzi no jums tieši tādus paņēmienus arī lieto, neapziņoties, ka tā ir melu - tātad melnās maģijas - sākotnēja forma (nu, bet viss, kas pastāv un ko izmanto, ir ar tendenci attīstīties, it īpaši, ja dod kādu egoistisku labumu).

 Modris, Ezei,   18:09:00 30.06.2008
77.38.218.228

Starp citu, vārdi 'mūlāps', 'nekrietnelis' un 'muļķis' nav lamu vārdi. Kaut gan tas, vai attiecīgais vārds ir lamu vārds vai ne, ir atkarīgs vairāk no konteksta, nevis no paša vārda. Par lamu vādriem par kļūt arī tādi, kas apzīmē labas cilvēku īpašības, piemēram, pareizs, gudrs, tikls utt. Un vēl: jebkurš apzīmējums, ja tas patiešām atbilst objektam, uz ko tas attiecas, nav jāuztver kā lamu vārds, jo tikai neatbilstība to padara par tādu. Tātad varam definēt: sliktas īpašības vai salīdzinājuma ar kādu pretīgu lietu attiecināšana uz cilvēku, kas neatbilst patiesībai, ir lamāšanās.

 Modris, MB,   18:01:23 30.06.2008
77.38.218.228

Par ko Tu tā priecājies?

 Edgars,Ezei,   18:01:02 30.06.2008
77.38.229.193

Starp citu nesen iztulkoju viena amerikāņu komiķa Džordža Karlina teikto par reliģiju (un kuru MB varbūt ieliks e-mistikā), kas oriģinālvalodā izklausījās diezgan parupji, bet pārtulkots latviešu valodā izklausījās salīdzinoši pieklājīgi.
Tas ir pārsteidzoši, cik maz latviešu valodā ir lamuvārdu. Pie tam lietotie visniežāk ir aizgūti no citām valodām.

Bet es jau nemaz tik daudz nelamājos. Minētais ''fuck'' šajā kontekstā pārtulkojas kā ''sasodīts!'' - tas nemaz nav tik rupjš vārds...:))

 Modris, Edgaram,   17:59:17 30.06.2008
77.38.218.228

Tu kaut ko jēdzīgu arī vari pateikt, vai tikai demonstrēt savu zēnisko uzpūtību?

 Eze, Edgaram  17:53:34 30.06.2008
87.226.50.211

Fuksis... ;)
Svētdien rādīja vecu padomju filmu par pionieriem un veco Hotabiču. Viņš nobūra vienu palaidni tā, ka tas spēja vien riet katrreiz, kad gribēja par kādu teikt ko riebīgu :)))

MB, uztaisi vārdnīcu! :)
Mēs varētu parunāt par latviskajiem lamu vārdiem.. ļoti tautiski :))

 Edgars,MB,   17:44:44 30.06.2008
77.38.229.193

Vārdu ''fuck'' taču drīkst lietot? Ko?

 Edgars,   17:42:55 30.06.2008
77.38.229.193

Fuck...atkal komatus nepareizi ieliku! :((

 Edgars,Modrim,   17:42:01 30.06.2008
77.38.229.193

1. Neuzskatu tevi par savu ienaidnieku - teiktais bija domāts vispārīgi.
2. Vai es tiešām tik neskaidri izsakos, ka mani gandrīz katrreiz pārproti? Ne tu to māci, bet teozofi to māca. Tas bija tikai draudzīgs padoms, apdomāt šīs mācības. Lasi taču UZMANĪGI!

p.s. Prieks, ka tavi ''uzbraucieni'' kļuvuši izsmalcinātāki. Tur pat parādījās ironija un sarkasms. Tā jau ir augstāka klase par plebejiskajiem ''mūllāps'' un ''nekrietnelis'' (un kas tur vēl..). Tas jau krietns progress, veco zēn...

 MB,   08:34:12 30.06.2008
127.0.0.1

protams, Modri, Tu neblusojies:)))
tās ir tikai ikdienas 'Mazās Traģēdijas' :-)))

 Modris, MB,   01:03:38 30.06.2008
77.38.218.228

Es gribu Tev aizrādīt, ka es neblusojos, jo blusas ir Mārtiņa īpašums. Tu gadījumā neesi viņu man uzsūtījis? Atceries, es vairākkārt esmu minējis piemēru par huligānu tramvajā? Lūk, vēl viens gadījums, ja vien Tu spēj to saprast.

 Modris, Edgaram,   00:59:27 30.06.2008
77.38.218.228

'... tev, kā cilvēkam, kas lielā mērā piekrīt teozofijas mācībām, kas māca, ka, domājot un runājot sliktu par otru cilvēku (un visbiežāk nepareizi), uz šo cilvēku tiek projicēta attiecīga domforma, kas viņam kaitē (un arī viņa garīgajai attīstībai), nešķiet, ka tā ir bezjēdzīga enerģijas izšķiešana, kuras sekas ir tādu cilvēku, kas varbūt varētu būt tavi draugi, padarīšana par ienaidniekiem?'

Ko Tu runā muļķības? Kad es esmu mācījis, ka par otru cilvēku nedrīkst runāt vai domāt slikti? Es esmu teicis, ka par otru un par sevi pašu ir jādomā nežēlīgi patiesi un jālieto iznīcinošas enerģijas kavēkļu iznīcināšanai, kas cilvēkā neļauj ieplūst dvēseles enerģijām. Draudzība man var būt tikai ar tādiem cilvēkiem, kas ir līdzīgi patiesi un atbildīgi par saviem vārdiem, domām un darbiem. Tu parādīji, ka neesi tāds. Ne jau es Tevi padarīju par ienaidnieku, Tu pats to izdarīji. Ņem par labu. Jā, un izbeidz reiz pierakstīt man savas domas, ko Tu uzskati par manējām, tas ir slikts ieradums.

 Modris, Edgaram,   00:51:31 30.06.2008
77.38.218.228

Zini, varbūt vienīgā patiešām vērtīgā īpašība Tevī ir Tava jaunība, bet varbūt arī - lielākais trūkums: kā zaļknābis biji, tā arī paliec. Nezinu, varbūt ar laiku kaut kas Tevī arī mainīsies (taču varbūtība nav liela).

 Modris,   00:48:33 30.06.2008
77.38.218.228

Jūs nesaprotat, kungi, man patiešām nebija laika sadot Mārtiņam (laikam alias Nerrs, alias Andris8) kārtīgi pa biksēm. Viņa teiktais mani ne sāpina, ne uztrauc, jo viņš ir parasts muļķis.

 skauts, Mārtiņam,   00:35:05 30.06.2008
87.226.70.165

Kur Tu esi redzējis Dieva attēlu - kikerigū!

 Wu, MB  22:45:40 29.06.2008
78.84.152.16

> kungi, jūsu blusošanās ir lielisks piemērs ievietotajam video :D

Tās arī ir 'Mazās traģēdijas' :))))

 Edgars,Modrim,Mārtiņam,   20:45:55 29.06.2008
77.38.229.193

Smejos un nevaru apstāties....

Mārtiņ,--->[..]''Es tev (Modrim) neatļaušu citiem smadzenes čakarēt.''[..]<---Negribu izklausīties pamācošs (un tu arī pats to droši vien apzinies, tikai piemirsi), bet, lai kādam sačakarētu smadzenes, vajag čakarējamo smadzeņu īpašnieka līdzdalību šajā procesā. Pataupi vien savus nervus - tāpat Modri nepāraudzināsi - tur gan psiholoģiski iemesli, gan arī fizioloģiski - zini, uz vecumu neveidojas jaunas nervu sinapses un pārslēgšanās starp kavēšanas un uzbudinājuma procesiem notiek lēnāk (pie kam Modrim kā holeriķim uzbudinājuma procesi jau tā ir pārsvarā pār kavēšanas).:))

Modri, protams, es jau tevi arī nepāraudzināšu (un vari mani apsaukāt un tamlīdzīgi), bet tomēr tev vērts ieklausīties Mārtiņa vārdos. Pajautā sev(nu tā pats priekš sevis):kāpēc tu runā ar citiem tik uzbrūkošā tonī? Vai domā, ka tā šķīdini otra ego? Ja apvaino vai kritizē otru cilvēku, tad viņa reakcija (viņa ego reakcija) ir aizstāvēšanās - tā tu drīzāk stiprini viņa ego. Vēl nevienu reizi neesmu redzējis, ka ar apvainošanu otrs cilvēks ir padarīts labāks.
Protams, ar to kritiku es pats grēkoju, taču tev, kā cilvēkam, kas lielā mērā piekrīt teozofijas mācībām, kas māca, ka, domājot un runājot sliktu par otru cilvēku (un visbiežāk nepareizi), uz šo cilvēku tiek projicēta attiecīga domforma, kas viņam kaitē (un arī viņa garīgajai attīstībai), nešķiet, ka tā ir bezjēdzīga enerģijas izšķiešana, kuras sekas ir tādu cilvēku, kas varbūt varētu būt tavi draugi, padarīšana par ienaidniekiem? Un tādēļ tas ir ne tikai bezjēdzīgi, bet arī kaitīgi - vēl jo vairāk, tāpēc, ka saskaņā ar vēl vienu teozofijas tēzi rupji vārdi un sliktas domas pazemina paša cilvēka vibrācijas. Vai, to visu zinot, tev nešķiet, ka savu viedokli labāk būtu izteikt normālā tonī?

p.s.Mārtiņ,Maitreja pats vēlas, lai viņu dēvē par Skolotāju. Manuprāt, ''Skolotājs'' ir ļoti latvisks vārds.

 MB,   20:00:48 29.06.2008
127.0.0.1

kungi, jūsu blusošanās ir lielisks piemērs ievietotajam video :D
spogulis, tā pat kā tas, ka mūs aizķer citu uzvedībā tas, kas pašiem nepilnīgs...

 Mārtiņš,Modrim,   17:53:31 29.06.2008
93.177.203.93

Es nesaku ka es esmu kaut ko sasniedzis.Es esmu pilnīgi par latviešu spēka atjaunošanu.Un,pirmkārt,man vajag latviešu dieva attēlu.Un kur lai es tādu dabonu?Man riebjas visi,gan budistu,gan indiešu,gan kristīgās ticības dievu attēli.Visi tie mums ir sveši.Man riebjas ne latviski izteicieni.Un Maitreja vārds man arī riebjas.

 Mārtiņš,Modrim,   17:39:08 29.06.2008
93.177.203.93

Es tev neatļaušu citiem smadzenes čakarēt.Tu nevari normāli sarunāties.Un kādēļ tas tā ir?Tikmēr,kamēr tava pašapziņa nebūs nobriedusi,tu nespēsi normāli saprasties.Ha,ha,ha,hā....

 Modris, Mārtiņam,   17:32:09 29.06.2008
77.38.218.228

Tev jau tikai to vien vajag, lai pateiktu, ka es kaut kur kļūdos, ka es kaut ko neesmu sasniedzis, ka es esmu nepilnīgs (vislabāk - vājprātīgs), utt. Ko tas Tev dod? Pašapziņu ceļ uz otra nonicināšanas rēķina? Kutina Tavu ego? Kutini sev, cik vien tīk un kur vien tīk, un liec mani mierā, es ar Tevi tālāk blusoties netaisos. Mans laiks nav loterijā vinnēts...

 Mārtiņš,Modrim,   17:21:53 29.06.2008
93.177.203.93

Kniepadata var dažreiz būt spēcīgāka par zobenu.Tad,ja to pareizi izmanto.Tu esi kļūdījies savās izteiksmes formās.Ha,ha,ha,hā...

 Modris, Mārtiņam,   17:07:15 29.06.2008
77.38.218.228

Nu ko, iesaku Tev paplašināt savu valodas prasmi un vārdu krājumu, ja jau tas ir tik nabadzīgs. Tā būtu tā kniepadata, ko Tu esi spējīgs nokalt..., ja nebūsi slinks, khē, khē, khē...

 Mārtiņš,Modri,   17:04:03 29.06.2008
93.177.203.93

Manos izteicienos nav vārda'mūlāps'.Tas laikam ir dzērāju žargons.Es nezināju,ka tu tik mākslinieciski arī spēj izteikties.Tas laikam ir dzejniecisks izteiciens.

 Modris, Mārtiņam,   16:59:00 29.06.2008
77.38.218.228

Es jau varētu Tevi nosaukt par mūlāpu, bet tad MB uztrauksies, khē, khē, khē... Nav taču vērts uztraukties par to, ko katrs putniņš čivina, vai ne? :)

 Mārtiņš,Modrim,   16:58:28 29.06.2008
93.177.203.93

Tu aiziesi uz vienu filmu.Un pēc tās noskatīšanās tu vērtēsi arī citas filmas.Ha,ha,ha,hā....

 Mārtiņš,Modrim,   16:51:22 29.06.2008
93.177.203.93

Tev vispār smadzenes pašas spēj kaut ko izdomāt.Tu visu raksti tikai ar citātiem.Aizej pie kāda latviešu gaišreģa un pajautā,ko viņš domā par garīgās attīstības grāmatu lasīšanu?

 Mārtiņš,Modrim,   16:44:07 29.06.2008
93.177.203.93

Paskatie kā tu reaģē,tad redzēsi ka egoisms ir tava raksturīgākā rakstura īpašība.Labāk aizej pie psihoterapeita.Ha,ha,hā...

 Modris, Mārtiņam,   16:35:13 29.06.2008
77.38.218.228

Ko Tu sajēdz no agresivitātes?! Tu pats neredzi, cik agresīvs esi, khē, khē, khē!!!... Viens vienīgs liels ego murskulis, khē, khē, khē...

 Modris, Mārtiņam.,   16:33:32 29.06.2008
77.38.218.228

Es nerēķināju, bet gan vienkārši norakstīju citātu. Varbūt, ka Svāmī Šivānandam ir kāds iemesls, kādēļ 12 Dhjānu veidotā Samādhi ir 25 min. 28 sek. un nevis kāds cits skaitlis. Taču - var jau būt, ka grāmatā, no kuras es ņēmu šo citātu, ir kāda drukas kļūda. Man tas ir vienalga, kad kļūs aktuāli, tad arī precizēšu. Vispārējam priekšstatam ir labi gan šitā, gan tā :).

 Mārtiņš,Modrim,   16:29:24 29.06.2008
93.177.203.93

Tu neko nezini.Tavs laiks vēl nav pienācis.Kad tas atnāks,tad sapratīsi ka agresivitāte nav pieļaujama.Ha,ha,hā...

 Mārtiņš,Modrim,   16:23:00 29.06.2008
93.177.203.93

Nav 25 minūtes.Tev laikam matemātika klibo!Ha,ha,hā...

 Modris, Mārtiņam,   16:18:07 29.06.2008
77.38.218.228

Es zinu - Tu gribi pateikt, ka esi viens varens vīrs un tādi Modri Tev ir pie pakaļas, vai ne? Khē, khē, khē!!!...

 Modris, Mārtiņam,   16:13:29 29.06.2008
77.38.218.228

Ko Tu gribi?

 Mārtiņš,Modrim,   16:06:54 29.06.2008
93.177.203.93

Ja tu ar mani runātu aci pret aci,tad tikai tu varētu pateikt manu iemeslu sarunai.Bet tad arī es neko neslēptu,jo manī nav viltības.Bet kas tu esi?Tu domā ka lietu saprašana ir tikai tad,kad tā saskan ar tavām zināšanām.Bet vai vari tu pateikt,ka tu visās garīgās attīstības grāmatās saredzi vienu un to pašu?

 Modris, Mārtiņam,   16:04:08 29.06.2008
77.38.218.228

Piedošanu, Karmi Nurana nesaka to pašu, jo 12 Dhjānas (no kurām katra ir 144 sek.) kopā veido Samādhi, kas ir 25 min. un 28 sekundes.

 Modris, Mārtiņam,   15:59:28 29.06.2008
77.38.218.228

Labi, tad jau Karmi Nurana (pirmoreiz lasu šo vārdu) saka to pašu, ko Svāmī Šivānanda.
Koncentrēšanās nav rupja vai smalka. Objekti, uz kuriem koncentrējas, var būt rupji vai smalki.

 Modris, Mārtiņam,   15:54:51 29.06.2008
77.38.218.228

'Tu vari pateikt,kāpēc vārds'iesvētīšana'ir latviešu vārds?' Neesmu to apgalvojis. Nē, nevaru pateikt.

 Mārtiņš,   15:45:38 29.06.2008
93.177.203.93

Koncentrācija uz uzzīmētu punktu ir tikai rupjā koncentrācija,ko pielieto sākumā.Pēc tam nāk abstraktā koncentrācija.Pēc Karmi Nuranas,divpadsmit Dhjanas(144 sekundes) ilgumi ir Samadhi(28 minūtes un29 sekundes).

 Mārtiņš,Modrim,   15:15:02 29.06.2008
93.177.203.93

Tu vari pateikt,kāpēc vārds'iesvētīšana'ir latviešu vārds?

 Modris, Mārtiņam,   14:39:58 29.06.2008
77.38.218.228

Būtu jau labi, ja Tu vispirms iemācītos nokalt kniepadatu, khē, khē, khē... Ar zobenu varētu nedaudz pagaidīt :).

 Modris, MB,   14:38:31 29.06.2008
77.38.218.228

Es teicu, ka par šīm lietām nerunā, jo jautājums bija uzdots nevis par Iesvētīšanu vispār (uz ko es norādīju vietu, kur var iegūt informāciju), bet gan par manu personīgo praksi, un par šīm lietām publiski nerunā.

 Modris, Gugam, Wu,   14:35:19 29.06.2008
77.38.218.228

Nu, mēs nonākam tikai pie tā, ka nekādas burvju formulas un brīnumaini efektīvas metodes nepastāv tai nozīmē, ka varētu aizvietot dabīgo apziņas attīstību. Ja cilvēki nav pietiekami attīstījuši jūtu kontroli un prātu (ar kuru kontrolē jūtas), tad koncentrēšanās pietiekamā mērā un meditācijas stāvokļa sasniegšana nav iespējama - sēdi vai nesēdi, dzīvo un strādā šā vai tā, nekas tik un tā nesanāks. Garīgās prakses ir iespējamas tikai noteiktā sasniegtā augstā apziņas attīstības stāvoklī, kad cilvēks tuvojas nonākšanai uz Iesvētīšanas Takas. Pirms tam jebkura ārēja it kā garīgu prakšu piekopšana būs tikai mērkaķošanās.

 Modris, Wu,   14:23:45 29.06.2008
77.38.218.228

Pēc tam.
Budas zīmogs ir neredzama svastika.

 guga,   13:32:47 29.06.2008
62.85.19.217

Nav jau 6.patriarhs vienīgais, kas raksta par vienu no tipiskām meditācijas kļūdām, kuras būtība ir prāta inerciālisma pieaugšanā. No pasīvas sēdēšanas prāts var kļūt inerciāls un, ja to sāk kultivēt (jo tam ir pirmajā brīdī mazliet patīkamas blakus sajūtas), prāta gaismas vairošanās vietā iegūst domāšanas kūtrumu, slinkumu u.c. tamlīdzīgas, ne visai jaukas īpašības.

Meditācija (jebkurā tās formā) ir jauka lieta, bet to praktizējot jāatceras, ka tā ir savā būtībā aktīvs (un pat superaktīvs) prāta stāvoklis, kaut arī līdzsvarots un miera pilns, bet nekādā gadījumā ne gulēšanas paveids.

Un, protams, meditācija vispirms ir fizioloģisks stāvoklis. Tas nozīmē, ka, ja cilvēks ir to labi apguvis, viņš var to saglabāt jebkurā aktivitātē. Tomēr to daudz vieglāk ir apgūt ar mērķtiecīgiem vingirnājumiem sēdus stāvoklī.

Meditācija arī pati par sevi nav mēŗķis. Tas ir tikai līdzeklis, lai dzīvotu pilnvērtīgāku un radošāku dzīvi. Un ne tikai garīgā aspektā, tomēr bez tās apgūšanas iespējams vispār neko nevar apgūt garīgā aspektā.

 guga,   13:19:52 29.06.2008
62.85.19.217

Un tieši tāpat ar sēdēšanu sienas priekšā. Arī tā ir apmācības metode, pati par sevi ne labāka, ne sliktāka par jebkuru citu.

Bet, protams, ar vienu un to pašu apmācības metodi viens kļūst par Buddu, bet cits tikai aprobežo sevi.

Tieši tāpat arī ar nesēdēšanu meditācijā un ikdienas darbu darīšanu :))). Absolūtais vairums cilvēku kā zināms nesēž meditācijā un dara ikdienas darbus, bet tāpēc nekļūst par Buddām :))).

Visa 6.patriarha tirāde, manuprāt, nebūt nenozīmē, ka nekādas apmācības un attīstības metodes pašas par sevi nav vajadzīgas :))). Izdarīt tādu secinājumu būtu tieši tāda pati kļūda kā iedomāties, ka pati metode un tās lietošana jau pēc būtības ir mērķis.

 guga,   13:12:53 29.06.2008
62.85.19.217

Man maz sajēgas par dzenu (vai čaņ'u) vai vienalga kā nu tur to sauc, bet vai tad koana (tāda kā jautājums par vienas rokas plaukšķi) jēga nav palīdzēt skolniekam saprast kādu no pēc savas būtības elementārām garīgām patiesībām?

Kad viņš to vienu ir atklājis, dod nākošo, bet atklāt liek pašam ar šādu paradoksālu formulu palīdzību, nevis pasaka tieši priekšā, jo šajā atklāšanas procesā cilvēks ievērojamā mērā var attīstīt sevī savu gara potenciālu.

Apmācības metode, pati par sevi ne labāka ne sliktāka par neskaitāmām citām, bet savās robežās pietiekami efektīva.

 Wu, Modrim  07:41:54 29.06.2008
78.84.152.16

> 'Jebkurš, kurš tieši tā SĒŽ meditācijā, iegūs Buddas zīmogu' - khē, khē, khē...

Skaisti, vai ne? :)))


> Budas zīmogs ir svastika uz pieres, vai ne?

Nē. Tādā nozīmē, ka tas, kuram uz pieres ir Buddas zīmogs, ne ar ko neatšķiras no Buddas. Bet ne jau pēc ārējām pazīmēm (svastika, ādas krāsa u.c.) :))))

 Wu, Modrim  07:35:49 29.06.2008
78.84.152.16

> Protams, ka es saprotu, kā Tu domāji tos maldus - kā koanu, kā vienas
> plaukstas plaukšķi; ja ir divu plaukstu plaukšķis, tad tas nav dzens, khe...
> Runāšana vai domāšana par dzenu nav dzens pats, dzens ir ārpus.

Vai Tu to saprati pirms vai pēc tam, kā rakstīji šo komentāru? 19:22:53 28.06.2008, kā atbildi uz manu 19:09:53 28.06.2008

 Modris, Wu,   04:11:27 29.06.2008
77.38.218.228

Budas zīmogs ir svastika uz pieres, vai ne?

 Modris, Wu,   04:09:56 29.06.2008
77.38.218.228

'Jebkurš, kurš tieši tā SĒŽ meditācijā, iegūs Buddas zīmogu' - khē, khē, khē...

 Modris, Wu,   04:02:33 29.06.2008
77.38.218.228

'Paskaidrojums: Visās augstākajās rundkopās `čaņ`, `dzen` un `meditācija` ir sinonīmi. Viens un tas pats vārds ķīniešu, japāņu un latviešu valodā.' Khē, khē, khē...
Čaņ, Dzen, Zen, Dhjāna un meditācija... neviena īsti latviska vārda, bet visi pārējie gan ir sinonīmi.

 Modris, Wu,   03:56:52 29.06.2008
77.38.218.228

Protams, ka es saprotu, kā Tu domāji tos maldus - kā koanu, kā vienas plaukstas plaukšķi; ja ir divu plaukstu plaukšķis, tad tas nav dzens, khe... Runāšana vai domāšana par dzenu nav dzens pats, dzens ir ārpus.
Taču par pārējo... Tu citē teikto, ka ne tikai sēdēšana ir meditācija, un gluži pareizi, jo sēdēšanā pašā vēl nav meditācijas, jo meditācija ir iekšējs stāvoklis, tomēr arī sēdēšanā var būt meditācija, un to taču neviens dzens patriarhs nenoliedz?

 Wu, Modrim  23:04:40 28.06.2008
78.84.152.16

> Dzena mācekļi sēž sienas priekšā, uz kuras ir uzzīmēts punkts un cenšas uz
> to sakoncentrēt uzmanību. Ja tas izdodas 144 sekundes, tad dzens ir
> piepildīts, mērķis ir sasniegts.

Es domāju, ka tā ir kaut kāda japāņu dzenbudistu vai vēlīno (8.-12.gs.) ķīniešu čaņ-budistu 'otsebjaķina' (izdomājums), par to nekustīgo sēdēšanu. Kāds izdomājis, kas sēdēšana ir dzens (čaņ, meditācija), bet pārējie miljoni - atkārto nedomājot. Normāla situācija visur, ne tikai budismā.

Piemēram, Hueinens (7.gs.), kurš bija sestais čaņ patriarhs Ķīnā, savā Sutrā skaidri un nepārprotami pasaka pavisam kaut ko pavisam pretēju. Lūk šie fragmenti:

* * *
Maldos nonākušie cilvēki pieķeras lietu un parādību ārējām pazīmēm, un kad viņi [sāk] nodarboties ar psihiskās koncentrācijas praktiku „isin saņmei”, tad par apziņas tiešumu pieņem nekustīgu sēdēšanu (sēdošo meditāciju) un maldīgu uzskatu izskaušanu no apziņas, iedomājoties, ka tā arī ir koncentrācija „isin saņmei”.

Nodarbošanās ar tāda veida praktiku padara [cilvēku] līdzīgu bezjūtīgām [lietām] un rada šķēršļus ceļā pie Ceļa-Dao. Taču Dao ir jāplūst bez pretestības, kā gan tam var pretoties? Ja apziņa aizkavējas pie lietām, tas nozīmē, ka tā sasien pati sevi. Ja no sēdēšanas nekustīgā stāvoklī būtu kaut jel kāda jēga, vai tad Vimalakirti sāktu rāt Šariputru par to, ka tas nodarbojas ar sēdošo meditāciju mežā?! /sk.citātu pie (*)/

Sirdsgudrie draugi! Un vēl ir cilvēki, kuri māca sēdēt un vērot apziņu, vērot tīrību, nekustoties un neaktivējot [apziņu]. Nodarbojoties ar tādu praktiku, maldos nonākušie cilvēki ne tikai neiegūst apskaidrību paši, bet vēl jo vairāk nostiprinās savos maldos, un tādu cilvēku ir tūkstoši. Tie, kuri apmāca tādu ceļu, jau no paša sākuma ved lielos maldos.

* * *

(*) un citāts no Vimalakirti sutras, uz kuru Hueinens atsaucas

Kad es sēdēju mežā zem koka klusējošajā meditācijā, pie manis pienāca Vimalakirti un teica: „Meditācijai (čaņ, dzen) pavisam nav obligāti sēdēt. Ja neizpaust savu ķermeni trijās pasaulēs (juteklīgās vēlēšanās, formās un bezformīgumā), tad tā arī būs meditācija. Neiziet no koncentrācijas, kad apdziest visas iekšējās funkcijas, un pie tam izturēties pienācīgi, - tā arī būs meditācija. Nepamest mācības ceļu, bet nodarboties pasaulē ar saviem ierastajiem darbiem, - tā arī būs meditācija. Neatļaut sev uztraukties visdažādāko sliktu nodomu dēļ, bet tā vietā izmantot trīsdesmit septiņus līdzekļus, kas ved pie apskaidrības, - tā arī būs meditācija. Neatšķelt uztraukšanos, bet tajā pašā laikā ieiet nirvānā, - tā arī būs meditācija. Jebkurš, kurš tieši tā sēž meditācijā, iegūs Buddas zīmogu”.

* * *

Paskaidrojums: Visās augstākajās rundkopās 'čaņ', 'dzen' un 'meditācija' ir sinonīmi. Viens un tas pats vārds ķīniešu, japāņu un latviešu valodā.

 Wu, Modrim  22:31:58 28.06.2008
78.84.152.16

Viss, ko es par dzenu zinu un domāju par patiesu esam, ir mani maldi par dzenu.
Pretējā gadījumā, vai tad tie maldi būs mani, ja es jau zināšu, ka tie ir maldi? Nē taču.

Vai Tu saproti, ko es gribu pateikt? :)

 MB,   22:06:32 28.06.2008
127.0.0.1

kāds jau runā, ja jau par to kaut kas ir zināms.

 Mārtiņš,Modrim,   21:33:36 28.06.2008
93.177.203.93

Tad man atliek kalt pašam savu zobenu.

 Modris, Mārtiņš,   20:16:15 28.06.2008
77.38.218.228

Par šīm lietām nerunā.

 Mārtiņš,Modrim,   19:38:07 28.06.2008
93.177.203.93

Tibetā skolotājs skolniekam iedod kaut kādu spēku.Tālāk skolniekam ir tikai jāpilnveido šī spēka izmantošanu.Kundalini jogas skolotājs iniciacē skolniekā kundalīnī spēku.Kristīgās ticības sākumā apustuļi iesvētīja topošos kristiešus,kā rezultātā viņiem radās dažādas spējas.Tev ir degoša svece,no kuras tu iededzini citas sveces,un tava svece no tā nezaudē ne ko.Tev kaut kas no šitā ir pazīstams?

 Modris, Wu,   19:22:53 28.06.2008
77.38.218.228

Nē, es Tevi lūdzu paskaidrot nevis to, kas ir Dzens, bet gan to, kas, tavuprāt, ir Tavi maldi par Dzenu. Es uzskatu, ka Tavi maldi ir nespēja reducēt Dzenu uz noteiktu laika sprīdi, kurā prāts ir jānotur koncentrētā stāvoklī vienā punktā. Dzena mācekļi sēž sienas priekšā, uz kuras ir uzzīmēts punkts un cenšas uz to sakoncentrēt uzmanību. Ja tas izdodas 144 sekundes, tad dzens ir piepildīts, mērķis ir sasniegts. Tomēr tas nav tik viegli...

 Modris, Mārtiņam,   19:14:40 28.06.2008
77.38.218.228

Es jau Tev atbildēju. Par iesvētīšanām informāciju esmu guvis no A. A. Beilijas un B. Krēmes darbiem. Es neesmu Meistars, tādēļ uzklausu Viņu teikto un apstrādāju to ar savu prātu. Es neesmu bijis klāt kādā iesvētīšanā - vismaz neatceros, ka būtu bijis. Iesvētīšana notiek ārpus ķermeņa, taču - kāda jēga man pārstāstīt to, ko Tu pats vari izlasīt?

 Wu, Modrim  19:09:53 28.06.2008
80.90.9.50

> Tādēļ man nav jāskaidro, kas ir Dzens. Es to zinu.

Ogo! :))) Interesanta Tev 'diskusijas' metode. Tu man pats palūdzi paskaidrot kas manuprāt ir dzens :)

Ja atceries, es savus 'maldus par dzen' uzrakstīju, atbildot uz Tavu pieklājīgo lūgumu 'Varbūt Tu man atgādināsi savus 'maldus' par dzenu? Varbūt Tu esi pieņēmis kādu pozu, khē... Apbižotā pozu?' (23:14:14 27.06.2008)

Domāju, ka mēs pēc viena papildus apļa esam atgriezušies pie mana sākotnējā
'Atļauj man palikt pie saviem maldiem par to, kas ir dzens un nepieņemt tavējos :)))' (22:31:47 27.06.2008)

 Mārtiņš,Modrim,   19:08:18 28.06.2008
93.177.203.93

Es prasu tieši par iniciāciju.Tas ir tas,ka tu veic noteiktu darbību ar savu vai cita palīdzību,lai iepazītu to ko tu nepazīsti.Vai arī paver durvis,kuras tev bija aizslēgtas.Vai arī iepazīstina tevi ar to ko nepazini.Var jau arī ievadīt svētnīcā.Bet ko tu ar to saproti?

 Modris, Mārtiņam.,   18:51:31 28.06.2008
77.38.218.228

Pec manas saprašanas - latviski: Iesvētīšana. Ko Tu vēl vēlies uzzināt? Ieej vieda.blogs.lv (paskaties, kā ir precīza adrese pie Krišnamurti raksta) un lasi atspēries, kas ir Iesvētīšana!

 Mārtiņš,Modrim,   18:45:55 28.06.2008
93.177.203.93

Kas pēc tavas saprašanas ir iniciācija?

 Modris, MB,   18:14:12 28.06.2008
77.38.218.228

Tas 'nekrietnelis' bija draudzīgā intonācijā. Vai vēl kaut kas?

 MB,   18:01:45 28.06.2008
127.0.0.1

kungi, bez apvainojumiem!!

 Modris, Mārtiņam,   17:38:55 28.06.2008
77.38.218.228

Kas nav, tas nav. Par ko gan šeit lai runā? Ko Tu āksties?
Par gramatiku: nu, ko lai saka, - pirms mācīties grūtākās lietas pasaulē, vajadzētu iemācīties vieglākās, tai skaitā latviešu gramatiku - vismaz pareizi ielikt komatus, khē, khē, khē... Nē, Tu tomēr esi nekrietnelis :)!

 Mārtiņš,Modrim,   17:32:03 28.06.2008
93.177.203.93

Un lūdzu nepiesienies manai latviešu gramatikai.Tā man nav padevusies jau no pirmās klases.Man saprašana bija tikai algebrā,fizikā un sabiedrības mācībā.

 Mārtiņš,Modrim,   17:26:18 28.06.2008
93.177.203.93

Par tādu kas neeksistē ne tev ne man.

 Modris, Mārtiņam,   16:40:23 28.06.2008
77.38.218.228

Par kādu ķermeni ir runa: fizisko, fiziski ēterisko, astrālo, mentālo, kauzālo?

 Mārtiņš,Modrim,   16:36:00 28.06.2008
93.177.203.93

Es tev varu pateikt,ko es nezinu.Kā var attīstīt ķermeni kas tevī ir un tajā pašā laikā nav.Kā es viņam varu iedot sākuma grūdienu?Šito lietu es neesmu grāmatās atradis.Viss apstājas pie tā ka tev tas ir.Bet kā to sasniegt?

 Modris, Mārtiņam,   16:26:24 28.06.2008
77.38.218.228

'Kāda tad ir atšķirība starp radošu cilvēku un tādu cilvēku, kas balstās uz atmiņu?' Atšķirība ir ļoti liela. Radošs cilvēks ir apveltīts ar intuīciju, bet intuīcija ir dvēseles spēja sintezēt un saskatīt visu lietu kopsakarību. Intuīcija ir arī spēja mīlēt un palīdzēt, iejusties otra ādā. Sausais intelekts, kas būtībā nozīmē tikai racionālās prāta daļas izmantošanu, var būt ārkārtīgi nepatīkams.

 Modris, Mārtiņam,   16:22:19 28.06.2008
77.38.218.228

He, es arī redzēju mākslas filmu 'Lietus cilvēks' (laikam tāds bija tās nosaukums).
Nu, atmiņa ir viens no intelekta elementiem, ne jau viss intelekts.

 Mārtiņš,Modrim,   16:14:48 28.06.2008
93.177.203.93

Cilvēka domāšanas spēja-kas ir balstīta uz atmiņu.Var būt ka tā tu gribēji teikt!

 Mārtiņš,Modrim,   16:09:56 28.06.2008
93.177.203.93

Es zinu gadījumu,kad garīgi atpalicis cilvēks attīstīja sev atmiņu.Un viņam līdz ar to palielinājās intelekts.Bet viņš joprojām bija garīgi atpalicis.Kāda tad ir atšķirība starp radošu cilvēku un cilvēku kas balstās uz atmiņu?

 Modris, Mārtiņam,   16:06:04 28.06.2008
77.38.218.228

No svešvārdu vārdnīcas: Intelekts (lat. intellectus) - prāts, saprāts; cilvēka domāšanas spēja.

 Modris, Mārtiņam,   15:56:56 28.06.2008
77.38.218.228

Un varbūt, ka Tu esi nekrietnelis, mmm? Kas tad ir intelekts? Tu runā tā, it kā skaidri visu zinātu, un vēl uzdrošinies mani rupji apsaukt. Tādēļ arī esi tipiņš, vai gan tas vēl būtu jāpaskaidro?

 Mārtiņš,Modrim,   15:47:11 28.06.2008
93.177.203.93

Es nesaku ka tu neko nezini.Bet tev vajag paskaidrot atšķirības,kas ir augstākais un kas ir zemākais prāts.Abi taču nav saistīti ar intelektu?Vai ne tā?Un kāpēc es esmu tipiņš?Var jau būt ka tu esi enerģētiskā badā!

 Modris, Mārtiņam,   15:15:56 28.06.2008
77.38.218.228

Muļķības runāt - tā ir Tava prioritāte, Mārtiņ! Es gan arī pa retam esmu neprecīzs, taču ne pārāk bieži.
Sanskrita termins 'manass' tiek latviski tulkots kā prāts vai saprāts. Tam ir divas daļas - arupa manass jeb intuīcija un rupa manass jeb racionālais prāts. Tās ir prāta divas puses, ko salīdzina ar apaļā Mēness apgaismoto un tumšo daļu. Nu, tagad esi apmierināts, tipiņ?!

 Mārtiņš,Modrim,   15:02:41 28.06.2008
93.177.203.93

Intuitīvais ķermenis nepieder prātam.Beidz tu vienreiz muļķības runāt.Citi tevi arī lasa.Tas taču ir tik skaidrs!

 Modris, Wu,   14:36:21 28.06.2008
77.38.218.228

'Rakt un nerakt vienlaicīgi - kā tas ir iespējams? :))))' Un Tu nezini, kā tas ir iespējams? Ja Tu esi atdalījies no tās daļas sevī, kas pieder dabai, uzturies ārpus dabas, iekšējā mierā, klusumā un intuīcijā (kas, starp citu, tāpat pieder intelektam kā racionālais prāts), bet vienlaikus kontrolē dabu, nesaplūstot ar konkrēto, racionālo prātu, tad tu roc un neroc vienlaicīgi, tas taču ir tik skaidrs!

 Modris, Wu,   14:26:33 28.06.2008
77.38.218.228

Redzi, Wu, vajag salikt kopā Pataņdžali un citu Jogas zinātnieku, un budistu teikto. Ja Dzens ir Dhjāna, tad Pataņdžali saka, ka Dhjānai seko Samādhi, un Samādhi savukārt iedalās augstākās un zemākās formās. 24 minūtes ir ņemtas no Jogas zinātnes, no Svāmī Šivānadas grāmatas 'Koncentrācija un meditācija' (1945).
Starp citu, es esmu bijis neprecīzs, atvainojos, citāts ir sekojošs: 'Ja jūs koncentrējat prātu vienā punktā 12 sekundes, jūs izpildāt Dhāranu. 12 šādas Dhāranas veido Dhjānu (144 sekundes), bet 12 Dhjānas veido Samādhi (25 minūtes un 28 sekundes)'.

 Modris, Wu,   14:15:19 28.06.2008
77.38.218.228

'savarīgākajām' - laikam domāji svarīgākajām?
Redzi, Wu, es savā laikā arī interesējos par Dzenu. Piedalījos D. T. Suzuki grāmatas 'Dzens un Japānas kultūra' tulkošanā un pēc tam to turpinājumos publicēju 'Viedas Vēstīs'. Tā ir ļoti laba grāmata. Tādēļ man nav jāskaidro, kas ir Dzens. Es to zinu. Ko Tu saki, tā gan ir, gan nav, jo ir, piemēram, sekojoša Dzena anekdote:
Kādam Dzena Meistaram reiz jautāja: 'Vai tu nepārtraukti pūlies vingrināties dzena īstenībā?' 'Jā, es to daru.' 'Kā tu sevi vingrini?' 'Kad es esmu izsalcis, tad es ēdu; kad es es esmu noguris, tad es guļu.' 'To dara katrs; vai par katru var teikt, ka viņš vingrinās tāpat kā Tu?' 'Nē.' 'Kādēļ nē?' 'Tādēļ, ka citi, kad viņi ēd, nevis ēd, bet aizdomājas par visdažādākajām citām lietām un ar to tiek traucēti; kad viņi guļ, tad viņi nevis guļ, bet sapņo par tūkstots un vienu lietu. Tādēļ viņi nav tādi kā es.'
Šajā anekdotē ir skaidri norādīts uz koncentrēšanās vingrinājumiem, un nevis uz vienu un vienlaikus tūkstoti un vienu lietu, bet tikai uz vienu lietu. Kad Dzens jeb Dhjāna ir apgūts un apgaismība ir gūta, tad jau parādīsies arī citas spējas. Pateicoties šiem vingrinājumiem Dzenā, japāņu tauta parādīja apbrīnojamas koncentrēšanās spējas, kas tai noder arī mūsdienās. Es atceros kādu apbrīnojamu galdnieka meistarības piemēru, kad galdnieks bija spējīgs tā uztrīt ēveles asmeni, ka varēja no baļķa visā tā garumā (ap 5 m) nogriezt skaidu, kura bija tikai pāris mikronus bieza, tādēļ tā bija gandrīz pilnīgi caurspīdīga.

 Kovers,   14:00:11 28.06.2008
93.177.203.93

Ha,ha ha...

 Modris, Edgaram,   13:52:15 28.06.2008
77.38.218.228

Apskaidrošanās vai Apgaismība, kāda starpība? 5. Iesvētīšana ir Augšāmcelšanās Iesvētīšana.

 Wu, Modrim  10:02:30 28.06.2008
78.84.126.239

Bet arī ar to, saprotams, ka es neuzskatu, ka esmu 'izsmēlis' dzen.

Ja dzen būtu tik vienkārši izsmeļams, tad vai tad Budda staigātu visu savu dzīvi un mācītu cilvēkiem par 'cildeno astoņposmu ceļu', pie tam viņš to katram skaidroja savādākā veidā, atbilstoši klausītāja uztveres specifikai un attīstības līmenim.

Vai viņš tad nebūtu kādā vietējā Indijas portālā vai grāmatā vienkārši uzrakstījis 'vajag 24 minūtes nesatricināmi noturēt uzmanību uz vienu objektu'? :)))

 Wu, Modrim  09:42:07 28.06.2008
78.84.126.239

Ak, ja būtu tik vienkārši un dzen varētu noreducēt uz minutēm? :))) Tu runā par metodi (vienu no daudzām), kura varbūt dažiem var palīdzēt nonākt līdz dzen, bet ne par pašu dzem.

Mani maldi ir tādi, ka dzenu nevar noreducēt uz minūtēm, tāpat kā uz jebkuru citu formālu definīciju/apgalvojumu.

Jo precīzāka ir 'dzen' definīcija, jo mazāk tā kaut ko pasaka par dzenu. Šī varētu būt aptuvena dzen definīcija, ja mēģinām tam pieiet no intelekta puses. Bet mēģinot to satvert, dzens 'iztek' caur intelekta 'pirkstiem' (jo intelekts ir instruments, līdzīgs rokai, tikai darbojas nevis ar fiziskiem priekšmetiem, bet ar cita veida konstrukcijām). Un ar roku nevar satvert pasauli, kurā šī roka darbojas. Dzens šajā nozīmē ir netverams. Citiem vārdiem par to pašu - 'Nesatversi' ir viena no neprecīzākām un savarīgākajām dzena definīcijām pasaulē. :))))

Kā upe, kura it kā ir, bet to nevar satvert, to neizjaucot.

Bet pieejot no citas, praktiskās puses - dzen ir prasme (kurai var būt dažādas meistarības pakāpes) darīt kaut ko vienu un vienlaicīgi tam - kaut ko pavisam pretēju. Un vienlaicīgi tam - vēl pavisam kaut ko pretēju iepriekšējiem diviem. Rakt un nerakt vienlaicīgi - kā tas ir iespējams? :))))

Prasme jebkurā pasaules parādībā, procesā, lietā redzēt visus savstarpēji pretējos aspektus - vienlaicīgi. Un šāda pasaules skatījuma realizēšana ikdienā, savā dzīvē. Un tajā pašā laikā - nekritizēt cilvēkus, nedarīt sliktu cilvēkiem.

 Edgars,   09:37:16 28.06.2008
77.38.229.193

Un piekto esi nosaucis par Atklāsmes iesvētību, kas arī atbilst oriģinālajam ''Revelation''. Bet tā kā Rietumos, kā jau Guga to minēja, attiecībā uz Budu (un citiem līdzīgiem zvēriem) ir adaptējuši terminu ''Apgaismība'', tad domāju, ka var arī lietot šo terminu (vismaz vienkāršības pēc), lai apzīmētu to, kas izriet no 5.iesvētības (iesvētīšanas).

 Edgars,Modrim,   09:31:41 28.06.2008
77.38.229.193

Bet pats ''Sintēzes filozofijā'' esi uzrakstījis ''Trešā iesvētība (atvainojos - iesvētīšana) = Apskaidrošanās. Nu tad vienreiz izdomā, ko tu īsti lietosi!

p.s.''he-he'' vēl bija ciešami, lai gan lietoji to vietā un nevietā. ''khē-khē'' jau izklausās pēc klepošanas. ''bēe'' - tagad nezinu, kurai dzīvnieku sugai, lai tevi pieskaita.

 Modris, Edgaram,   00:28:16 28.06.2008
77.38.218.228

Es Tev jau trešo reizi esmu spiest teikt, ka Apgaismība ir 3. Iesvētīšana. Dāaa - bēee...

 Edgars,Modrim,   23:30:09 27.06.2008
77.38.229.193

Dāaa...tā bija piebilde.

Vai tad Trešā iesvētība nav Apskaidrošanās (Apskaidrība)?

 Modris, Wu,   23:14:14 27.06.2008
77.38.218.228

Varbūt Tu man atgādināsi savus 'maldus' par dzenu? Varbūt Tu esi pieņēmis kādu pozu, khē... Apbižotā pozu?

 Modris, Edgaram,   23:11:24 27.06.2008
77.38.218.228

Es nerunāju ne par kādu apgaismību (šo terminu nelietoju citādi, kā vienīgi trešās Iesvētīšanas nozīmē), bet gan par dhjānu, kuras ķīniskais/japāniskais nosaukums ir čan, zen, dzen u. c.

 Edgars,   23:07:02 27.06.2008
77.38.229.193

Labojums: 48 minūtes bez domām (to teicis viens vai nu sikhu, vai nu džainu pravietis) sniedz apgaismību

 Wu, Modrim  22:31:47 27.06.2008
78.84.126.239

Atļau man palikt pie saviem maldiem par to, kas ir dzens un nepieņemt tavējos :)))

 Edgars,Modrim,   22:20:40 27.06.2008
77.38.229.193

Ja? 24 minūtes? Es biju dzirdējis, ka vajag 48 min noturēt uzmanību, lai sasniegtu apgaismību ! :D

 Modris, Wu,   21:57:28 27.06.2008
77.38.218.228

Jā, Wu, un dzens jeb īstā dhjāna nav pieejams katram: lai to spētu praktizēt, ir jāspēj ~ 24 minūtes nesatricināmi noturēt uzmanību uz vienu objektu. Kurš no jums to spēj? Un cik ilgi spēj - es gribēju pajautāt: cik sekundes to spēj?

 Wu, Edgars  20:05:12 27.06.2008
78.84.126.239

Jā, tas ir dzens :)))

 Edgars, syin-yuang@inbox.lv  18:36:31 27.06.2008
77.38.229.193

''в глубоком знаний жизньй нет. я проклял знания ложный свет.'' Tas jau pēc Krišnamurti izklausās. :))