Ramačaraka – Mācība par indiešu jogu elpošanu

Kad skābeklis saskaras ar asinīm, notiek degšana – asinis paķer skābekli un atdod ogļskābo gāzi, kas radusies kā sadalīšanās produkts un ko asins savākusi savā ceļā visā ķermenī. Acīmredzams – ja svaigais gaiss plaušās nenonāk pietiekamā daudzumā, tad venozās asinis netiek pienācīgi attīrītas un, sekojoši, ķermenis netiks pienācīgi apgādāts ar enerģiju un arī sadalīšanās produkti, kuriem būtu jāsadeg skābekļa klātbūtnē, atkal atgriezīsies asinsrites tīklā, tādējādi saindējot visu sistēmu un radot nāvi. Netīrs gaiss darbojas līdzīgi, tikai mazākā mērā.

Elpošana pēc austrumu metodēm kā fiziskās, intelektuālās un garīgās attīstības līdzeklis
(fragmenti)


Kad skābeklis saskaras ar asinīm, notiek degšana – asinis paķer skābekli un atdod ogļskābo gāzi, kas radusies kā sadalīšanās produkts un ko asins savākusi savā ceļā visā ķermenī. Acīmredzams – ja svaigais gaiss plaušās nenonāk pietiekamā daudzumā, tad venozās asinis netiek pienācīgi attīrītas un, sekojoši, ķermenis netiks pienācīgi apgādāts ar enerģiju un arī sadalīšanās produkti, kuriem būtu jāsadeg skābekļa klātbūtnē, atkal atgriezīsies asinsrites tīklā, tādējādi saindējot visu sistēmu un radot nāvi. Netīrs gaiss darbojas līdzīgi, tikai mazākā mērā. No šejienes skaidrs – ja kāds elpojot nesūta plaušām pietiekami gaisa, asinis nepilda savas funkcijas pienācīgi; tam sekos slimība vai veselības traucējumi. Pie nepareizas elpošanas asinis iegūst tumši zilu nokrāsu, stipri atšķirīgu no koši sarkanām, normālām un ar skābekli bagātinātām arteriālajām asinīm. Tas bieži izpaužas jau šo cilvēku sejas bālumā. Pareiza elpošana dod cilvēkam enerģisku asinsriti un košu veselīgu sārtumu. Skābeklis asinīs saskaras ar hemoglobīnu, kas to nogādā līdz vistālākajām ķermeņa šūnām. Arteriālās asinis satur aptuveni 25% skābekļa, kas atjauno un nostiprina visu organismu.


   Arī gremošana tieši atkarīga no barības vielu pienācīgas oksidācijas, kas notiek asinīs, kur skābeklis saskaras ar barības sulām. Tādēļ ļoti svarīgi, lai plaušās nonāktu pietiekami daudz skābekļa. Tas izskaidro arī faktu, ka vājas plaušas parasti ir komplektā ar sliktu gremošanu. Lai saprastu visa teiktā svarīgumu, jāatceras, ka viss organisms barību saņem no pārstrādātas barības, bet nepilnīga pārstrāde rada enerģijas trūkumu. Plaušas, savukārt, atkarīgas no tā paša barības avota; ja vājas elpošanas dēļ pasliktinās barības sulu uzņemšana, plaušas arī novājinās, kļūstot vēl nespējīgākas pienācīgi veikt savas funkcijas. Tas izraisa vispārēju organisma novājināšanos. Lai kļūtu izmantojama, katra barības vai šķidruma daļiņa vispirms tiek oksidēta. Tas pats nepieciešams sārņiem, lai tos izvadītu no organisma – tiem jāiegūst nepieciešamā forma. Pretējā gadījumā jākonstatē slikts veselības stāvoklis. Bojāto elementu degšana asinīs organismu sasilda un regulē ķermeņa temperatūru.


   Tas, kurš prot elpot dziļi, pasargā sevi no saaukstēšanās – viņam ir laba karstu asiņu rezerve, kas dod lielāku iespēju pretoties ārējās temperatūras svārstībām. Dziļā elpošana trenē arī zarnu trakta muskuļus un orgānus. Elpojot sekli un nepareizi, mēs nepietiekami izmantojam plaušu darbu, no kā cieš viss organisms.


    Okultisma autoritātes māca, ka pastāv enerģijas jeb spēka kopīgs sākums, ko apzīmē ar sanskrita vārdu „prāna”, kas nozīmē „absolūtā enerģija”. Izplatījumā visa enerģija rodas no šī sākotnējā spēka vai drīzāk – ir kāds no tā izpausmes veidiem. Mēs to varam vērtēt kā dzīvības aktīvo sākotni – kā dzīvības spēku, kas piemīt visām dzīvības formām. Prāna caurauž visu, kas ir dzīvs. Pēc okultistu uzskata dzīvība ir visā, visās lietās, visos atomos – šķietamais nedzīvums ir vien vienīgi dzīvības izpausmes zemākā forma. Prāna nebūtu jājauc kopā ar „ego”, ar „es” – ar šo dievišķā gara daļu, kas ir katrā dvēselē, pie kuras koncentrējas matērija un enerģija. Prāna ir vienkārši enerģijas forma, ko „Es” izmanto savai materiālajai izpausmei. Kad „Es” pamet savu fizisko ķermeni un vairs neatrodas tā gribas ietekmē, un nonāk atsevišķu atomu vai atomu grupas ietekmē. Tā kā ķermenis sadalās pamatelementos, katrs atoms paņem sev līdzi kādu prānas daļiņu, kas vienmēr ir pietiekama jaunas kombinācijas, jaunas dzīvības formas izveidei. Atlikusī prāna atgriežas pasaules rezervju okeānā, no kura tā bija atdalījusies. Tās saistība ar ķermeni pastāv, kamēr ilgst „Es” gribas iedarbība, un šī griba liek atomiem turēties kopā.


   Ar prānu mēs saprotam kopīgu sākotni, kas veido katras kustības, spēka vai enerģijas būtību, lai kā un kur tā izpaustos – pievilkšanas spēkā, elektrībā, planētu kustībā vai citās dzīvības formās. Prāna ir Spēka un Enerģijas dvēsele visās to izpausmēs, – sākums, kas zināmā veidā darbojoties, izsauc parādības, ko dēvē par „dzīvību”.


   Šis sākums ir visās matērijas formās, bet tā nav matērija. Tā ir arī gaisā, taču tā nav gaiss un arī ne kāda no tā ķīmiskajām sastāvdaļām. Dzīvnieki un augi to saņem no gaisa. Ja tā tur nebūtu, tie nomirtu, kaut arī būtu pārpildīti ar gaisu. Ebreju Esības grāmatas autori raksta par „ņeshemet ruach chayim”, kas tulkojumā nozīmē „dzīves gara elpa” (neshemet nozīmē pierastā atmosfēras gaisa ieelpošana, chayim – dzīvības jeb dzīves, un vārds ruach – dzīvības gars). Okultisti uzskata, ka tas nozīmē to pašu, ko vārds prāna.


   Prāna atrodas atmosfēras gaisā, taču tā atrodas arī tur, kur gaiss neiespiežas. Skābeklim ir svarīga loma dzīvnieku dzīvē, ogleklim ir līdzīga nozīme augu dzīvē, taču prānai ir sava īpaša loma dzīvības izpausmēs, neatkarīgi no fizioloģijas.


   Prānu no gaisa mēs saņemam visvieglāk, jo tur tai ir visbrīvākais stāvoklis. Svaigs gaiss ar prānu ir ļoti piesātināts un ar dziļu elpošanu mēs iegūstam prānas rezerves, kas sakrājas nervu un smadzeņu centros, kā elektrība akumulatorā. Zinot šo noslēpumu, okultisti guvuši ievērojamus panākumus savā attīstībā, protams, saprātīgi izmantojot uzkrāto enerģiju. Jogi ar īpašu elpošanas vingrojumu palīdzību paņem sev tik daudz prānas, cik tiem katrreiz nepieciešams. Šajā procesā nostiprinās ne tikai fiziskais ķermenis; arī smadzenēm pieplūst daudz svaigas enerģijas un attīstās jaunas spējas un psihiskais spēks. Tie, kuri prot uzņemt prānu, bieži vien apzināti vai neapzināti izstaro to no sevis kā dzīvības spēku un ietekmē citus, dodot tiem dzīvesprieku un veselību. Tas, ko dēvē par magnētismu, rodas tieši no šīs magnetizētāja spējas, kaut arī daudzi no viņiem nemaz neapzinās sava spēka avotu.


   Sakarā ar to, ka šis spēks nekādā veidā neatklājas ķīmiskajos pētījumos, rietumu zinātnieki vairākumā gadījumu šo austrumnieku izdomājumu neņem vērā un noliedz, jo nespēj noteikt tā būtību. Taču viņi atzīst, ka ir vietas, kur gaiss ievērojamā daudzumā satur kaut ko dzīvinošu, un ārsti savus pacientus nosūta uz turieni atgūt zaudēto veselību.


   Skābeklis no gaisa tiek uzņemts ar asinīm un organisma vajadzību apmierināšanai to pārvieto asinsrites sistēma. Prānu no gaisa uzņem nervu sistēma un pati savā darbībā to izmanto. Tāpat kā skābeklis nokļūst visās ķermeņa vietās, arī prāna nokļūst visās nervu sistēmas vietās, piepildot tās ar jaunu dzīvību un spēku. Katra doma, katra darbība, gribas piepūle prasa zināmu daudzumu no tā, ko mēs dēvējam par nerviem un kas patiesībā ir viens no prānas veidiem.


   Prāna ir enerģijas universālā sākotne, kas izpaužas visos iespējamos veidos, tai skaitā dzīvības spēkā.


   Pranajama ir prānas kontrole. Jogi uzskata – apgūstot šo mākslu pietiekami augstā līmenī, cilvēks iegūst varu pār visiem citiem prānas izpausmes veidiem dabā.


champi.multiservers.com


21.03.2006

Komentāri:

 Anksunamuna, To xxx  11:41:11 23.03.2006 
Paldies, skaisti:)

 mb, xxx,   09:35:53 23.03.2006 
tiešām jauki!

 ...., xxx,   22:07:25 22.03.2006 
:))) Jauki!

 xxx, xxx  21:11:37 22.03.2006 
Intervija ar Dievu:http://photo.dkd.lt/U235/InterviewWithGodRU.swf

 saulstarins,   19:43:57 22.03.2006 
sviescc

 champi yoo,   16:37:01 22.03.2006 
MONROE TECHNIQUES FOR ASTRAL PROJECTION (BI-LOCATION)

Note: After having studied many methods of Astral Projection, I have
found that this is the easiest to do. Monroe teaches these
techniques in a week, but they can be easily done in a day,
with proper devotion.

I feel that this technique is superior to others because it
does not require intense visualization, which many people
cannot do. Enjoy!

(Taken from Leaving The Body: A Complete Guide to Astral
Projection, D. Scott Rogo, Prentice Hall Press)

One of the chief barriers people learning to project face is fear.

Many are afraid that they may die, or be harmed in some way as a
result of their projection. Nothing could be farther from the
truth.

The Cantebury Institute, reknowned for its occult studies, executed
an experiment in projection involving over 2,000 people. None of
them were hurt in any way by this, and now, three years later, none
have complained of any newly arising problems.

Once you are aware that you cannot be harmed by projecting, you
should begin monroe's techniques, step by step.

--------------------------------------------------------------------

Step one: Relax the body.

According to Monroe, 'the ability to relax is the first
prerequisite, perhaps even the first step itself' to having an OBE.
(out of body experience)

This includes both physical and mental relaxation. Monroe does not
suggest a method of attaining this relaxation, although Progressive
Muscle relaxation, coupled with deep breathing exercises (inhale 1,
exhale 2, inhale 3.... until 50 or 100) are known to work well.

--------------------------------------------------------------------

Page 1



--------------------------------------------------------------------

Step two: Enter the state bordering sleep.

This is known as the hypnagogic state. Once again, Monroe doesn't
recommend any method of doing this. One way is to hold your forearm
up, while keeping your upper arm on the bed, or ground. As you start
to fall asleep, your arm will fall, and you will awaken again. With
practice, you can learn to control the Hypnagogic state without
using your arm.

Another method is to concentrate on an object. When other images
start to enter your thoughts, you have entered the Hypnagogic state.
Passively watch these images. This will also help you maintain this
state of near-sleep. Monroe calls this Condition A.

--------------------------------------------------------------------

Step three: Deepen this state.

Begin to clear your mind. Observe your field of vision through your
closed eyes. Do nothing more for a while. Simply look through your
closed eyelids at the blackness in front of you.

After awhile, you may notice light patterns. These are simply
neural discharges. They have no specific effect. Ignore them.

When they cease, one has entered what Monroe calls Condition B.
From here, one must enter an even deeper state of relaxation which
Monroe calls Condition C-- a state of such relaxation that you lose
all awareness of the body and sensory stimulation. You are almost
in a void in which your only source of stimulation will be your own
thoughts.

The ideal state for leaving your body is Condition C. This is
when it is voluntarily induced from a rested and refreshed condition
and is not the effect of normal fatigue.

To achieve Condition C, Monroe suggests that you practice entering
it in the morning or after a short nap.

--------------------------------------------------------------------

Step Four: Enter a state of Vibration.

This is the most important part of the technique, and also the most
vague. Many projectors have noted these vibrations at the onset
of projection. They can be experienced as a mild tingling, or as is
electricity is being shot through the body.

Their cause is a mystery. It may actually be the astral body trying
to leave the physical one. For entering into the vibrational state,
he offers the following directions:

1. Remove all jewelry or other items that might be touching
your skin.

2. Darken the room so that no light can be seen through your
eyelids, but do not shut out all light.

Page 2



3. Lie down with your body along a north-south axis, with your
head pointed toward magnetic north.

4. Loosen all clothing, but keep covered so that you are
slightly warmer than might normally be comfortable.

5. Be sure you are in a location where, and at a time when,
there will be absolutely no noise to disturb you.

6. Enter a state of relaxation.

7. Give yourself the mental suggestion that you will remember
all that occurs during the upcoming session that will be
beneficial to your weel-being. Repeat this five times.

8. Proceed to breath through your helf-open mouth.

9. As you breath, concentrate on the void in front of you.

10. Select a point a foot away from your forehead, then change
your point of mental reference to six feet.

11. Turn the point 90 degrees upward by drawing an imaginary
line parallel to your body axis up and above your head.

Focus there and reach out for the vibrations at that point and
bring them back into your body.

Even if you don't know what these vibrations are, you will know when
you have achieved contact with them.

--------------------------------------------------------------------

Step five: Learn to control the vibrational state.

Practice controling them by mentally pushing them into your head,
down to your toes, making them surge throughout your entire body,
and producing vibrational waves from head to foot.

To produce this wave effect, concentrate of the vibrations and
mentally push a wave out of your head and guide it down your body.

Practice this until you can induce these waves on command. Once you
have control of the vibrational state, you are ready to leave the
body.

--------------------------------------------------------------------

Step six: Begin with a partial seperation.

The key here is thought control. Keep your mind firmly focused on
the idea of leaving the body. Do not let it wander. Stray thought
might cause you to lose control of the state.

Now, having entered the vibrational state, begin exploring the OBE
by releasing a hand or a foot of the 'second body'.

Monroe suggests that you extend a limb until it comes in contact
with a familiar object, such as a wall near your bed.

Page 3



Then push it through the object. Return the limb by placing it back
into coincidence with the physical one, decrease the vibrational
rate, and then terminate the experiment.

Lie quietly until you have fully returned to normal. This exercise
will prepare you for full seperation.

--------------------------------------------------------------------

Step seven: Dissociate yourself from the body.

Monroe suggests two methods for this. One method is to lift out of
the body. To do this, think about getting lighter and lighter after
entering this vibrational state. Think about how nice it would be
to float upward. Keep this thought in mind at all costs and let no
extraneous thoughts interrupt it. An OBE will occur naturally at
this point.

Another method is the 'Rotation method' or 'roll-out' technique.

When you have achieved the vibrational state, try to roll over as if
you were turning over in bed. Do not attempt to roll over
physically.

Try to twist your body from the top and virtually roll over into
your second body right out of your physical self. At this point,
you will be out of the body but next to it.

Think of floating upward, and you should find yourself floating
above the body.

Monroe suggets you begin with the lift-out method, but argues that
both are equally efficacious.

If, after all this, you still can't project, I recommend
purchasing Leaving The Body, by R. Scott Rogo. It only
costs $7.95 and contains another eight or so techniques.

Not all techniques work for everyone, but chances are
you'll find one that works for you in this book.
Good luck!
Thich Van.

--------------------------------------------------------------------

If you have comments or other information relating to such topics
as this paper covers, please upload to KeelyNet or send to the
Vangard Sciences address as listed on the first page.
Thank you for your consideration, interest and support.

 Guntis Strautnieks, guntis.str@mail.ru  13:27:22 21.03.2006 
Ramacharaka ir labs autors.Taapat ari Roberts Svoboda.