Sapratne.

Pavērojiet TV diskusijas, strīdus interneta komentāros, darba un politiskās sanāksmes vai vienkārši sarunas pie dzeramā glāzes. Pavērojiet uzmanīgi un jūs ieraudzīsiet, ka visbiežāk cilvēki, lai gan runā viens ar otru, neko no otra sacītā nedzird. Katrs tikai izsaka savu sakāmo un viss, otra sacītais, otra argumenti atduras kā pret sienu. Katrs kā spītīgs lopiņš turas pie savas taisnības. Es negribu kritizēt šādu uzvedības modeli, tikai vēršu jūsu uzmanību uz šo faktu un rosinu padomāt kāpēc tā notiek, kāds tam ir iemesls. Un iemesls ir ļoti vienkāršs, patiesie nesaskaņu iemesli vienmēr ir apslēpti zem no tiem izrietošos argumentos (atbalsta punktos). Šādu virspusēju argumentu kauja ir bezjēdzīga, tai ir tikai tik liela jēga cik šie argumenti ved pie patiesā nesaskaņu iemesla (atbalsta punkta).

Pavērojiet TV diskusijas, strīdus interneta komentāros, darba un politiskās sanāksmes vai vienkārši sarunas pie dzeramā glāzes. Pavērojiet uzmanīgi un jūs ieraudzīsiet, ka visbiežāk cilvēki, lai gan runā viens ar otru, neko no otra sacītā nedzird. Katrs tikai izsaka savu sakāmo un viss, otra sacītais, otra argumenti atduras kā pret sienu. Katrs kā spītīgs lopiņš turas pie savas taisnības. Es negribu kritizēt šādu uzvedības modeli, tikai vēršu jūsu uzmanību uz šo faktu un rosinu padomāt kāpēc tā notiek, kāds tam ir iemesls. Un iemesls ir ļoti vienkāršs, patiesie nesaskaņu iemesli vienmēr ir apslēpti zem no tiem izrietošos argumentos (atbalsta punktos). Šādu virspusēju argumentu kauja ir bezjēdzīga, tai ir tikai tik liela jēga cik šie argumenti ved pie patiesā nesaskaņu iemesla (atbalsta punkta). Ja sarunu biedri viens otram neuzticas vai muļķības dēļ nespēj saskatīt domstarpību cēloņus, tad labāk vispār nerunāt, bet kopā gremdēties klusumā un caur to rast kādu saskaņu. Diemžēl mūslaikos muļķība māca ko citu – ir jārunā, vienalga kā un vienalga ko, bet ir jārunā. Muļķība gan nepaskaidro, ka nesaskanīga runāšana tikai padziļina pretrunas. Ja gribi sarīdīt divas vienu otru nesaprotošas cilvēku grupas, tikai liec tām runāt vienalga ko tā, lai tie nespētu saprasties. Šādi runājot, ar katru pateikto vārdu viņi attālināsies viens no otra. Taisnība ir gan vieniem, gan otriem, bet ja viņi nesaprot otru, tad savas taisnības aizstāvēšana labākajā gadījumā pārvērtīsies skumjās par nesapratni, bet primitīvākos eksemplāros tas izsauks naidu un agresiju. Pavērojiet plašsaziņas līdzekļu darbību caur šādu prizmu, nu jums top skaidrs kā tiek savstarpēji sarīdītas valstis, tautas, cilvēki?!


Sapratnes veicināšanai, diskusijai ir jābūt godīgai, kad sarunu biedri patiesi cenšas saprast un novērst domstarpību cēloņus. Diemžēl vai par laimi šādas sarunas ir retums, jo ātri apdomāt un mainīt savus dziļākos uzskatus spēj reti kurš.


Visbiežāk, ja sarunā tiek skarta kāda pamat atziņa, tad oponenta tūlītēja reakcija būs noraidoša vai ignorējoša. Tu vari dūdot cik gribi, neviens uzreiz domas nemainīs. Lai panāktu izmaiņas, cilvēks ir jāieinteresē pārdomāt attiecīgais jautājums, viņam ir jādod informatīvā bāze par ko domāt (argumenti) un laiks, un tad varbūt tas mainīs savus uzskatus. Un atkal, pavērojiet plašsaziņas līdzekļus, ko viņi dara, maļ vienu un to pašu neskaitāmas reizes visdažādākajās formās. Kāpēc?! Tāpēc ka viņiem ir jāmaina cilvēku domas, bieži vien kardināli un uz muļķību. Pārliecināt cilvēku par kaut ko neeksistējošu nav tik vienkārši kā izskatās, cilvēks tak redz, viņa iekšējie aizsargmehānismi strādā, tāpēc presingam ir jābūt nepārtrauktam un pamatīgam. Un vēl jāsaprot, ka muļķības tiražēšanas mērķis mazāk ir pārliecināt mūs par kādas aplamības pareizību, bet gan panākt, lai mēs neatrastu Patiesību. Atcerieties to, kad atkal sāksiet domāt kura no neskaitāmajām muļķībām ir patiesa.


Mūsu uzdevums ir atspēkot muļķību, pārliecināt par muļķības kaitīgumu. Tas ir grūti, bet izpildāmi. Mums ir jāpārliecina nemelojot, nestrīdoties, neapvainojot. Mums ir jāiejūtas oponenta ādā, Mums ir jāsaprot viņš un viņa viedoklis labāk par viņu pašu. Mums ir jāiejūtas muļķībā, tikai tā Mēs varam būt gudrāki par muļķības pārņemtajiem un izārstēt tos.


Iejušanās ir sevis nostādīšana otra vietā. Iejūtoties kāda ādā mēs īslaicīgi pārvēršamies par to, kas ļauj mums saprast otru kā sevi pašu. Pārvēršoties mēs mainām savu atbalsta punktu, uz brīdi aizmirstam savu uzskatu sistēmu un pieņemam otra.


Mēs nedrīkstam žēlot spēkus šīs tehnikas apguvē, pilnveidošanā un mācīšanā, jo tikai tā Mēs varam saprast citus un caur to sadzīvot ar tiem mierā un saticībā.


Esot muļķības ieskautiem Mums ir jāmaskējas. Starp vilkiem dzīvo, kā vilkam jāgaudo, starp muļķiem dzīvojot, kā muļķim jārīkojas. Nedarīt tā ir muļķība, jo bars necieš izlecējus. Nevis vadoņus, kas ir daļa no bara, savējie, kas ir mazliet pārāki, bet tieši izlecējus, kas vīzdegunīgi domā, ka ir gudrāki, labāki, spēcīgāki utt. par tām pabirām – baru. Tāpēc muļķi necieš gudros un pareizi dara, tāpēc muļķi paši izrēķinās ar saviem gudrākajiem pārstāvjiem, ja šie gudrie izrādās muļķi. Un viņi ir muļķi, ja nesaprot maskēšanās lielo nozīmi.


Tāpēc nepieļausim šo kļūdu un esot gudriem būsim muļķi. Pieņemsim muļķību, bet nepadosimies tai, tikai caur pieņemšanu nāk sapratne. Izmantosim muļķību savā labā, cīņā ar muļķību nekautrēsimies pieņemt nevienu no tās daudzajām formām, ja tas šķiet nepieciešams.


Gudra rīcība nav noliegt muļķību, gudra rīcība ir kontrolēt muļķību. Muļķība pārstāj par tādu būt nonākot gudra cilvēka rokās un otrādi, muļķis jebko pārvērtīs muļķībā. Kontrolējama muļķība, lūk mūsu ierocis ar ko Mēs uzveicam muļķību.


 


fragments no “Alūksnes gudro protokoliem”


24.07.2008

Komentāri:

 MB,   18:07:25 28.07.2008
127.0.0.1

Modri, tikai uz nedēļu ;)

 Modris, MB,   14:37:30 28.07.2008
77.38.218.228

Nu, nu, ne tik bargi ar to nerru. Nerriem viss ir atļauts, tā ir sena tradīcija. :)

 MB,   11:36:36 28.07.2008
127.0.0.1

nerrs (78.84.29.14) par izteikumiem 20:58:11 26.07.2008 rezervistos.

 nerrs,   23:02:47 27.07.2008
78.84.29.14

Gugam.
Jā ,tā ir .Tikai nosaukums to ,kontrolējamā muļķiba ,ir nācies man sastapt Kastanedas darbos ,un cik atceros saturu ,viņam to tieši zem tāda nosaukuma pasniedza Dons Huans ar Henaro .:)Cik zinu tad viņi piederēja pie Tolteku tradīcijas.Un tolteks nenozīmē tautību ,bet gan to ,kurš piederīgs pie viņu garīgās prakses.Es lasīju ,ka Tolteku zināšanas ir ļoti senas ,visa tā Nagvāļu būšana esot Atlantīdas atbalss.
Starp citu ,Kalagijā arī ir termins -nagual.

 guga, nerram  22:45:42 27.07.2008
62.85.19.217

'termins ,kontrolējamā muļķiba ,nāk no Kastaņedas grāmatām' :)))... Ķastaņeda ir šādu terminu lietojis savās grāmatās, tas tiesa. Dievs vien zin, vai tādu lietoja tolteki, un, ja lietoja, tad kā tas skanēja :))). Bet katrā ziņā arī ārpus mītiskās tolteku kultūras telpas šis termins ir bijis pazīstams krietnus simtus gadu pirms Kastaņedas. Katrā ziņā pilnīgi droši, ka Rietumu kultūrā vismaz jau Viduslaikos, ja ne vēl stipri ātrāk :))). Un tikpat labi arī dažādās Austrumu kultūrās - katrā ziņā islama - viena no sufiju kultūrā ļoti būtiskām koncepcijām (atceramies kaut vai Nasredina pasaku sižetus un Idris Šaha jauko grāmatiņu 'Idiotu gudrība'), arī indiešu, ķīniešu, un mazāk zinu, bet gan jau arī jūdaisma kultūras telpā :))).


 nerrs,   14:04:57 27.07.2008
78.84.29.14

Ūdens,kurā nav Uguns,
Neveldzē.
Mācība ,kurai nav Sirds,
Nesniedz Piepildījumu.

 Modris, nerram,   03:28:33 27.07.2008
77.38.218.228

'...izmisīgi pieķēries'.
Laikam būtu jāsaka, ka pieķēries es esmu tikai patiesības ideālam, kas Tev neko neizsaka, tomēr Tu maldies, ka kaut kas patiesi garīgs būtu sasniedzams bez šī ideāla piesavināšanās, bez godīguma. Taču - kaut kādus faķīru jociņus jau var piedzīvot arī bez tā, un tad var iedomāties milzīgus garīgus sasniegumus. :)
Tu jau vari runāt augstprātīgas lietas, cik gribi, bet neko Tu neesi ne parādījis, ne pierādījis, tas viss ir vienkārši smieklīgi un mazliet psihopātiski. Tu runā par to, kas tad sunim asti cels, ja ne pats, un pārmet to man, bet patiesībā dari pats, kā to pierāda Tavs iepriekšējais komentārs, un pilnīgi bez kāda pamata, ar to savukārt parādot, ka Tev ir vājš loģiskais aparāts, kā jau to teicu. Un kā var tikt pie patiesības bez attīstīta loģiskā aparāta, mmm... (ja nav šī tiešā redzējuma)?

 nerrs,   00:34:44 27.07.2008
78.84.29.14

Modrim.
Vispār man Tev jāsaka paldies par dažām lietām ,kuras Tu man inkriminēji .Es šo to biju spiests pameklēt ,lai noskaidrotu ,kas ir kas.Rezultātā pārliecinājos lieku reizi ,ka tas Tavs viedums ir tikai ilūzija,kurai Tu esi izmisīgi pieķēries .
Dažos vārdos tas ir pasakāms tā ,ka tas ko Tu pūlies mācīt ir ,ir tikai dažas no daudzajām spekulācijām par pasaules uzbūvi ,bet tas viss nesniedz nekādu reālu rezultātu .Ar rezultātu es saprotu pilnīgi reālu pieredzi ,nevis iztulkotu literatūru.Vāvuļošana nav rīcība sevis izmainīšanā.:)Dzīvo vesels!

 Modris, nerram,   00:13:57 27.07.2008
77.38.218.228

Un tas, ka Tu nevari gudri muldēt, laikam nozīmē, ka Tu esi izglītots patiesībā?...:D :D :D

 nerrs,   00:06:10 27.07.2008
78.84.29.14

Modris.
Ņem par labu !:)
Vārds idiots cēlies no grieķu vārda ἰδιότης (idiótes) - privātpersona, īpašnieks, savādāks, ar laiku izveidojās nozīme - neizglītota persona.
Tas ,ka Tu gudri vari muldēt ,nenozīmē ,ka esi izglītots PATIESĪBĀ!:)

 skauts, Modrim,   23:20:46 26.07.2008
87.226.70.165

Vispār runa negāja par strīdiem!

 skauts,   23:11:39 26.07.2008
87.226.70.165

Tas tik tiešām ir atkarīgs no tā, kas savā starpā strīdās.

 Modris,   22:41:06 26.07.2008
77.38.218.228

...vai arī negodīga, egoistiska motivācija.

 Modris, Skautam,   22:40:15 26.07.2008
77.38.218.228

Strīdos reizēm tomēr dzimst patiesība, vai ne? Un strīdus izraisa negatava, nepilnīga zināšana.

 Modris, Skautam,   22:38:40 26.07.2008
77.38.218.228

:)

 skauts, Modrim,   22:12:13 26.07.2008
87.226.70.165

Nē nesajauci! Vienkārši cilvēkam ir jāklusē un 'jātēlo muļķis' tik ilgi kamēr lietas būtība nav apzelēta un nosūkāta tik tāl, ka ir izprasta no pašām saknēm.

 Modris, Skautam,   21:39:10 26.07.2008
77.38.218.228

Kā Tu domā to 'galvas sajaukšanu'? Es Tev sajaucu galvu, ja?

 Modris, Nerram,   21:37:57 26.07.2008
77.38.218.228

Nu, nosaukt mani par idiotu... Tas no Tavas mutes ir pat kompliments.:)

 skauts, Modrim,   21:00:10 26.07.2008
87.226.70.165

Neko neviens nevienam nepiepras un neviens neko neupurē, vienkārši, pienāk tāds brīdis, ka tu esi pārliecināts, ka nolasot kādu lekciju tu nevienam nasajauksi galvu...

 nerrs,   20:58:11 26.07.2008
78.84.29.14

Tu ,Modri ,manā skatījumā esi vnk. idiots.Ne Tu te kādu vari izdzīt ,ne ielaist !Tā ,kā marš uz būdu,kranci!:)

 Modris, nerram,   20:55:38 26.07.2008
77.38.218.228

'...''svaigajām''idejām ,tad tā ir tikai kārtējā teorētiskā vāvuļošana ,bez pieredzes .Prāta asināšanai !Bet to jau reiz izrunājām.'

Es nezinu ar ko Tu esi kaut ko izrunājis, un ko Tu vari zināt par manu pieredzi. Es zinu vienīgi to, ka Tu esi rupjš tēviņš ar vāju loģisko aparātu, kas lien pa logu, kad viņu izdzen pa durvīm...:)

 Modris, nerram, skautam,   20:52:23 26.07.2008
77.38.218.228

...un nestrādā sabiedrības attīstībai, tādēļ iztiek bez kalpošanas tai. Laikam jau šeit arī ir galvenā atšķirība starp ezoteriskajām skolām, kas tradīcijas veidā ir nākušas no senatnes, un mūsdienu skolām, kas pieprasa aktīvu kalposanu sabiedrībai, pat atsakoties no speciālas sevis attīstīšanas, izņemot īpašību attīstīšanu, kas ir nepieciešamas šai kalpošanai.

 nerrs,   20:33:07 26.07.2008
78.84.29.14

Skautam.
Piekrītu.Tikai piebildīšu ,ka termins ,kontrolējamā muļķiba ,nāk no Kstanedas grāmatām.To paņēmienu tolteku skola izmanto vienkārši ,lai varētu mierīgi dzīvot sabiedrībā ,BET tai pašā laikā palikt savā, vairāk vai mazāk, apskaidrotajā apziņas līmenī .

 skauts, Nerram,   20:21:45 26.07.2008
87.226.70.165

Jā, rakstam nav ne vainas, bet līdz zināmai stadijai, tas ir, tādam kā es plašākā sabiedrībā patiešām vajadzētu tēlot muļķi, jo near, ko derīgu pamācīt vēl nevaru, bet, ja cilvēks to izvēlās par dzīves moto, nu tad viņš ir muļķis!? Nevaig jau dižoties vai slēpt ar savu zināšanu vajag, vienkārši, piedaalīties sadzīvē.

 nerrs,   20:20:51 26.07.2008
78.84.29.14

Kas man būtu jākomentē?Tas ,kas tur ir uzrakstīts ,ir saprotams ,un komenti ir lieki.Es piekrītu tur rakstītajam.
Kas attiecas uz Tavām,Modri,''svaigajām''idejām ,tad tā ir tikai kārtējā teorētiskā vāvuļošana ,bez pieredzes .Prāta asināšanai !Bet to jau reiz izrunājām.

 Modris, nerram,   20:09:40 26.07.2008
77.38.218.228

Svaigas idejas ir tās, ko citi nezina un kas ir PATIESAS, khē, khē, khē...

 Modris, Nerram,   20:08:15 26.07.2008
77.38.218.228

Un kas Tev ir zem astes, nerrrrriņ? :D :D :D
Nu, nu, pakomentē to rakstu...

 nerrs,   19:17:41 26.07.2008
78.84.29.14

Rakstam nav ne vaina ,tikai to saprast var tas ,kurš meklē Patiesību ,nevis iet pa papagaiļa taku !:)

 nerrs,   19:06:11 26.07.2008
78.84.29.14

Modrim.
Tā ,tā ,Modrīc pasniedz ''Patiesas jaunas idejas'!!:))
Nu ,kas gan sunim asti cels ,ja ne pats!:)))Bet ...,kas sunim ir zem astes ,ko?:))))Un to Tu sauc par svaigām idejām?:(

 Modris, nerram,   18:08:47 26.07.2008
77.38.218.228

Es runāju par PATIESĀM jaunām idejām, nevis par Tevi pasniegtajām. Un, lūdzu, neatdarini manu 'khē, khē, khē', jo es to patentēju!:)

 skauts,   16:30:41 26.07.2008
87.226.70.165

Beidzot izlasīju šo muļķīgo rakstu hehe...
Ar tādiem parazītiem, man liekas, pilna pasaule, kuri mācās savtīgiem nolūkiem un netaisās neko mainīt, pilnīga statika!

 nerrs,   15:16:01 26.07.2008
78.84.29.14

Un ....tu ,Modri Slava ,pretendē uz Viedumu??Khēē ,Khēe ...:DDD

 Modris,   14:30:55 24.07.2008
77.38.218.228

Khē, khē, khē... Dumjības!:) Viedais neklausās tādus padomus, jo tie nevis iznīcina muļķību, bet gan ir vērsti uz savas ādas sargāšanu. Kas iet pirmie kaujā, vienmēr krīt. Tāpat tie, kas izsaka jaunu ideju, vienmmēr iesākumā it kā noraujas no muļķiem, tas ir neizbēgami. 'Gudrais', protams, pagaidīs, kamēr otrs izdarīs melno darbu viņa vietā. He, Alūksnes tipiņi! Rāpuļu filozofija.