Ūdenspīpju pīpētājiem (jeb 1 ūdenspīpe = 200 cigaretes)

Ziedlapiņas, kaltēti augļi, medus, garšvielas, mazliet tabakas — nekā slikta — skandē ūdenspīpju tirgotāji. Bet vai tā varētu būt? Ko par nekaitīgo ūdenspīpi domā ārsti visā pasaulē, stāsta Pasaules Veselības organizācijas sadarbības partneris Latvijā tabakas kontroles jautājumos Dr. Jānis Caunītis.

Ziedlapiņas, kaltēti augļi, medus, garšvielas, mazliet tabakas — nekā slikta — skandē ūdenspīpju tirgotāji. Bet vai tā varētu būt? Ko par nekaitīgo ūdenspīpi domā ārsti visā pasaulē, stāsta Pasaules Veselības organizācijas sadarbības partneris Latvijā tabakas kontroles jautājumos Dr. Jānis Caunītis.


— Kā suvenīrus ūdenspīpes ved no eksotiskām valstīm, dažreiz piedāvā restorānu ēdienkartēs kopā ar Austrumu daiļavu dejām, draudzīgās vakarēšanās tās kļūst par pasākuma galveno notikumu. Pat ģimenes ārstu ballē kā viena no atrakcijām reiz tika piedāvāta ūdenspīpe. Turklāt vecāki savas nezināšanas dēļ bieži pakļauj bērnus dūmu kaitīgajai iedarbībai vai pat pieļauj, ka viņi pamēģina ūdenspīpi. Stundā, kas pavadīta, pīpējot ūdenspīpi un elpojot dūmus, kas rodas, oglei degot, tiek ieelpots pat līdz 200 reizēm lielāks dūmu tilpums, nekā izsmēķējot vienu cigareti*. Tie satur tvana gāzi, smagos metālus un vēzi izraisošus savienojumus gluži tāpat kā visparastākās cigaretes. Ūdenspīpes mēdz būt dažādi konstruētas, bet tās visas veidotas tā, lai dūmi pirms to ieelpošanas izietu cauri ūdenim, it kā tos filtrējot no kaitīgajām vielām. Sešpadsmitajā gadsimtā šo paņēmienu izdomāja ārsts Abuls Fass, lai samazinātu pīpēšanas kaitīgo ietekmi uz veselību.


Izrādījās — tāpat kā peles nerodas no netīras veļas, arī ūdenī necik daudz no dūmos esošajam indēm nepaliek. Atdzesētas tās nonāk pīpētāja un tuvumā esošo cilvēku plaušās. Jau pirms pieciem gadsimtiem cilvēki ātri vien saprata, ka šis dūmu caur ūdeni laišanas triks ir tikai maska, lai aiz skaistā noformējuma slēptu veselībai un dzīvībai bīstamo nodarbi. Mūsdienās nepatiesais stāsts par ūdeni, kas izfiltrē kaitīgās vielas no dūmiem, kļuvis par izdevīgu reklāmas paņēmienu, lai tik ļoti kaitīgo pīpēšanu padarītu par it kā nevainīgu laika kavēkli un izklaidi. Tomēr tā nav, jo tabaka jebkādā veidā — košļāta, likta aiz lūpas, smēķēta cigaretēs vai pīpēta ūdenspīpēs — ir nāvējoši kaitīga veselībai.


Lai kas nebūtu rakstīts uz paciņas vai kādas slavas dziesmas neskandētu tirgotāji, arī ūdenspīpēm paredzētajā tabakā ir nikotīns. Un lai gan neliels daudzums nikotīna no dūmiem paliek ūdenī, tiek izkūpināts milzīgs to daudzums, tāpēc filtrēšana nav uztverama kā kaitīguma samazinātāja. Jaunākie pētījumi liecina, ka no nikotīna atkarīgais ieelpo krietni lielāku daudzumu dūmu, ja daļa nikotīna palikusi ūdenī. Līdz ar milzīgo plaušās nonākušo dūmu daudzumu organismā iekļūst vairāk citu kaitīgo vielu. Turklāt gruzdošā ogle, kas dedzina tabaku, vēl rada toksiskus dūmus.


No cigarešu smēķēšanas atkarīgajiem ūdenspīpes pīpēšana nesniedz apmierinājumu. Tāpēc pēc ūdenspīpes kūpināšanas lielākoties viņi taisnā ceļā dodas aiz stūra uzvilkt cigaretes dūmu, tā vēl vairāk ieriebjot savam organismam. Austrumnieciskais šarms — skaistais ūdenspīpes trauks, smaržīgā tabaka, mīts par tīrajiem dūmiem — nodara milzīgu postu, jo ūdenspīpi bieži vien neatsakās lietot pat zvērināti nesmēķētāji un cilvēki, kuri smēķēšanu pārtraukuši. Arī vecāki, kuri parasti savus bērnus sargā no smēķētāju tuvuma, saldā aromāta dēļ ļauj viņiem uzturēties indīgajos dūmos. Nereti cilvēki, kuri atmetuši smēķēšanu, it kā niekojoties kompānijas pēc uzpīpē ūdenspīpi un atkal atgriežas pie cigaretēm.


Bieži vien uz ūdenspīpēm paredzētās tabakas paciņām raksta — 0% darvas. Tehniski šis apgalvojums ir patiess. Bet tad arī uz cigaretēm vai cigāriem to varētu attiecināt, jo, uz tabaku skatoties, aptaustot vai kaut vai apēdot, darvas nav. Tā rodas, tabaku dedzinot. Turklāt ūdenspīpē ievieto lielu tabakas daudzumu, ko pārklāj ar alumīnija foliju, uz kuras liek kvēlojošu ogli, tāpēc, tai degot un reaģējot ar alumīniju, rodas milzīgs kancerogēnu dūmu apjoms.


Valstīs, kur ūdenspīpes tradicionāli ir ļoti izplatītas, piemēram, Ēģiptē, veikti vairāki pētījumi, kas neapstrīdami pierāda, ka ūdenspīpes pīpēšana izraisa tādas pašas slimības kā smēķēšana: vēzi, dažādas sirds un asinsvadu slimības, elpceļu problēmas. Turklāt jebkurš tabakas patēriņa veids atņem spēku un dzīvesprieku, vispārīgi pazemina imunitāti.


Ūdenspīpes kūpināšana grūtniecības laikā paaugstina spontānā aborta vai priekšlaicīgu dzemdību risku. Bērniem, kuru klātbūtnē pīpē ūdenspīpi, ir lielāks risks saslimt ar dažādām alerģijām un elpošanas sistēmas slimībām. Papildus tabakas izraisītajām kaitēm ūdenspīpē nes līdzi tuberkulozes draudus un risku inficēties ar tādiem vīrusiem kā herpe un hepatīts, jo parasti to no viena iemutņa pīpē vairāki cilvēki. Nereti ūdenspīpēm pievieno dažādus aksesuārus — iemutņa filtrus vai ķīmiskas vielas, ko pievienot ūdenim, kas it kā samazina kaitīgo vielu iedarbību uz pīpētāja organismu. Tomēr tie visi ir vien reklāmas triki un dūmu kaitīgumu nenovērš.


Vēl viens no riska momentiem ūdenspīpju plašai popularitātei jauniešu vidū ir tās lielā saistība ar marihuānas smēķēšanu.


dunkurs.blogs.lv


18.01.2007

Komentāri:

 Anna, Modrim,   16:53:00 01.02.2007
85.234.164.55

Es neuztraucos. Es pajautāju, ja gribu saprast, jo man nepatīk nodoties minējumiem (vismaz līdzīgā kontekstā).

Nē, par evolūcijas pakāpēm pavisam neņemos spriest...

 Modris, Annai,   01:32:31 01.02.2007
80.233.142.78

O key! Viss kārtībā, nu neuztraucies tik daudz par to, ko es domāju par Tevi (domāju labi) vai citiem. Par starojumu - es ticu, ka Tu spēj uztvert kādas frekvences, jautājums tikai: cik pilnīgi un kādas? Un nemēģini man šeit atbildēt, es tikai gribu teikt, ka vienīgi Meistari šai jautājumā par evolūcijas pakāpi var būt pilnībā kompetenti ( un informē par to tikai pēc attiecīgā cilvēka nāves, ja vien viņš vispār ir Viņu uzmanības vērts).

 Anna, Modrim,   23:56:08 31.01.2007
85.234.164.55

Tava komentāra pirmā daļa man patika, - tur, kur Tu par gudrību runā, bet otrā daļa apmulsināja. Saki, lūdzu, vai Tu biji izprātojis, ka no manas puses ir bijuši kādi zemteksti, Tev adresēti? Vai Tev izlikās, ka es nodarbojos ar kādu cilvēku, piemēram, Tavas prakses novērtēšanu?! Kā es to varētu? Es taču neko par to nezinu, tas pirmkārt! (Starp citu, arī Tavas dzīves detaļas nezinu, i neesmu interesējusies speciāli...pagaidām ;)) Un, otrkārt, es lieliski zinu, ka garīgās prakses jautājumus un rezultātus ir tiesīgi izspriest tikai attiecīgo cilvēku Skolotāji, bet citiem tur nav nekādas teikšanas. Un vispār, - ja es būtu gribējusi kaut ko pasacīt, tad tā arī izdarītu, un bez aplinkiem. Droši vien pieklājīgā formā, taču pa tiešo (nu, Tu vienkārši mani nepazīsti).

Nē, es nodarbojos pati ar savu praksi un skatos uz sevi. Redzi, es strādāju ar cilvēkiem un situācijas mēdz būt dažādas... un es cenšos ievērot paškontroli (piemēram, kad kāds kaut kādu putru savārījis, bet man par to jāatbild) un analizēju, cik manī paliek patiesa iekšējā miera un labestības ... utt. Tāda ir mana pārliecība: mums visiem var būt labas sajūtas meditācijas, garīgās prakses laikā, taču „sausais atlikums” ir tas, kas ir... reālās dzīves situācijās. Es tiecos šos procesus redzēt bez ilūzijām, - gan to, kas labi izdodas, gan to, kas mazāk labi...

Cilvēka starojums... – jā, es esmu tādus cilvēkus sastapusi!:) Nesaki, ka to nemaz nevar sajust! :)

 Modris, Annai,   16:49:06 31.01.2007
80.233.142.78

Pastāv gudrība un pastāv viedums. Par atšķirībām mēs jau esam runājuši, bet Dainas arī par viedumu runā kā par gudrību, Dainās vārds 'viedums' netiek lietots, kas norāda, ka senatnē abi jēdzieni nebija diferencēti. Ja cilvēka praktiskajai dzīves prasmei nebija pievienots dvēseles viedums, tad viņu sauca par muļķi vai neveikli. Gudrs cilvēks nozīmēja tādu, kurš iztika bez liekvārdības, kura runa bija kodolīga, uzreiz skāra būtību, kura rīcība neatšķīrās no vārdiem, atziņas un griba bija cieši saistītas (...'visi zari stingri stāv'). Vēl gudrības jēdzienā ietilpa liela pieredze ne tikai šajā dzīvē, bet vispār liels nodzīvoto dzīvju skaits. Tā simboli ir: resns ozola stumbrs, pūra lāde, vainadziņš u.c.
Par to praksi: tas ir bieži pārprasts jautājums, un balstās uz vēlēšanos kādam, kurš ir aizskāris dotās personas zemāko ego, iegriezt - sak, tu te gudri runā, bet kā ir tavu dzīvi, ar tavu praksi? Un tad tūlīt uzmetas par lielu speciālistu šajā praksē un saka, redz, tu pīpē, tu lamājies, tu reizēm iedzer, redz, tev ģimene izjukusi, redz, tu esi no darba padzīts, redz, nevari savu ģimeni uzturēt, redz, baznīcā neej, utt. utt. Un visu to uzmet tam - kā argumentu -, kura domas atšķiras no attiēcīgās personas svētākajām pārliecībām. Tādēļ mans ieteikums Tev - nekad neuzmeties par kāda cilvēka prakses novērtētāju, to var novērtēt tikai Meistari, un nevis pēc tā, kā cilvēks šķietami ārēji darbojas, bet gan pēc izstarojuma. Vēl ņem vērā to, ka studijas un meditācija arī ir prakses pašas par sevi, lai arī nenotiek uz ielas. Pastāv divas dzīves - ārējā un iekšējā, un tieši šajā iekšējā dzīvē atšķirības ir tik lielas. Sai Baba savā ārējā izskatā varbūt tikai ļoti nedaudz atšķiras no vidusmēra indieša, savā skaistumā un ārējā 'apgarotībā' pat atpaliekot no daža laba vidusmēra cilvēka, toties cik milzīgas ir atšķirības iekšienē! Bet vidusmēra cilvēks to neredz un nevar redzēt, jo viņam nav tādas uztveres rīku.

 Anna, Modrim,   08:05:55 30.01.2007
85.234.164.55

Ko Tu uzskati par gudrību? Es domāju, ka par gudru var cilvēku saukt tad, kad viņš to, ko mācījies, prot praktizēt. Un pati galvenā prakse – ir ikdienas dzīve. Tieši tā arī ir spogulis, kas reālās attiecībās ar sevi un citiem skaidri uzrāda apziņas attīstības līmeni (Tu minēji dažādus tā aspektus) ... ne filozofiskās apcerēs vai meditācijā aizvadītas stundas.

Es tikai mācos, un man ir visas skolnieka problēmas: i sevis (un domāšanas tai skaitā) disciplinēšanas, i emocionālo svārstība lietas, kuras var novērot utt. – nu vienīgi, ka ar gadiem (sirmu matu man nav vienīgi tālab, ka manos rados cilvēki vēlu sāk nosirmot... man pašlaik ir 39 gadi) skatos uz to visu tomēr tā drusku vairāk līdzsvaroti :))), un domāju, ka kādas izmaiņas arī tomēr pamazām notiek :).

 Girts, Sircc,   07:28:33 30.01.2007
80.232.155.227

'Ne par ko necentīšos Tevi pārliecināt, bet ceru, ka būšu kaut kādā mērā ietekmējis Tavu izvēli ...'

Atvaino, bet jau pati par sevi doma par savu nozīmīgumu, šķietami ietekmējot kaut ko vai kādu (protams, sevi neaiztiekot) pieder pie prāta radītā 'rosola'. Ego, cita starpā, mīl rotaļāties ar šādām lietām.

Pārējam Tevis teiktajam 26.01. 10:25 lielā mērā pievienojos. Interesanti, ka nupat atradu savas sajūtas, izteiktas ar Dena Mindao vārdiem: 'Mums nepieciešams apgūt zināšanas. Bet tad pienāk brīdis, kad izglītošana vairs neko nedod. Tikai tiešā pieredze spēj sniegt mums galīgās dimensijas. Tas nozīmē mācīšanos no dabas un pašiem no savas būtības'.

Tas arī ir tas, uz ko iekšējais draivs dzen fokusēties un tur ir ui! ui! ko rakt un rakt!

Protams, tas nenozīmē, ka grāmatas liekamas mēslainē. Tomēr attieksme un pieeja izlasītajam kļūst pilnīgi cita.

 Modris, Annai,   05:52:00 30.01.2007
80.233.142.78

Viss ir ļoti labi, ko Tu saki, es jau teicu - Tu esi gudra sieviete, un tā tas arī ir. Apzināties prāta dabu var, ja nav pieķēries, nav identificējies ar prātu un tā -ismiem. Distanci no prāta gūst ar meditāciju un citām disciplīnām (studēšanu, kalpošanu). Ja identificējies ar prātu, tas ir kā šaurs prožektora stars, kas apgaismo dažus priekšmetus, visus pārējos atstājot tumsā. Ja neesi pieķēries kādam -ismam un esi ieguvis distanci no prāta, tad it kā esi saules gaismā, kura apgaismo visus priekšmetus to pareizajās attiecībās, tu redzi kā kopainu, tā arī atsevišķo - tā ir intuīcija. Lai iegūtu intuīciju, nedrīkst būt arī nedz pārāk lielas simpātijas, nedz antipātijas pret kaut ko, ir vajadzīga 'dievišķā vienaldzība'.
Jogas (arī bhakti) ir piemērotas cilvēku apziņas attīstības pakāpēm. Bhakti ir domāta emocionāli polarizētiem cilvēkiem, tā ir jūtu attīrīšanas joga, un labākajā gadījumā var kļūt par intuīciju kaut kādā mērā, lai tad tik un tā attīstītu mentālo apziņu (izmantojot šai attīstībai arī to zināmo porciju intuīcijas). Arī jogas nav izkārtotas horizontāli, bet gan vertikāli. Zemākā ir Hatha un Karma jogas - attiecas uz fizisko ķermeni un fizisko darbību, tad nāk Bhakti, tad Gņāna un, visbeidzot, - Rādža Joga. Gņāna attīstā mentālo apziņu, bet Rādža - gribas spēku. Uz intuitīvo līmeni vēl pilnīgāk kā ar Bhakti var iziet no divām augstākajām jogām. Tas nu tā, man liekas, ka Tu jau visu tāpat zini. Vai Tev nav kāda personiskāka problēma? Ar kuru Tu tagad nodarbojies? Būtu ļoti interesanti uzzināt.

 Anna, Modrim,   01:20:59 29.01.2007
85.234.164.55

Es varu pievienoties tam, ko Tu saki: „Ja ar prātu nekontrolē emocijas, tad pie intuīcijas tikt nevar, ja nekontrolē prātu ar dvēseles palīdzību, tad pie intuīcijas tikt nevar..”, - jā, jo pie emocionālām svārstībām un prāta turbulentas darbības intuīcijas balss laikam nemaz nebūs saklausāma. Tāpēc arī cilvēkiem ir meditatīvās prakses, - lai attīrītu prātu no tā visa...

Kā būs ar apgalvojumu, ka „intuīcija ir nākošā fāze aiz racionālās fāzes”, - kad informāciju cilvēks saņem nevis no savas bezapziņas, bet no virsapziņas slāņiem? Es domāju, protams, tādus cilvēkus, kas to ir spējuši, piemēram, Ramakrišna?

Šie virsapziņas stāvokļi... par to laikam Kristus runā, pieminēdams Debesu Valstību mūsos? Un ko ietver budistu „apzināties sava prāta dabu”? Tas ir apzināties, - taču ne ar to saprāta daļu, kas spēj savākt un apkopot faktus, un noteikt cēloņu – seku sakarības starp tiem (ar loģisku slēdzienu palīdzību), bet ar to daļu, ko sauc par intuīciju. Intuīcija neapkopo faktus, taču spēj ienirt parādību būtībā... caur visu lietu vienības tiešu uztveri. Austrumu mistiķi un domātāji nepārtraukti uzsver to, ka augstākā realitāte nevar būt kā refleksijas objekts, to nav iespējams adekvāti aprakstīt vārdiem, jo tā ir ārpus jūtām un arī ārpus intelekta. Droši vien var sacīt, ka šos intuitīvos priekšstatus simbolizē Šivas Kosmiskā deja.

„Dievs ir ar visiem cilvēkiem, taču ne visi cilvēki ir ar Dievu, - tas ir visu viņu ciešanu cēlonis”, sacīja Ramakrišna. Lai būtu „ar Dievu”, cilvēkam ir jāiegūst zināšanas par Viņu, - un acīmredzot caur intuitīvo pieredzi, un tas savukārt nav iespējams bez emocionālās attieksmes – bhakti...

Ceru, ka Tu nesacīsi, ka es mēģinu kaut ko pretnostatīt, – katram domāšanas un uztveres veidam savas funkcijas.

 Modris, Sircc,   05:03:48 28.01.2007
80.233.142.78

Tu runā par 'ezotērām' (t. i., ezoteriskām) zinībām (t.i., mācībām) pēc kurām pasaule esot jāizjūt, nevis jāapraksta. Es nesaprotu par kādām mācībām Tu runā? Pasaule ir gan jāizjūt, gan jāapjēdz, gan jāpārveido, bez tam izjušana var būt gan emocionāla, gan intuitīva, bet starp abām šīm izjušanām starpā ir apjēgšana ar prātu, kurš operē ar vārdiem, jo racionālā domāšana bez vārdiem nav iespējama. šo domāšanas procesu labi ir aprakstījis Vivekānada. Bez vārdiem nevar būt apjēgšanas. Šeit notiek kondicionēšanas process, pie tam sliktākas, nepareizākas kondicionētības tiek aizvietotas ar labākām. Kad šis process ir galā, tad ir jātiek pie intuīcijas, taču intuīcija ir nevis racionālā prāta noliegums, bet gan papildinājums - nākošā fāze aiz racionālās fāzes. Ja ar prātu nekontrolē emocijas, tad pie intuīcijas tikt nevar, ja nekontrolē prātu ar dvēseles palīdzību, tad pie intuīcijas tikt nevar, jo intuīcija ir dvēseles jūtziņa. Noliegt kaut ko ar pretējo ir maldi, jo tā ir dejošana no viena pretpola pie otra, kamēr abi poli īstenībā ir saistīti jeb divi poli vienai un tai pašai lodei vai kokam - 'kokam divi gali, trešais tev pa degungalu' un atkal - āmen baznīcā.

 Sircc,   23:26:31 26.01.2007
84.245.199.2

'Pašas ezotērās zinības māca, ka pasauli jāizjūt. Nevis jāapraksta. Katrs jēdziens ir zīme-nozīme. Jo vairāk zīmju cilvēks uzkrāj, jo vairāk dogmu, 'doto' nozīmju. Sekošana dogmām ir pielūgšana. Pielūgšana ir strupceļš izziņai '
... Proti, ir m ā c ī š a n a un ir m ā c ī š a n ā s. - Vai nu zīmju pārņemšana un nozīmju iekalšana ['ledū' :) ] no kāda cita, kādā viņa zināšanu un izpratnes apjoma daļā. Vai ieklausīšanās sevī un Pasaules vērošana, savām izjūtām meklējot pareizās formas. Par tām, ja ir kopējas sajūtas, vienmēr var vienoties. Bet, ja kopīgi ir tikai termini - tad esam, kur esam (peļķē) ar savu 'akadēmisko izglītību'.
Tāpēc man nepatīk termins Skolotājs. Aizbildnis, Pavadonis, Draugs - jā... Bet, protams, 'Skolotājs' arī ir tikai termins. :)
Māca tas, kurš pats vairs nemācās ;) 'Lielais svarīgums' ir tikai podests, jūras mēslu kaudze-sastrēgums, kas paceļ 'īpašnieku' 'pāri' dzīves nemierīgās straumes riskiem.

Eze,
kā zīme sajušanai, - jā. Tas, kam pieder nozīme, var radīt tās atspulgu zīmē un var pie nozīmes atgriezties pēc paša vajadzības. Tas, kam pieder zīme, var piespiest 'mācekli' atgriezties pie dotās nozīmes, pēc zīmes devēja vajadzības.
Jā, ezotēriķi spieto dabā. Tanī pat laikā, viņiem, tomēr, vajadzīgi draugi.
Kur, dabā, šamos meklēsi :) (atceries, teicu par 'sargātājiem' - viņi IR, bet, - meklēdams neieraudzīsi).

Līga,
tas jau arī bija mantra-saržs... Sarža mantra ;)))

Visiem,
jaukas ziemas brīvdienas! :)

 Līga, Modrim,   14:47:20 26.01.2007
10.195.146.31

Zinu, ka nav. ( bez kādas konsultēšanās:) )Tā ir tikai gramatiska kļūda...

 Modris, Līgai,   14:35:10 26.01.2007
80.233.142.78

Līga - lūdzu, nav ezotēēēriķis, bet gan ezoteeeriķis, jo ir ezoterika, nevis ezotērija vai ezotērika. Tas ir korekti, es esmu konsultējies ar valodniekiem.

 Līga, Sircc,   11:17:18 26.01.2007
10.195.146.31

Man Tava mantra nederēs, tā neatbilst manai būtībai :)
Ezotēriķi - praktiķi daudz un lieki nerunā un pārsvarā māca skolās citiem ezotēriskas gudrības.

 Eze, Sircc  10:36:41 26.01.2007
80.81.33.4

Viņi spieto dabā... es gan nezinu (neesmu pat filozofs, hi hi), ko nozīmē ezotēriķis-praktiķis, bet iedomājos tos satiktos cilvēkus, kas jūt enerģijas no zemes, akmeņiem, kokiem, kam īpašas ir attiecības ar elementiem, stihijām... viņi tiešām ir reti forumā, viņi kaut ko dabā dara...

Man patīk tas, ko esi uzrakstījis par jušanu un vārdiem :))) tajā pašā laikā vienmēr atceros populārāko 'strīdus ābolu' - 'un iesākumā bija vārds'... laikam kā skaņa, vibrācijas, jušana.. kā zīme sajušanai un nevis prātam, ja?

 Sircc,   10:29:14 26.01.2007
84.245.199.2

Līga, Eze,
Kā būtu ar tādu mantru:

Nevis slinkojot un pūstot
Bet gan stumjot, bakstot, grūstot,
Celsim savu dzīvi jauno
Ārpus laba, ārpus ļauna!
[...]

PDPiK!

 Sircc, Ģirts  10:25:16 26.01.2007
84.245.199.2

Par 'rosolu': :)
Pašas ezotērās zinības māca, ka pasauli jāizjūt. Nevis jāapraksta. Katrs jēdziens ir zīme-nozīme. Jo vairāk zīmju cilvēks uzkrāj, jo vairāk dogmu, 'doto' nozīmju. Sekošana dogmām ir pielūgšana. Pielūgšana ir strupceļš izziņai.
Tādējādi, jo vairāk, tajā skaitā ezotēru, iemācītu terminu, jo tālāk no gara izpratnes. Meklēt zīmes citu ļaužu teiktajā, 'mācīties', nozīmē atteikšanos no dievišķās, 'defaultās', sapratnes par pasauli. Vārdi melo. Jo vairāk vārdu un datumu, 'statistikas', cilvēks lieto, jo izsmalcinātāk melo.
I d e ā l ā cilvēkiem jāprot iztikt bez vārdiem. Tos, tāpat, kā naudu, nevar ēst, tiem nav pašvērtības.
Kāds jau izsenis esot apgalvojis, ka zināšanu noliegums ir augstākā gudrība. Tā ka neko jaunu es nesaku.
Un, vēl viena lieta, kas izriet no 'pasaule ir dota, lai cilvēks tajā izprastu sevi [un ietu tālāk]': 'mācīt' pasauli vai, jo vairāk, censties tajā apliecināties, censties 'kādam' kaut ko pierādīt - tā ir savu maldu uzspiešana sev pašam.
Ne par ko necentīšos Tevi pārliecināt, bet, ceru, ka būšu kaut kādā mērā ietekmējis Tavu izvēli (attiecībā uz 'maģijas (zīmju, 'zināšanu')' vai 'garīgo (sirds)' ceļu).

VISIEM:
Interesanti, ka šeit, e-mistikā, starp 'pastāvīgajiem lieotājiem', kā man šķiet, ir nomācošs pārsvars filozofiski, nevis ezotēri domājošo :)
Kur gan 'spieto' ezotēriķi-praktiķi? ;)

 Līga, Ezei,   10:22:51 26.01.2007
10.195.146.31

Tas tā uzreiz ienāca prātā:) Pa rokai nav, bet datorā bija, no R.Baha grāmatas ' Mesijas dienasgrāmata' :) Labi, turpinu strādāt valsts labā :))

 Eze, Līgai  10:18:51 26.01.2007
80.81.33.4

Un Tev viss tā pa rokai? :)))

 Līga, Ezei,   10:12:54 26.01.2007
10.195.146.31

Varbūt der šis: 'Tu esi meistars tajā dzīvē, ko esi nodzīvojis, prasmīgs strādnieks tajā dzīvē, ko dzīvo pašlaik, amatieris tajā dzīvē, ko vēl tikai piedzīvosi'. :)))

 Eze,   10:04:19 26.01.2007
80.81.33.4

Aizdomājos par izpratni. Katram sava izpratne par lietām, bet viens otru neizprot? Tāpat kā patiesība? Vēl ir sapratne. Ar ko tā atšķiras no izpratnes? Sa-prast kaut ko un iz-prast līdz galam? Un kāpēc vispār Prast? No Prāta? Tātad Prāts un Prasme ir cieši kopā? Kaut ko vēl galā vajadzētu... DarītPrasme ...un vēl DarītGriba?

Tas viss nav saistīts ar jūsu sarunu, es laikam sev kādu mantru šodienai meklēju :)))

 Girts, Sircc,   09:21:17 26.01.2007
87.110.8.233

Es runāju par izpratni un tās izteikšanu; ar zināšanām man pašam tā ir, kā ir ....

Tev bija pilnīgas tiesības pateikt savas domas par manis rakstīto un pateikt, kāpēc tās domas ir tādas, kādas tās ir.
Man bija pilnīgas tiesības pateikt, ka tām domām nepiekrītu un pateikt, kāpēc nepiekrītu.
Ar Modri tam nav ne mazākā sakara. Uzbrauciens arī nebija domāts, atvaino, ja sanāca savādāk.

Par novēlējumu - paldies!
Lai Tev jauka diena un jauka nedēļas nogale!

Spriežot pēc tekstiem, ko Tu dari lauksaimniecībā (ja pareizi esmu sapratis, protams) - tas ir grūti, bet tas ir super! Lai tev tas izdodās!

 Sircc, Ģirts  08:30:18 26.01.2007
84.245.199.2

Atvaino. Es nezināju, ka runāju ar Modri.

Lai nu kā, zināšanas un izpratne ir divas dažādas lietas.

Jauku Tev lidojumu.

 Girts, Sircc vēl,   07:43:04 26.01.2007
87.110.8.233

Meditācija, cita starpā, darbojas kā stāvoklis, kad iespējams saņemt atziņas. 'Normālā' ikdienas stāvoklī domājošais prāts saveido savus 'režģus' tā, ka tur neviena Esamības atblāzma cauri nespēj iziet.

Meditācijas stāvoklī 'režģis' izšķīst un tad var sākt apjaust lietas. Lietu apjausme pat var nenotikt meditācijas laikā, impulsus var saņemt pēc tam. Ja regulāri praktizē, cilvēka apziņa noskaidrojās arī parastā ikdienas dzīvē. Savukārt, apziņas noskaidrošanās izpaužas it visā, ko cilvēks dara, cita starpā, arī tekstos, ko raksta.

No Taviem tekstiem, Sircc, izskatās, ka tomēr apziņā vēl ir pamatīgs rosols, kam meditācija īsti nav tikusi klāt. Tāpēc arī apšaubīju Tavu spēju sacensties ar kaķi.

OK, jāpošās uz lidostu.

 Girts Sircc,   07:13:02 26.01.2007
87.110.8.233

Tevi personīgi nepazīstu, lai varētu viennozīmīgi secināt, vai Tev ir izredzes meditatīva stāvokļa sasniegšanā turēt līdzi kaķim. Vērojot, ko Tu raksti un kā Tu raksti, Tev vēl tāls ceļš līdz tam ejams. Bet tas var būt nepareizs iespaids un ne arī es kāds secinātājs. Pie kam, ja Tu spēj ilgstoši vērot prāta darbību un laiskojoties to dari, tad tā vairs nav slinkošana, bet jau visīstākā meditācija.

Vēl divas lietas pie slinkuma un kaķiem.

Pirmkārt, slinkums var būt priekšvēstnesis depresijai. Slinkums var iet roku rokā ar depresiju. Katrā ziņā, tie abi ir viena virziena ceļa malās. Un tāpēc slinkums ir vēl jo bīstamāks.

Otrā lieta - esot zinātniski pierādīts, ka kaķa atrašanās telpā samazina klātesošo stresu. Stresainiem cilvēkiem pat iesaka turēt kaķi. Emanācijas - gan kaitīgās (toksīni, dusmas, bailes), gan labvēlīgās (miers, laime) izplatās apkārtnē. Kaķa meditatīvais miers un reizēm rotaļīgums pozitīvā veidā ietekmē vidi un tur atrodošos.

Cita lieta, ka cilvēkam nevajadzētu, domājot par savu labsajūtu, uzurpēt dzīvnieka labsajūtu.

 Sircc, Ģirts  06:48:56 26.01.2007
84.245.199.2

'Tu tagad piekasies pie formas, ne pie satura!
Pavēro kaķi, kā vinš laiskojas un tad pavēro sevi, kā laiskojies Tu! Starpība atslābināties spējā būs milzīga!

Otrkārt, cilvēks laiskojoties turpina pakļauties domājošā prāta mērkaķa bizošanai. Un tas ir būtiski! Piemēram, cilvēks vēl un vēl 'košļā un norij' tēzes no strīda ar vīru/sievu, kaimiņieni, priekšnieku, u.c. , atkal tādejādi atrodoties konfrontācijā ar Esamību.

Dzīvnieks konfrontācijā ar Esamību parasti neatrodas.'

- Tad es esmu meditatīvs kaķis :))) Kāpēc Tu pozicionē no negatīvā: cilvēks, redz, nedrīkst slinkot, jo nemāk... Māk! Tak jau 'tālāk aizgājis evolūcijā' par minci.

 Modris, Ģirtam,   02:41:10 26.01.2007
80.233.142.78

Darīšanai ir viena laba rokasgrāmata vai jogas virziens pareizāk - karma joga. Tāpat iesaku Tev pameklēt Nacionālajā bibliotēkā grāmatu krievu val. ar nosaukumu 'Artha šastra' - tas ir senindiešu traktāts par valdīšanu, par politiskās dzīves organizēšanu.

 Girts Modrim,   21:15:13 25.01.2007
87.110.8.233

Nē, par dorisko un jonisko ceļu nezinu neko.
Savā laikā diezgan intensīvi riju literatūru (stipri gan mazāk nekā Guga, acīmredzot), šie termini nav trāpijušies.

Pēdējā laikā literatūru lasu maz, jo mācos ņemties ar citām lietām, liekot uzsvaru uz 'darīšanu'.

Starp citu, darīšana pieredzes veidā arī ģenerē zināšanu, kas vēlāk atkal var tikt ieausta darīšanā!

 Girts Modrim,   21:08:39 25.01.2007
87.110.8.233

'Prast domāt', manuprāt, nozīmē ar prāta matērijas palīdzību izdarīt loģiskus slēdzienus.

Man nav pamata būt iedomīgam, jo es to ne pārāk protu (ne pārāk vēl protu arī 'sajust' savādāk - jautājumu spektrs, kur tas varbūt ir izdevies, ir visnotaļ šaurs). Atzīšos, ar baudu lasu Tavus jēdzienu skaidrojumus (tas neattiecas uz Tevis sniegto infu par Hierarhiju - par to neko nezinu un nevaru spriest par apelsīna garšu bez apelsīna pagaršošanas vismaz ar literatūras starpniecību) un vēroju, kā tie saaužās vienotā rakstā gan savā starpā, gan kopā ar maniem pamatpieņēmumiem (kuri varbūt, kā caur atziņām iegūti, var kandidēt uz patiesības statusu).

Pats par jēdzienu 'tulkošanu' neesmu domājis, nedomāju gan, ka citu interešu un prioritāšu dēļ tas man patreiz izdotos kā produktīvs pasākums.


 Modris, Ģirtam,   20:55:58 25.01.2007
80.233.142.78

Lieliski! Te ir tā pozīcija, kura ir vieda. Vai Tu zini kaut ko par dorisko un jonisko ceļu filozofijā? Kurš ir stiprs, iet askēzes ceļu, varmācīgi strādā ar savu gribu, drosmīgi liekot visiem velniem pa purnu, kurš ir vājāks, pielabinās velniņiem, pabaro viņus, un beigās velniņi nomirst aiz garlaicības, jo - ko lai te pavedina, ja cilvēks pats pavedinās. Tas ir epikūrejisks jeb tantrisks piegājiens.

 Modris, Ģirtam,   20:46:42 25.01.2007
80.233.142.78

Kā Tev liekas, ko nozīmē 'prast domāt'? Un vispār, nepaliec iedomīgs, ja Tevi paslavē.

 Girts,   20:40:39 25.01.2007
87.110.8.233

Atgriežoties pie jautājuma par toksīniem (tur ietilpst arī pīpošana), atļaušos iebelzt vienu bišķi garāku komentu (rīt dodos gastroļos ārpus Latvijas, līdz pirmdienai tad komentu nebūs).

Nupat manās rokās nonāca intervija ar Borisu Grebenščikovu (mūziķis, ko es ļoti cienu) un, cita starpā, tur ir sekojošas interesantas lietas (tulkojums mans, neņemiet ļaunā):

Intervētājs: - Mūsdienās jogas izpausmēs Eiropā tiek uzskatīts, ka jēdziens 'jogs'pilnīgi izslēdz alkohola, cigarešu un citu toksīnu lietošanu. Kaut arī daudzi mani skolotāji lietoja augstākminētos toksīnus, tas netraucēja viņiem būt par garīgi augsti attīstītām būtnēm. Vai Jūsuprāt toksīnu lietošana traucē jogas ceļā?

BG: - Viens gudrais, neatceros tieši kurš, manuprāt T.S Eliots, ir pateicis brīnišķīgu lietu:'Pārmērību un pārsātinājuma ceļš ved uz gudrības pili'. Kāda jēga sev likt nedzert un nepīpēt, ja gribās? Ja negribās - tas ir lieliski, ģeniāli - tas ir vislabāk par visu! Taču, ja gribās un tu sev liec nedzert un nepīpēt, tad tu vienkārši tērē lieku enerģiju cīņā ar šo savu dēmonu. Kālab? Labāk viņu pabarot un tad viņš pats pakāpeniski nobeigsies. Esmu nonācis pie tā, ka man lietot alkoholu vairs absolūti nevajag, ja es nonākšu pie tā, ka man pilnīgi negribēsies smēķēt - tad būs brīnišķīgi. [citāta beigas]

Kādreiz rakstīju, cīņu ar vēlmēm salīdzinot ar mēģinājumu aizdambēt vēlmju upi, iegūstot risku, ka kaut kur neadekvātā vietā šis aizsprosts var tikt pārrauts (piemēram, piespiedu celibāts katoļu priesteriem veicina izvirtības ar bērniem).

Te ir tas pats moments. BG teiktajā ir dziļa jēga, tikai - tam ir jāpieiet ar sapratni.

 Eduards, Modrim ,   20:27:59 25.01.2007
87.110.95.5

Piekrītu,terminu neskaidrības ir viena sarežģīta lietiņa.
Nesen kādā virtuālā diskusijā ar pāris ateistiem, pieminot vārdu ''Dievs'' man nācās ļoti ilgi skaidroties par to,ka ar vārdu ''Dievs'' es nekādā gadījumā nedomāju kristīgās baznīcas sludināto Dievu un ticību... :)

 Girts Modrim,   20:16:21 25.01.2007
87.110.8.233

Paldies!
Vispār, man liekas, ka pēdējā laikā domāju par šīm lietām arvien mazāk, kas neiederas jēdzienā 'prast domāt'. Aktuāli interesējošiem jautājumiem ir citi kaut kādi atziņu saņemšanas veidi, noteikti ne domājošais prāts. Domājošais prāts tiek lietots, lai saliktu to visu vārdos un kaut kā sasistematizētu.

 Modris, Eduardam,   19:17:44 25.01.2007
80.233.142.78

Tu esi viens slīpēts zellis. Te ir viena tezauriska neskaidrība ezoterikā, kuru tieši pašlaik cenšas novērst. Tiek meklēti termini, ar kuriem parādīt atšķirību starp iemiesoto dvēseles daļu, kura ir pamatā personībai, un neiemiesoto - parasti daudz lielāko - daļu, kura nepārtraukti uzturas dvēseļu pasaulē. Dvēsele ir kā banka, kura investē inkarnācijā (kamēr personība vēl nav sasniegusi briedumu) tikai nelielu sava potenciāla jeb 'kapitāla' daļu, jo tā ir riskanta investīcija, var arī zaudēt šo kapitāla daļu. Latviešu valodā ir vārdi 'es' un 'Pats'. Es vairāk zttieksies uz investēto jeb inkarnēto daļu, Pats - uz dvēseli dvēseļu pasaulē, kā arī uz garu, kura atspoguļojums dvēsele ir.

 Eduards,Modrim ,   18:34:55 25.01.2007
87.110.95.5

Hmm, ''kontakts ar Dvēseli''. Tātad tas sanāk ''kontakts ar sevi'' ? :)
Vai varbūt kontakts ar savu patieso būtību? :)

 Modris, Ģirtam,   18:06:45 25.01.2007
80.233.142.78

Tu, tāpat kā Eduards un Anna, esi man patiesi tīkamo personu vidū. Tu proti domāt un saprast. Paldies! Gugu es arī cienu, viņam ir tīras emocijas, taču vēl stipri piesārņotas ar pašapmierinātību, trūkst ugunīgas aspirācijas elementa. Domāšana arī attīstīta, bet ar līdzīgiem trūkumiem kā emocijas. Suns jau pārkāpts, bet aste vēl palikusi.
Man liekas, ka nebūtu par ļaunu papildināt Jūsu priekšstatu par meditāciju. Pēc definīcijas meditācija ir kontakta stāvoklis ar dvēseli, identificēšanās ar to. Te nu būtu vietā šo un to pastāstīt.
Cilvēks n a v radības kronis, bet tikai zemāko dabas valstību kronis (ja runājam par to cilvēku, kurš rāpo pa zemi, nevis Cilvēku viņa filozofiskajā nozīmē kā gara un matērijas apvienojumu. Zemes cilvēks ir tikai viens nesvarīgs šī Cilvēka izpausmes aspekts). Zemes cilvēks pārstāv un īsteno individualizētās apziņas attīstības stadiju - no individualizācijas brīža līdz uzkāpšanai uz Iesvētīšanas jeb mācekļa Takas. Taka ir pārejas stadija no cilvēka uz Dievcilvēku, šai laikā zemes cilvēks pieder gan cilvēku valstībai, gan Hiearhijai, viņš ir savienojošs tilts starp abām valstībām.
Tātad tīri cilvēciskā attīstības stadija noslēdzas ar spēcīgas integrētas personības izveidošanu. Visā šajā laikā dvēsele darbojas cilvēkā tikai kā uzraugs, t.i., it kā fonā, aizmugurē. Kad ir sasniegta personības brieduma stadija, parādās nepieciešamība izveidot ciešu kontaktu starp to un dvēseli, t.i., nepieciešamība meditēt, cilvēku sāk mocīt dzīves j'egas problēmas, jautājums: 'Kas es esmu?', nevis vairs vienkārši: 'Ko es vēlētos, lai būtu laimīgs?' Lai atbildētu uz šo jautājumu, cilvēkam ir 'jānirst iekšā' 'es Pats'- elementa akā, jācenšas izveidot gaismas tiltu ar savu būtību. Šī būtība ir dvēsele. šo gaismas tiltu, kurš ir jāuzbūvē, sauc par antahkaranu. Latviešu folklorā atbilstošs jēdziens ir Laimas josta (varavīksne). Šī tilta būvēšanu sauc par meditāciju. Tā var izdoties tikai tad, ja ir izbeigta identificēšanās ar trim zemākās dabas ķermeņiem vai trijām zemākajām apziņas formām - fizisko, emocionālo un mentālo apziņu. Lai attīrītos, lieto kalpošanu kā instrumentu, kā arī studijas, kuras noved kondicionēšanas procesu lidz pilnībai un galam.

 Eze,   18:06:17 25.01.2007
80.81.33.4

Uzbrukt protams nevajag, bet nevajadzētu arī kautrēties brīdī, kad smēķētājs lūdz atļauju uzsmēķēt tavā klātbūtnē, pateikt, ka tas tev nav pieņemami, ja tas patiešām rada diskomfortu. Ir cilvēki, kuriem grūti elpot un paliek nelaba dūša tabakas dūmos.

 Ezoteerikjis,   17:54:19 25.01.2007
193.178.178.81

Modris neko nepareizu nepateica, un dazhi vinjam uzbruka ne pa teemu bez jebkaadiem argumentiem! Vispaar jau raksts nebija uzbrukums piipeetaajiem, bet gan briidinaajums, tai pashaa laikaa uzkatu, ka tie, kas izturaas agresiivi pret piipeetaajiem ir mazo probleeminju mekleetaaji! Laikaa kad es nepiipeeju, es nekad neiztureejos nievaajoshi ne tikai pret tiem, kuri uz ielas vai pieturaas piipeeja, bet arii telpaas, es vienkaarshi to nemaniiju, kaut vai taadeelj, ka dziivee ir interesantaakas lietas, kam pieveerst uzmaniibu!

 Sluņķis, Guga  17:34:47 25.01.2007
84.237.171.99

Citi momenti man nāk prātā vairāk saistībā ar meditāciju kā koncentrēšanos uz kaut ko, bet ne kā meditāciju kā sevis novērošanas procesu.

Ar koncentrēšanos uz kaut ko, kas nav paša rakstura īpašības, rituāliem, mantrām, formulām, un enerģiju radīšanu piesaistīšanu, un kārtošanu gan var iebraukt auzās.

Vispār bardaks, jo katrs droši vien ar meditāciju domā kaut ko citu. Citi arī dala to vairākās stadijās, kas droši vien pareizi, piem. pirmajā stadijā koncentrējis uz piem. Budu, tālākā uz prātu kā tādu.

Aikido ir arī tāds princips prāta attīrīšanai: nekoncentrēties ne uz ko, ļaut domām iet un eventuāli sagaidīt stavokli, kad jaunas nerodas, kamēr ārēji vai fizioloģiski organisma apstākļi nepieprasa uzmanību. Uz ko tad koncentrējas? Neko. Protams, kāds to var nosaukt par koncentrēšanos uz neko, bet lai pamēģina pats, un redzēs, ka viens un tas pats tas nav.

 Modris, Sircc,   17:34:26 25.01.2007
80.233.142.78

Hm... Maitreja nedz smēķē, nedz dzer, bet gan demonstrē cilvēkiem viņu trūkumus tīri dzenbudistiskā veidā. Ja cilvēkam ir kondicionēta neiecietība pret pīpmaņiem, piemēram.
Otrkārt, Sircc, Tev vajadzētu mazliet piesargāties - ja nu Maitreja patiešām ir Pasaules Skolotājs, Kristus? Tu zini, ka karma nesoda vienādi par katras personas aizskaršanu, apvainošanu vai nogalināšanu, teiksim. Ja Tu būsi nodarījis pāri augstāk attīstītai personai, sods būs daudz bargāks neka zemu attīstītas personas gadījumā. Tātad, ja nu Maitreja ir Tas, Kas Viņš patiešām ir, un te apakšā viens Sircc rej uz Viņu, tad kāds būs karmiskais rezultāts?

 Līga, Ezei,   16:18:02 25.01.2007
10.195.146.31

Tu domā datoratkarība? :)))

 Eze, Līgai  15:53:54 25.01.2007
80.81.33.4

Mums nedraud nekas :))) ai, atkarība draud gan :))

 Līga, Ezei,   15:19:58 25.01.2007
10.195.146.31

Tu domā, ka mums varētu draudēt tējas vai kafijas detoksikācija? :)))
Domāju, ka nē:)))))

 Eze, guga  14:57:54 25.01.2007
80.81.33.4

Tu esi foršs, tādā labā noskaņā to pateici !!! :)))

 guga, P.S.  14:53:04 25.01.2007
10.10.2.49

Esmu pārliecināts, ka noteikta veida garīga kultūra tomēr ir vajadzīga cilvēkam kā cilvēciskai būtnei (tāpat kā fiziski vingrinājumi un aktivitāte miesai). Vai to sauc par meditāciju, vai nesauc, tas jau cits jautājums, bet pēc būtības tās ir kādas darbības, kas cilvēku tuvina šim stāvoklim tā vai citādi.
Kas tās ir par darbībām tas atkarīgs no tā, ko nu kurš cilvēks izvēlas. Protams, lielā daļa cilvēku bez tā iztiek, bet lielā daļa cilvēku iztiek arī bez fizkultūras un pat pavisam bez jebkādas plānotas fiziskas aktivitātes, bet tas nenozīmē, ka viņu dzīves neritētu citā kvalitātē, ja viņi tam atlicinātu kādu kaut nelielu, bet regulāru laiku.

 Eze,   14:52:12 25.01.2007
80.81.33.4

Atkarībai no vielas lielā mērā nāk klāt atkarība no 'lietošanas rituāla' un ar to saistītajām attiecībām, tad ir grūtāk atbrīvoties, piemēram, smēķēšana, datoratkarība... Bet, nomainot kafiju ar tēju, atliek paciest tikai detoksikāciju, kas var būt diezgan nemanāma, ja tieksme pēc kafijas nav pastiprināta, teiksim, ar nepieciešamību pacelt zemu asinsspiedienu.

 guga, Līgai  14:44:21 25.01.2007
10.10.2.49

Detoksikācija kā process iestājas tikai tad, ja organisms ir pietiekoši saindēts. Principā problēmas var būt gan ar kafiju, gan ar alkoholu, gan ar visu ko citu, bet vienkārši pārstājot lietot kādu vielu, ja nav ar to saistītas atkarības un organismā nav ar šo vielu saistītu problēmu, īpašu problēmu nebūs arī pašsajūtas līmenī.

 guga, Slunķim  14:39:29 25.01.2007
10.10.2.49

Jā, Tevis minētie momenti ir spēkā esoši, bet ir vēl citi.

 guga, Līgai  14:36:59 25.01.2007
10.10.2.49

Andrim ir taisnība - ikviens cilvēks kā cilvēciska būtne laiku pa laikam nonāk meditācijas stāvoklī, tikai lielākoties tie ir īsi mirkļi. Un ja cilvēks ir pārāk aizņemts ar darbību visu laiku viņš pat to nepamana.

Attiecībā uz sasniegumiem, ko mēs uztveram kā sasniegumus ir būtisks jautājums. Vienkārši darbības maiņa ir ļoti noderīga priekš relaksācijas, bet meditācijai tomēr ir ne tikai relaksācijas uzdevumi. Un vēl - cilvēki ne reti arī pat praktizē kādu meditācijas formu regulāri, bet nezina, ka to tā var saukt. Īpaši Retumu kultūras cilvēki.

 Līga, Sluņķim,   14:31:27 25.01.2007
10.195.146.31

Es kafiju nedzeru jau deviņus gadus, bet man tādi sindromi nebija:))) Tev varbūt tai kafijai vēl kas bija klāt :))

 Andris 8,   14:29:14 25.01.2007
87.110.97.182

Es domāju ,ka katrs piedzīvo laiku pa laikam spontānu meditatīvu stāvokli ,kad tas vienkārši notiek .

 Sluņķis,   14:26:50 25.01.2007
84.237.171.99

Varbūt te var vilkt paralēli ar organisma detoksikāciju vai badošanos vai piem kafijas atmešanu: pēc neilga laika organismā atbrīvojas uzkrātās indes, un liekas, ka pilnīgs vāks. Vēl nedaudz, un jau ir gan tīrāks ķermenis, gan laba sajūta.

Iespējams, lidzīgi notiek ar meditācijas laikā: īsu brīdi nekas, tad sāk nākt ārā visi gļuki. Cik tad viņiem nepieķeras un neslēpj iekšā atpakaļ, bet met ārā un ļauj iet, tik arī rezultāts pozitīvs, bet ja savi gļuki mīļi, tad ar laiku mežs dziļāks.

Laikam tā bīstamība atkarīga no nodoma -- ja mērķis nav attīrīties, bet 'samenedžēt, lai viss bumbās' tad neko labu tāda meditācija-menedžēšana nenes, bet vēl gļukus savairo.

 Līga,   14:24:02 25.01.2007
10.195.146.31

Es arī esmu par dabisku meditāciju jeb kā forumā teica Eze, par spontāno meditāciju, darbības maiņu. Kas man ļoti patika rakstā, tad tas, ka ir cilvēki , kuri bez meditācijas ir sasnieguši daudz vairāk nekā tie, kas meditē. Tādus reālus piemērus zinu pietiekoši daudz.

 guga, I.A.  14:20:20 25.01.2007
10.10.2.49

Nu nevajag jau nemaz sarežģītas tehnikas. Esmu sastapis cilvēkus, kas ir nonākuši lielās briesmās ar pavisam vienkāršām (bet, protams, pēc būtības tehniskām) lietām.

Teiksim kāds cilvēks man stāstīja pavisam nupat kā absolūti nezinājis ko iesākt un bijis lielās ziepēs, kad kādu brīdi bija pakombiņējis un padarbojies kombinējot dažas vienkāršas Hatha jogas bandhas un kādus Kastaņedas Tensegriti vingrinājumus. Pie tam pie akadēmiska ārsta jau šādā gadījumā var arī nemēģināt iet. Tas sapratīs vēl mazāk kā pats ziepēs nonākušais cilvēks, jo taču nezina neko par to, kas notiek un var notikt tiklab ar fizioloģiju kā psihoenerģētiku kā psihi šādos gadījumos. Cilvēku, kam kaut ko jautāt viņam pie tam nebija ne no vienas, ne otras puses (ne pieredzējuša jogas speciālista, ne nopietna cilvēka, kas daudzus gadus būtu cītīgi sekojis Kastaņedas piedāvātajam ceļam un kam būtu nopietna pieredze ar to).
Iespējams, ka to puisi tikai Dieva žēlastības izglāba.

Pat ar pavisam vienkāršiem vingrinājumiem cilvēks var nonākt arī situācijā, kad nenotiek pat nekas slikts, bet pietiek ar to, ka notiek nezinātājam neparastas lietas. Cilvēks var aiziet pat pie ārsta. Tas savukārt neko nezina, bet dabiski iedod kaut kādu terapijju, kādas ķīmiskas zāles, uzstāda diagnozi. Tur var būt pat smieklīgi kuriozi, ja tam kādreiz nebūtu pavisam ne pozitīvi rezultāti.

 Eze,   14:17:28 25.01.2007
80.81.33.4

Man patīk tas raksts un akcenti, viņš mani uzrunā un atbild uz jautājumiem. Ka tas, kas varētu mani nezinīti biedēt, tā nav tā pareizā meditācija. Ka tā īstā ir pietiekami sarežģīta, ja gribi iet tik tālu, bet vienkāršā - pieejama. Ka speciāla meditācija nav obligāta.

Ka 'Meditācijas uzdevums ir padarīt cilvēku laimīgu. Tieši dzīves ikdienas ritums ir mēraukla meditācijas izprašanai.' un ka pareizas meditācijas sekas cilvēka izpausmē ir starojoša labestība un siltums.

Un vēl mani nomierināja šis, pat neticamais, teikums:
'Nevajag neko šajā Pasaulē nonest. Tā ir absolūti svēta un kārtībā, bet meditācijas uzdevums ir atklāt pašam sevi, atklāt pašam savu patību, atmest savu egoismu.'

Un atradu skarību starp meditāciju un apceri:
'Tīri akadēmiski raksturojot, meditācija ir tikai apziņas sagatavošanās process apcerei. Apcere vairs nav mentāls darbs. Tas ir tāds dziļš integrāls darbs, kurā apziņa cenšas pati sevi novērot no malas, tas ir jau virs apziņas.'

 guga, P.S.  14:06:18 25.01.2007
10.10.2.49

Un pēdējie minētie nu nav tā arī, ka būtu vienkārši Rietumu sabiedrības subprodukti. Tie ir vienkārši dabiski procesi paši par sevi, kas arī var novest un arī noved ne reti pie meditācijas kā stāvokļa, vismaz uz kādiem īsiem mirkļiem, ja ne vairāk.

Bet sistemātiska sekošana kādam noteiktam garīgam ceļam, protams, ir kaut kas cits. Tomēr tas nenozīmē, ka pēdējais ir pārāks par pirmo. Neviens mēs nezinām, kurš kurā ceļa posmā atrodas un kurš ir kuram priekšā, kurš kuram aizmugurē, kurš var spēlēties un kuram Dievs atļauj spēlēties kā bērnam un kuram vajag vēl kādu nastu kādu gabaliņu panest pirms viņš to varēs nolikt zemē. Kuram vajag disciplīnu, bet kuram vienkārši brīvību. Katram savi uzdevumi dzīvē. Un ne reti pat mēs paši tos nezinām.

 I.A. ,   14:04:40 25.01.2007
80.232.228.12

Piekrītu jums, ka ar meditāciju vienneko nevar sabeigt.Ja cilvēkiem rodas problēmas, tad to pamatā jau ir kas cits. Meditācija kā saplūsme ar dabu un dievišķo var cilvēkam tikai palīdzēt. Piekrītu Gugam, ka tas ir dabiski. Ja ar meditāciju saprot ļoti sarežģītu tehniku izmantošanu un uzspīlēti cenšas tādējādi ko sasniegt, tad var būt, ka rodas arī kādas problēmas, bet par to nevaru spriest.

 guga, Līgai, Girtam vēl  13:54:23 25.01.2007
10.10.2.49

Bet ar vienkāršu, tīri dabisku meditācijas procesu pašu par sevi gan man liekas absolūti neko nevar sačakarēt. Prāts atslābinās, ieiet alfa ritmā, miers ienāk prātā un viss. Meditācija uz savas reliģijas ideālo tēlu un vērtībām, vienkārši atslābināšanās un klusuma ienešana prātā, meditācija uz dabas skaistumu, skaistu un ideāliem piesātinātu mūziku, sveci, jūru, upi, zvaigznēm un Mēnesi, uz saullēktu vai saulrietu, skaistu ziedu, vai plašajām debesīm. Man liekas tas viss ir cilvēkam dabiski un nav tur nekādu risku.

 guga, Līgai  13:48:32 25.01.2007
10.10.2.49

Nu apskatījos - pagaidām gan tikai pārbraucu pāri. Vēlāk izlasīšu rūpīgāk, bet arī no tā man pietiek, lai piekristu Ģirtam, ka akcenti ir salikti tā drusku nu nezinu - nu laikam tomēr pārāk uz to 'briesmīgā meditācija' pusi. Protams, var piekrist, ka daudziem intelektuāļiem tā ir tikai intelektuāla spēle, bet tad tā nav meditācija.

Meditācija pati par sevi kā stāvoklis ir dabisks process. Dabiska cilvēka apziņas spēja. Tur nav nekā ne mistiska, ne īpaši noslēpumaina šajā procesā pašā par sevi. Bet cilvēciskais stulbums un prāta manipulācijas jau vienmēr var aizvest sāņus.

Personīgs Skolotājs, protams, ir ļoti vēlams, vēlāk, kad ceļā jau ir paiets kāds gabaliņš uz priekšu, arī nepieciešami vajadzīgs, bet, kas varbūt ir vēl svarīgāk, tas ir atrast savu ceļu un stingri turēties uz tā, kamēr ir sasniegts noteikts rezultāts. Viens liels risks rietumniekiem ir ziņkārošanās no vienas kustības pie otras, no vienas metodes pie otras, vēlēšanās uz savu galvu visu ko kombinēt kopā, ne pie kā neaizķeroties un nespējot neko darīt sistemātiski ilgāk par gadu, diviem, vai pat vēl mazāk. Tā tiešām neko nevar sasniegt, un ar kombinēšanām uz savu galvu tiešām arī gadās, ka fundamentāli sačakarē savu veselību. Un eksperimenti okultā laukā un enerģētiskie eksperimenti bez Skolotāja vadības un instrukcijām patiešām ļoti bīstami.

Bez tam ar NewAge literatūru ir parādījies ļoti daudz tekstuālu avotu (grāmatas un WEB), kas māca visu ko, visneiedomājamākās, ne reti absolūti intelektuāli konstruētas tehnikas, bet citreiz arī pat spēcīgas tehnikas no dažādām tradīcijām, izraujot tās no konteksta un neuzņemoties itin nekādu atbildību par sekām.

 guga, Girtam, Līgai  13:27:50 25.01.2007
10.10.2.49

Par kategorismu - nu tas mums visiem ir risks. Vienmēr gribās savu patiesību absolutizēt, reizēm pat nezinot ne tuvu ir tā patiesība patiešām, vai tomēr nē... Jūs mani saintriģējāt, ko tad tur PK ir 'izšāvis' ;)))...

 Līga, Gugam,   13:27:17 25.01.2007
10.195.146.31

Varētu jau es Tev pa e-pastu aizsūtīt, bet vieglāk ir paskatīt www.saulesjosta.lv :)

 Līga, Ģirtam,   13:25:25 25.01.2007
10.195.146.31

Man par meditāciju ir savs viedoklis, bet Tavam teiktajam šeit es piekrītu. Pati biju ievērojusi no P.Kļavas teiktā, ka daudziem jauniešiem tiešām ir nevis siltums un laipnība sejās, bet aukstums. Tur viņa teiktajam varētu būt taisnība.

 guga, Līgai  13:21:40 25.01.2007
10.10.2.49

Neesmu lasījis un pat nezinu, kur to var izlasīt. Vienīgais MIL, ko pārskatu puslīdz regulāri (aptuveni vienu līdz divas reize nedēļā) ir laikraksts Diena, jo man viņš nāk uz mājām (jā, pēdējā laikā vēl arī ieskatos Mistērijā, jo redz ir sanācis pašam tur kaut ko nopublicēt).

Tad Tev ir jāpiegādā man skanēts materiāls vai kā, lai es varu izlasīt, jo uz bibliotēku jau arī tādēļ neiešu :))). Bet vispār domāju, ka P.K. ir sakarīgs puisis, lai gan tāpat kā mēs visi arī ir savu vienu otru reizi varbūt kļūdījies. No kļūdām mēs neviens neesam pasargāts.

 Girts Līgai,   13:21:20 25.01.2007
87.110.8.233

Tu tagad piekasies pie formas, ne pie satura!
Pavēro kaķi, kā vinš laiskojas un tad pavēro sevi, kā laiskojies Tu! Starpība atslābināties spējā būs milzīga!

Otrkārt, cilvēks laiskojoties turpina pakļauties domājošā prāta mērkaķa bizošanai. Un tas ir būtiski! Piemēram, cilvēks vēl un vēl 'košļā un norij' tēzes no strīda ar vīru/sievu, kaimiņieni, priekšnieku, u.c. , atkal tādejādi atrodoties konfrontācijā ar Esamību.

Dzīvnieks konfrontācijā ar Esamību parasti neatrodas.

 Girts Līgai.,   13:12:52 25.01.2007
87.110.8.233

Interesanti, ko atbildēs Guga.

PK, manuprāt, reizēm izceļas ar dažādām kategorisma parafrāzēm, kuras balstītas uz kaut kādiem priekšstatiem, un tikai. Līdzīgi tas bija savulaik ar Grabovoju, līdzīgi, tas, manuprāt, ir tagad ar interviju par meditāciju.

Nenoliedzami, intervija apstiprina jau še Modra pausto, ka zināšanai ir jābūt pirms darīšanas.

Tajā pat laikā, ne jau meditācijā ir pats lielākais klupšanas akmens! Širmja aizbraukšanas risks vislielākajā mērā izpaužas, cilvēkam bez zināšanām iesaistoties garīgā kustībā, jo:
1) cilvēkam bez sagatavotības ir tendence pieņemt kustībā paustās dogmas par vienīgo patiesību, tādejādi ieslogot sevi 'kastītē';
2) rodas pārākuma sajūta pār pārējiem - tipa, es jau, redz, nodarbojos ar apgaismības sasniegšanu, a jūs, dunduki, vēl nē. Es jau esmu sasniedzis 5 pakāpi, a jūs vēl mīcāties pa ceturto! Sākās ego manifestācija un attiecīgās izpausmes. Piemērus var kaudzēm saskatīt iz šiem pašiem portāliem. Pasaki vēl, ka viens, kurš bļaustās par pašrealizācijām, sevi neuzskata par pārāku pār tiem, kas šīs 'pašrealizācijas'nav saņēmuši!

Te rodās visas sviestā saiešanas pazīmes, ko PK piedēvē meditācijai!!!! Te ir vajadzīgi zinošie skolotāji, kas cilvēku var pavest aiz rokas!

Meditācija ir tikai viena garīgās prakses daļa, tiesa, būtiska un arī nenoliedzami uzmanīties prasoša.

Manuprāt, šī intervija ir kaitnieciska, lai neteiktu vairāk, jo ir salikti pilnīgi aplami akcenti uz būtiskām lietām.



 Līga, Ģirts,   13:05:28 25.01.2007
10.195.146.31

Nu šito es nezināju, ka mani kaķi meditē:))))))
Man gan šķiet, ka laiskošanās un slinkošana ir viens un tas pats.

 Eze, Ģirtam  13:01:42 25.01.2007
80.81.33.4

Bingo! Galvenais ir attieksme pret savu slinkumu. Kā nosauksi, tā dzīvosi :))) kaķiem murrrrr!

 Girts, Sircc,   12:53:41 25.01.2007
87.110.8.233

Jā, jā, slinkums ir organisma aizsargreakcija pret nolietošanos!
:))))))
Slinkums ir viena no spēcīgākajām indēm indivīda jebkādā izaugsmē, ieskaitot garīgo. Nebraukšu iekšā dziļāk, lai šo pamatotu; nav mērķis ieslīgt garās diskusijās par acīmredzamo.

Kas attiecas uz Tevis minēto ietekmi uz pasauli - no 100 mērkaķu teorijas zini par kolektīvo apziņu. Visi mēs tādejādi esam sasaistīti un viena indivīda tieksme slinkot atstāj iespaidu uz visas pasaules kolektīvo apziņu.

Slinkošanu aprakstot, nevajag kā piemēru minēt kaķi. Kaķis savu laiskošanos pavada pilnīgā atslābuma stāvoklī, tā ir vairāk meditācija nevis slinkošana.

 Eze, Sircc  12:22:15 25.01.2007
80.81.33.4

Nu mīļi jums tajā ļoooooooti gudru cilvēku apvienībā :)))

 Līga,   11:53:40 25.01.2007
10.195.146.31

Tas droši vien atkarīgs no tā, ko katrs saprot ar vārdu slinkums:)) Kaķiem tas ir dzīves stils:))

 Sircc, Ģirts  11:52:04 25.01.2007
84.245.199.2

Kā tad pasauli negatīvi ietekmē slinkošana?
'Slinkums' ir organisma dabīga reakcija uz nelabvēlīgiem apstākļiem ;)
http://meeting.oho.lv/meeting.php?cmd=intereses&grupaid=12&subgrupaid=2381&temaid=833361

 Līga, Gugam,   11:33:31 25.01.2007
10.195.146.31

Vai esi lasījis P.Kļavas viedokli par meditāciju rakstā ' Kruķis cilvēka prātam'? Būtu interesanti uzzināt Tavas domas?

 Girts Līgai,   11:08:37 25.01.2007
87.110.8.233

Jā, nu, kopējo vājību summai patiešām tā kā vajadzētu mazināties.
:))))
Cita lieta, ka tās no apslēpta, sevī dziļi norakta stāvokļa var izpeldēt virspusē. Bet tas patiesībā ir super, jo redzama ego izpausme ir vieglāk izšķīdināma nekā apslēpta.

 Līga, Ģirtam,   10:54:01 25.01.2007
10.195.146.31

Jā, ' u každovo svoi nedostatki' ir un būs:))), bet garīgs cilvēks dusmosies, naidosies, tenkos arvien mazāk kā citi. :)

 Girts Līgai vēl,   10:52:18 25.01.2007
87.110.8.233

Protams, uz pīpošanu ir populāri riet, jo tās radītās emanācijas mēs spēcīgi sajūtam ar jutekļiem.

Pārējo manis minēto vājību emanācijas ar jutekļiem var tieši nesajust. Taču tas nenozīmē, ka to nav. Tas nenozīmē, ka tie var nebūt ar vēl graujošāku iedarbību gan uz sevi, gan apkārtējiem, kā pīpošana.

 Guntis Strautnieks, guntis.str@mail.ru  10:49:59 25.01.2007
81.198.38.15

Attieciba par smekjeshanu - to atmest ir gruutaak - bet tie kas sakushi praktizet Sahadza-Jogas meditaciju - pamazaam atmet : pariet uz vieglaakaam cigareteem...smekjee mazaaku skaitu ....lidz pavisam izbeidz ar to niekoties/ar smekjeshanu....

 guga,   10:46:25 25.01.2007
62.85.19.217

Cita lieta, ka cilvēkiem var būt kārdinājums iedomāties, ka lūk es esmu liels jogs, es esmu neatkarīgs un varu tur pa labi, pa kreisi meitās iet, dzert alkoholu un arī smēķēt - es to visu transformēju 'gudrības enerģijā'. Un cilvēks i nejūt, ka jau ir pārvērties par parastu no 100 vājībām atkarīgo kaut arī daudz lasījis un var lotosa pozā apsēsties...

Tā arī gadās diezgan bieži (tā gadoties pat Austrumu zemēs)...

 guga,   10:40:49 25.01.2007
62.85.19.217

Principā smēķēšanu var arī izmantot zināma veida okultām vajadzībām - Indijā daži ordeņi un arī daudz kur citur (piemēram Amerikā) ir cilvēki, kas tā dara. Tāpat arī ar alkoholu (teiksim hlisti Krievijā - specifisks piemērs, bijušais hlistu sludinātājs Rasputins). Tie cilvēki parasti nereibst pat no ievērojamiem alkohola daudzumiem utml. Tādos gadījumos tur nav ko apspriest, jo tas neattiecas uz parasto cilvēcisko domāšanu.

Tajā pašā laikā vienkārši atkarība no šiem vielām, protams, būtu jāuzvar jebkurā gadījumā. Jo atkarība vienmēr ir ļoti traucējoša virzībai uz priekšu - jebkuras formas atkarība. Bet tāpēc nosodīt cilvēkus, kam ir tāda vai cita atkarība arī nav iemesla, jo kam gan no cilvēkiem nav tāda vai citāda atkarības forma - tikai jau stipri tālu ceļā aizgājuši cilvēki var būt tik stipri, ka var teikt, ka nav atkarīgi ne no kā. Katram mums jācīnās ar savām vājībām. Protams, palīdzot citiem, ja tie to lūdz.

Vārdu, ar ko dažos sanskrita tekstos apzīmē cilvēka augstāko sasniegumu līmeni arī var tulkot kā Neatkarība (Kaivaljam viens no tulkojumiem).

 Girts Līgai,   10:31:26 25.01.2007
87.110.8.233

Tikpat labi - vai garīgs cilvēks piesārņos Telpu dusmojoties? Naidojoties? Tenkojot? Slinkojot?

Te ir runa par vājībām. Kulītes - vājību izpausmes - var būt dažādas. Vēži ir būtībā tie paši. Katram vājības ir savas. Ja to nebūtu, mēs atrastos jau citās dimensijās.

Ja cilvēks ir nostājies uz garīgu meklējumu ceļa, tas nenozīmē, ka viņam nav vājību.

 Sircc, LM  10:23:17 25.01.2007
84.245.199.2

1. Maitreija ir spogulis. Kā pati pasaule.
Tāpēc arī viegli lasās. Bet saprot tajā katrs savu.
Esmu šo un esmu to lasījis.

2. Līga prātīgi saka.

 Līga,   10:18:03 25.01.2007
10.195.146.31

Vai garīgs cilvēks piesārņos gaisu smēķējot?

 LM, Sircc,   09:56:15 25.01.2007
84.237.133.76

Izskatās, ka Tu neesi pazīstams ar Maitrejas darbiem. Viņš patiešām ir labs, ļoti skaidri un saprotami runā par būtisko. Iesaku palasīt, pirms noliedz.

 Girts,   09:45:53 25.01.2007
87.110.8.233

Dažas domas par pīpēšanu un ne tikai.
Atzīšos, kādreiz piederēju pie tiem, kas pīpēšanu un garīga ceļa iešanu uzskatīja par nesavienojamām lietām.

Vēlāk nonācu pie dažām atziņām. Pīpēšana, protams, ir kaitīga, cilvēks kaitīgās emanācijas uzņem gan sevī, gan izplata apkārtējā telpā. Tajā pat laikā, naida un dusmu emanācijas arī ir kaitīgas gan sev pašam, gan apkārtējiem. Tad ar ko nepīpētājs naida un dusmu izplatītājs ir labāks par pīpētāju?? Protams, es nerunāju šeit par absolūtām kaitīguma mērvienībām (nez, vai iepējams 'izmērīt' kaitīgumu dusmām un cigaretēm), tomēr būtība jau ir citā - nepilnības ir katram. Nav ko nosodīt citus, skatamies uz sevi - uz dusmām un naidu mēs katrs šad tad pavelkamies. Un kur vēl patenkošana? Un pabaumošana? Tas viss ir enerģētiskās telpas piesārņošana.

 Sircc,   09:02:48 25.01.2007
84.245.199.2

'Tu laikam nezini, bet Maitreja bieži parādās cilvēkiem. Nereti ar cigareti vai alus pudeli rokā - tā norādot uz neiecietības kaitīgumu.
Es neatzīstu homoseksuālistu vēlmi izrādīties, bet tā milzīgi neiecietīgā kņada, kuru sacēla baznīcas vīri un sievas, man bija ļoti pretīga.' u.t.t. / Modris /

Uz šo man pat nav nekāda komentāra, ja nu vienīgi, aicinājums atminēt leģendas par Atlantīdas vai Sodomas,Gomoras galu.
Novēlēsim Modrim mieru un sapratni un atbrīvošanos no tās dievības, ko viņš saskata Maitrejā! No sirds.

 Eze, Modrim  08:01:51 25.01.2007
80.81.33.4

Nu labi, bet 'vice versa' ir 'apgrieztā secībā, otrādi' /L.Čerfases 'Latīņu spārnotie teicieni'... :)))

(es nebiju 'šoreiz bez', bet gribas mazliet bērnišķīgi ar smaidu atkosties tīri intonācijas ziņā)

Bez tam, varbūt ir nozīme precizēt, ja lietojam tos vārdus :)

Eh, man jau arī patīk gan viena otra sava vājība, gan tās tās dedzīga aizstāvēšana, gan spilgti izteicieni emociju karstumā.

 Modris, šoreiz vēl,   04:11:48 25.01.2007
80.233.142.78

Nevajag man pierakstīt to, kas es neesmu un arī neesmu sevi par tādu nosaucis. Es nepretendēju nedz uz svētā, nedz apgaismotā statusu. Vispār, man jebkāds status ir pie vienas vietas, ar statusiem lai nodarbojas citi, kuriem tas rūp. Smēķēšana varbūt ir netikums, bet man tā patīk un vice versa. Kas Tev tur par daļu?
Es neesmu ideāls un nesēžu iesvētītajiem pie labās rokas, bet gan ar viņiem reāli sadarbojos, tas ir - palīdzu viņiem viņu darbā. Tas nevienam nav liegts, arī Tev ne. Tas ne tikai nav aizliegts, bet gan būtu vēlams no visiem. Varbūt, ja Tev tad izdosies viņiem sēdēt pie labās rokas, es tikai priecāšos. Sevišķi vājš cilvēciņš (pēc savām prāta spējām un arī fiziski) es arī neesmu, jo citādi Tu man varbūt pat nepievērstu uzmanību, bet laikam (pašam nezinot) es esmu Tev diezgan pamatīgi iebelzis.
Tu laikam nezini, bet Maitreja bieži parādās cilvēkiem. Nereti ar cigareti vai alus pudeli rokā - tā norādot uz neiecietības kaitīgumu.
Es neatzīstu homoseksuālistu vēlmi izrādīties, bet tā milzīgi neiecietīgā kņada, kuru sacēla baznīcas vīri un sievas, man bija ļoti pretīga. Jo runa ir par ārējo formu, kuru baznīca prasa ievērot, nevis par iekšējo saturu. Vai ar savu seksa nicināšanu starp vīrieti un sievieti baznīca pati nav veicinājusi liekulību un slēptu homoseksuālismu priesteru vidū (katoļu baznīcā)? Fanātiska neiecietība ir slikta jebkurā formā, jo balstās uz kondicionētību, nevis uz izpratni, nevis uz vēlēšanos saprasties. Smēķētāju ir jāsaprot, tāpat dzērāju vai narkomānu. Ko Tu jēdz no smēķēšanas, ja neesi smēķējis? No citu nostāstiem vai no ārstu šausmu stāstiem? Uz paciņas ir rakstīts: 'Smēķēšana nogalina', bet tie ir tīri meli, jo es smēķēju jau vairāk nekā 40 gadus un esmu dzīvs, kamēr daudzi nesmēķētāji jau sen ir aizgājuši viņā saulē. Es nesaku, ka smēķēt nebūtu kaitīgi, bet tikpat kaitīgi bija miljoniem gadu dzīvot ar ugunskuru apsildāmās telpās bez dūmvada, tikpat kaitīgi ir strādāt operā vai kinostudijā par skatuves strādnieku nepārtrauktos līmes un krāsas putekļos... es varētu nosaukt vēl un vēl veselībai kaitīgus apstākļus. Ko Jūs tik fanātiski uzmetušies virsū smēķēšanai, kura patiešām palīdz domāt? Bet es zinu kāpēc. Tādēļ, ka ir cilvēki, kuriem vajag kādus citus vajāt - vai nav vienalga kāda iemesla dēļ, ādas krāsas, citādas reliģiskās vai nacionālas piederības dēļ , vai tādēļ, ka tie ēd vai neēd gaļu, vai tie smēķē - vai nav vienalga, ka tik būtu iemesls. Un tad attiecīgais upuris tiek vainots visos nāves grēkos. Vai saskati sevi šajā portretā, Tu - 'šoreiz vēl', ķēms gatavais ar mātes pienu aiz ausīm?

 šoreiz bez, Modrim  11:11:36 22.01.2007
84.245.208.4

Un atkal... - tu citus tiesā, ja viņi nedomā pēc tavām iemācītajām dogmām, bet tiklīdz kāds nedaudz norāda tava netikuma virzienā ( smēķēšana), tad tu izriez savas adatas un mēģini ieskaidrot, cik smēķēšana laba....
Esi taču konsekvents -ja esi ideāls, kas bezmaz sēž iesvētītajiem pie labās rokas (tavuprāt), tad turies pie ideāliem, ja esi tāds pats vājs cilvēciņš kā visi, tad arī tā pasaki, nevis tēlo apgaismoto...

 Modris,   05:42:23 20.01.2007
80.233.142.78

Tas vēl ir jautājums - kurš izplata lielāku indi: smēķētājs vai fanātisks pasaules tiesātājs? Visas indes ir viegli neitralizēt, ja ir kontakts ar dvēseli, bet tā inde, kura rodas no tīšas ieganstu meklēšanas, lai varētu kaut kādi saindēt citu cilvēku dzīvi ar neiecietību un savu fanātismu, ir viena no visgrūtāk neitralizējamām. Es vēlreiz atkārtoju - nav nevienas sliktas lietas, kurai nebūtu savs pozitīvs aspekts, un otrādi.

 Eduards,   17:20:51 19.01.2007
87.110.95.5

Būšu parupjš, bet Baltais Tēvs(pašpasludinātais Pasaules Valdnieks) smēķēšanu salīdzinājis ar Velna dzimumlocekļa sūkāšanu.

 Sircc, Sluņķis  15:29:58 19.01.2007
84.245.199.2

Llaps! Kas tāds Vunšs?

 Sluņķis,   11:27:39 19.01.2007
62.84.25.114

par tēmu -- no A. Vunša

592. Caur stipro indi tabaka dara cilvēka dvēseli slimu, pats sātans tabaku stādījis, lai sabiezinātu gaisu.
593. Tā katrs iesācējs tiek apdullināts, un sekas it labi ir redzamas — tās vemšana, dilonis, slimīga miesa, galā negatavs pāriešanai.
594. Kad dvēsele šķiras nesagatavota, tai grūti ir nonākt līdz skaidrībai; tieši tādēļ čakli sātans ķer dvēseles jaunos gados.
595. Un visām tādām dvēselēm caur uguni jākļūst tīrām; tās sāpes, ciešanas, bailes un mokas ir grūti aprakstāmas.
596. Jā, uguns tā gan ir garīgas dabas, kas cauri dvēselei spiežas, bet tādēļ par agru ir smieties šeit, labāk skaties, kā izbēgt no tās!
597. Ir tabakas šņaukšana, zelēšana un gremošana nesvētīgo garu smalki izdomāta politika.
598. Jā, un tabakas varoņi šie arī visiem apkārtējiem ap sevi saindē dvēseles.
599. Stingrāko atbildību no šiem reiz Es pieprasīšu; ne par garīgo labklājību tie gādājuši, bet slepkavojuši dvēseles.
600. Ne viņiem uzticētos tie uz Mani iedvesmojuši, bet ar šo velna zālīti tie tos kūpinājuši un indējuši.
601. Ka viņu miesa ir sērgaina, to redz pie cilvēkēdājiem — tie šitos tūlīt malā stumj, un metas medīt labākus.
602. To rupjie cilvēki mana it labi un citu gaļu tie slavē, kas tabakas dvingu un alkoholu nav sevī iesūkusi.
603. Nav muļķu tādu uz Zemes šīs, kas nejauki smirdošu jaunkundzi par sievu sev gribētu ņemt.
604. Kā gan varētu Svētais Gars jūsos kā līgavu dvēseli mājās vest, ja tā nejaukāk vēl par zvēriem pilna izsitumu un visādu parazītu?!

 Sircc,   09:32:12 19.01.2007
84.245.199.2

Runājot par pārtiku, terminiem un veselību:
Maķedonijas Aleksandrs rīkoja reiz konkursu par to, kurš karotājs visvairāk vīna izdzers. Uzvarētājs izdzēra, šķiet, 30 litrus, dabūja zelta vainagu divu talantu (nav joka lieta!) vērtībā un nākamā dienā nomira.
Viņa vārds bija Promah`s :)

 Modris,   22:17:31 18.01.2007
80.233.142.78

Nebūt vienpusīgam fanātiķim, nebūt pārāk nedz par, nedz pret, iet zelta vidusceļu, saprast, kur katra lieta pienākas, kur ne - ticiet man, tā nebūt nav tā sliktākā pozīcija.

 Modris, visiem draugiem,   22:12:30 18.01.2007
80.233.142.78

Es pīpeju, un man tas patīk un palīdz garīgi. Blavatska arī pīpēja, arī Vinstons Čērčils kūpēja kā skurstenis. Bet Blavatskas iesvētīšanas pakāpe bija 4.0, Čērčila 3.0. Tomēr man ne visai patīk, ja vēl kāds piesmēķē to telpu, kurā es smēķēju. Bez tam no negatīvajām blakus parādībām ir jāprot atbrīvoties. Jādzer piens un jāventilē plaušas pastaigās un ar elpas vingrinājumiem. Nedrīkst iet gulēt, atstājot dūmus plaušu virsotnēs, no kurām tie ir grūtāk izvēdināmi. Ja lieto bīstamu vielu, tad tev pret to arī jāizturas kā pret bīstamu. Vispār tieksme uz smēķēšanu ir uguns zīmēm (Auns, Strēlnieks, Lauva); Dvīņiem, kuriem ir svarīgas plaušas - tās ir ļoti jūtīgas, smēķēšana bieži vien ir nepanesama. Smēkēt patīk un ir labi domātājiem, jo ieved viegli meditatīvā stāvoklī, kas palīdz koncentrēties. Smēķēšanas aizliegšanas mēģinājumus es uzskatu par cilvēktiesību pārkāpumu. Protams, smēķētājiem jābūt džentelmeņiem un ar savu nodarbošanos nav jātraucē citus, kuriem varbūt smēķēt nepatīk. Bet man patīk domāt un vienlaikus dzert kafiju un pīpēt, un liekiem mani mierā ar savām pļāpām par smēkēšanas kaitīgumu. Izdzeriet spaini ūdens un jūs redzēsit, ka arī ūdens var būt kaitīgs un nogalināt. Viss atkarīgs no mēra, viss atkarīgs no tā, kas ir konkrētais cilvēks - bet atdarīnāt kādu, arī mani - to es neiesaku.

 Eduards,   18:54:15 18.01.2007
87.110.95.5

Kāpēc tad nevar šokolādi? :?

 māris,   15:17:31 18.01.2007  
tā kā nekad neesmu smēķējis, man tikai prieks :-))))

 mataks,   15:09:24 18.01.2007 
nu gan... ne vairs šokolādi, ne vairs uzpīpot auglīšus :((((