Dievs, protams, ir viens, bet Viņam ir bezgalīgi daudz aspektu.
Katram Dieva aspektam un spēkam ir dots vārds un forma. Formai ir dziļa simboliska nozīme un tā norāda novērotājam uz konkrētām dievišķajām funkcijām.
Katrs cilvēks var brīvi sekot savai sirdsbalsij izvēloties sev tuvāko veidu kādā tieši viņš redz Dievu.
Dievs, protams, ir viens, bet Viņam ir bezgalīgi daudz aspektu.
Katram Dieva aspektam un spēkam ir dots vārds un forma. Formai ir dziļa simboliska nozīme un tā norāda novērotājam uz konkrētām dievišķajām funkcijām.
Katrs cilvēks var brīvi sekot savai sirdsbalsij izvēloties sev tuvāko veidu kādā tieši viņš redz Dievu.
Hindu pamatā ir trīsvienība, kuru veido Višnu, Šiva un Brahma.
Šiva ir iznīcinātājs un transformētājs. Brahma ir radītājs, bet Višnu – uzturētājs.
Brahmu nevajag jaukt ar Brahmanu, kas ir Augstākais Kosmiskais Gars.
Vīrišķais princips ir statisks, un tam enerģiju dod, to atdzīvina aktīvā sievišķā enerģija, jeb šakti.
Šivas (iznīcinātāja) sievišķā enerģija ir dēmonu uzvarētāja Durga.
Višnu sievišķā enerģija ir bagātības un laimes dieviete Lakšmī.
Brahmas šaktī ir zināšanu dieviete Sarasvatī. Tā kā Brahma ir radītājs, viņam, lai radītu nepieciešamas zināšanas, tāpat kā Višnu priekš uzturēšanas nepieciešama nauda.
Hindu ir dažādi novirzieni. Šivaīti koncentrējas uz Šivu, Vaišnavas uz Višnu un Krišnu, bet Šaktisti uz Šaktī – sievišķo enerģiju vai Dievmāti kā augstāko būtni.
31.05.2010
Komentāri: